راهنمای سفر به کهکشان به کتابفروشی ها می رسد

12 اکتبر 1979، اولین رمان این سه گانه “داگلاس آدامز” با نام راهنمای مسافران به کهکشان یا H2G2 برای فروش در کتابفروشی ها آماده است.

راهنمای مسافران به کهکشان

این رمان در این ژانر است علمی تخیلی این اولین بار به عنوان یک برنامه رادیویی برای رادیو بی بی سی 4 تولید شد.

داستان نمایش و کتاب یک مسیر بین کهکشانی را دنبال می کند و ماجراهای آرتور دنت را در هنگام فرار از نابودی زمین به تصویر می کشد. به این ترتیب او با چندین شخصیت دیگر از جمله یک موجود بیگانه به نام «فورد پرفکت» و یک ربات افسرده به نام «ماروین» متحد می شود تا در مقابل ووگون هایی که مسئول تخریب زمین هستند بایستد.

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های دهه 1980 و 1990 بود. استقبال بی سابقه آن باعث شد آدامز چهار جلد دیگر از آن را منتشر کند. پس از مرگ او، نویسنده ایرلندی Eoin Colfer با اجازه همسر آدامز و با استفاده از آرشیو، خاطرات و نوشته های منتشر نشده او، جلد ششم این رمان را نوشت و در سال 2009 منتشر کرد.

نقش داستان های علمی تخیلی در پیشرفت علم

بخشی از فرآیند روش علمی تخیل است که قبل از نظریه پردازی رخ می دهد.

اختراع و تحقق بسیاری از چیزها مانند سفرهای فضایی، ایستگاه های فضایی، موشک هایی با قابلیت فرار از جاذبه، راه رفتن روی ماه، ارسال کاوشگر به سیارات دیگر و … اولین بار در داستان های علمی تخیلی مطرح شد و در واقعیت وجود دارد. جهان امروز

  تصویر روز ناسا: ساختار دم دنباله دار 12P

بنابراین نقش این داستان ها با پیشرفت های تکنولوژیکی و بینش انسانی ثابت شده است. بسیاری از دانشمندان داستان های علمی تخیلی را الهام بخش و منعکس کننده علم می دانند که ممکن است عموم مردم را به موضوعات علمی علاقه مند کند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/the-hitchhiker-s-guide-to-the-galaxy-hits-the-bookstores