دانشمندان می خواهند از خود بافت چربی برای کاهش وزن استفاده کنند

کشف راز مولکولی که بافت چربی را از سفید به قهوه ای تبدیل می کند، پتانسیل زیادی برای درمان چاقی و کاهش وزن به طور کلی دارد. با این حال، رمزگشایی این کد دشوار بود.

اکنون دانشمندان بر این باورند که یک قدم به رسیدن به این هدف نزدیک‌تر شده‌اند و نشان داده‌اند که چگونه آن را مهار کنند آنزیم هیستون داستیلاز 11 (HDAC11) – که عملکرد بافت چربی را کنترل می کند – سلول های چربی سفید مجبور به حرکت با انرژی هستند. این مرحله به دلیل افزایش فعالیت است پروتئین جداسازی 1 (UCP1) است

بافت چربی

بافت چربی سفید، که مسئول چربی ذخیره شده ما است، برای انرژی استفاده می شود تری گلیسیرید باقی؛ در حالی که همتای قهوه ای آن ها و میتوکندری های فراوان از UCP1 برای تبدیل انرژی شیمیایی به گرما کمک می گیرند.

واکنش‌دهی بیشتر سلول‌های چربی سفید به مکانیسم‌هایی که ذخایر انرژی را مصرف می‌کنند، می‌تواند دستاوردی باشد که دانشمندان امیدوارند با چاقی مقابله کنند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو (UC) ادعا می کنند که یافته های آنها در موش ها و چربی بیماران چاق (که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند) تایید شده است.

تیموتی مک کنزی از دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا می گوید:

نوع سوم چربی به نام … رنگ بژ آنجا. تولید بژ زمانی اتفاق می‌افتد که چربی سفید را مصرف کنید – که معمولاً چیز خوبی نیست – و آن را به چیزی شبیه چربی قهوه‌ای تبدیل کنید. برای این تغییر شکل، ما تشکیل چربی سفید را با مهار HDAC11 تحریک می کنیم که بافت آن را به روشی مطلوب تغییر می دهد.

تغییرات در بافت چربی سفید، کلید کاهش وزن

مدتی است که تحقیقات به دنبال دستکاری مکانیسم‌های طبیعی در سلول‌ها بوده است تا بتوانند مصرف انرژی را در بافت چربی سفید متمرکز کنند یا مانند بافت قهوه‌ای، رفتار خود را تغییر دهند.

  یک ویژگی جدید در اینستاگرام کاربران نوجوان را به خواب تشویق می کند

تحقیقات قبلی UCLA نشان داده است که هدف قرار دادن نوع مناسب انرژی سلول چربی برای افراد چاق دشوارتر است. اما با مهار HDAC11، فعالیت بافت چربی قهوه ای افزایش می یابد و به نوبه خود شروع به تأثیر بر بافت چربی سفید می کند.

هنگامی که بافت سفید شروع به بژ می کند، داروهای محرک b3-AR زمان بسیار آسان تری دارند تا به گیرنده های بزرگتر متصل شوند.

این تحقیق می تواند به افراد مبتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند مقاومت به انسولین، التهاب و فیبروز کمک کند.

محققان قصد دارند کار خود را بر روی HDAC11 ادامه دهند. به طور خاص، چگونه می تواند به بهبود اثربخشی داروهای چاقی و مبارزه با مشکلات درمانی مانند کاهش عضله و بازیابی وزن کمک کند.

منبع: https://digiato.com/health/obesity-treatment-،-cells-energy