درآمد NVIDIA در سه ماهه سوم سال 2023 به لطف هوش مصنوعی سه برابر شد

Nvidia گزارش خود را برای سه ماهه سوم سال مالی 2024 ارائه کرد که بر اساس آن درآمدهای غول تراشه به صورت سالانه است. 206 درصد افزایش یافته است 18.12 میلیارد دلار او به این دوره رسیده است. این مقدار بسیار بیشتر از انتظار تحلیلگران است (16.18 میلیارد دلار). علاوه بر این، انویدیا نیز سود می برد 4.02 دلار به ازای هر سهم اعلام شد، در حالی که انتظارات تحلیلگران 3.37 دلار به ازای هر سهم بود.

انویدیا در بیانیه خود توضیح داد که کل درآمد بخش مرکز داده این شرکت در سه ماهه منتهی به 29 اکتبر به 14.51 میلیارد دلار رسیده است که افزایش 279 درصدی را نشان می دهد که بیش از انتظارات 12.97 میلیارد دلاری تحلیلگران است. این شرکت همچنین گفت که نیمی از درآمد مرکز داده آن از ارائه دهندگان زیرساخت ابری مانند آمازون و بقیه از شرکت های اینترنتی مصرف کننده و شرکت های بزرگ تامین می شود.

همچنین اعلام شد که درآمد بخش بازی در این شرکت بالغ بر 2.86 میلیارد دلار بوده که بیشتر از اجماع تحلیلگران 2.68 میلیارد دلاری و همچنین افزایش 81 درصدی نسبت به سال گذشته است.

پیش بینی های انویدیا برای آینده

انویدیا برای سه ماهه چهارم مالی خود انتظار دارد درآمد آن به 20 میلیارد دلار برسد. کولت کرس، مدیر مالی انویدیا به سهامداران این شرکت گفت:

ما انتظار داریم فروش ما در سه ماهه چهارم سال مالی 2024 به میزان قابل توجهی کاهش یابد؛ با این حال، ما معتقدیم که این کاهش با رشد قوی در بخش های دیگر جبران خواهد شد.

کریس در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت که NVIDIA در حال همکاری با برخی از مشتریان مستقر در خاورمیانه و چین برای دریافت مجوزهای دولت ایالات متحده برای فروش محصولات با عملکرد بالا است. گفته می شود انویدیا در تلاش است تا محصولات جدید مرکز داده ای را توسعه دهد که مطابق با سیاست های دولت ایالات متحده باشد و نیازی به مجوز نداشته باشد، اما کرس گفت که این محصولات بر درآمد سه ماهه چهارم مالی آن تأثیری نخواهد داشت.

  توییچ حساب توییچ رئیس جمهور سابق ترامپ را بازیابی می کند

منبع: https://digiato.com/finance-investment/nvidia-nvda-q3-earnings-report-2024