دومین بیمار که قلب خوک دریافت کرده بود بر اثر نارسایی قلبی درگذشت

لارنس فاوست که در اوایل ماه گذشته دومین پیوند قلب خوک به انسان در جهان را انجام داد، شش هفته بعد بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

فاوست مرحله نهایی بیماری قلبی داشت و بیمارستان ها او را واجد شرایط پیوند انسان نمی دانستند. فاوست همچنین از بیماری عروق محیطی و خونریزی داخلی رنج می برد. پس از پذیرش در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، قلب او در مقطعی متوقف شد و او نیاز به احیا داشت. همین عمل باعث شد که سازمان غذا و دارو مجوز اضطراری پیوند قلب خوک را برای او مانند اولین بیمار صادر کند.

بر اساس بیانیه ای که توسط دانشگاه مریلند منتشر شد، پس از عمل جراحی، قلب پیوند شده به خوبی به عملکرد خود ادامه داد و هیچ نشانه ای از رد شدن نشان نداد. با این حال، شش هفته بعد، علائم رد قلب پیوند شده ظاهر شد که در نهایت منجر به مرگ فاوست شد.

اولین بیمار، دیوید بنت، در 7 ژانویه سال جاری قلب خوک اصلاح شده ژنتیکی را دریافت کرد. اما بنت بیش از شش ماه دوام نیاورد و همچنین بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

بارتلی بی. گریفیث، دکتری که قلب خوک را با جراحی به فاوست پیوند زد، توضیح می‌دهد که فاوست می‌خواست این روش آزمایشی به عنوان آخرین آرزو ادامه یابد تا در آینده شانس نجات جان انسان‌هایی که به قلب نیاز دارند وجود داشته باشد.

پیامدهای آینده پیوند قلب خوک

محمد ام محی‌الدین، متخصص پیوند اعضای خارجی از دانشگاه مریلند، می‌گوید:

“مانند اولین بیمار، دیوید بنت، ما قصد داریم یک تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ انجام دهیم تا عواملی را که می توانند در کارآزمایی های آینده کمک کنند، شناسایی کنیم. این به ما امکان می دهد به حرکت رو به جلو ادامه دهیم و تجربیات خود را به سایر همکاران آموزش دهیم.”

بر اساس آمارهای موجود، تا شهریور ماه سال جاری 103 هزار و 327 نفر در انتظار پیوند قلب بودند که روزانه حدود 17 نفر از این فهرست جان خود را از دست می دهند. بنابراین، پیوند اعضای حیوانات به انسان، که از آن به عنوان «پیوند خارجی» یاد می‌شود، می‌تواند زندگی بسیاری را در آینده نجات دهد.

  به نظر می رسد عرضه تراشه هوش مصنوعی H20 انویدیا به چین به تعویق افتاده است

منبع: https://digiato.com/health/second-man-receive-pigs-heart-dies