رسمی است: دیگر خبری از ارتقاء رایگان ویندوز 10 نیست

لوگوی مایکروسافت

Joan Cros/NurPhoto از طریق Getty Images

برای بیش از هفت سال، این یکی از بدترین رازهای پنهان در محاسبات شخصی بوده است. به طور رسمی، پیشنهاد ارتقاء رایگان مایکروسافت در سال 2016 به پایان رسید، اما هیچ ، در ردموند زحمت بازنشانی سرورهای فعال سازی را به خود نداد. نتیجه؟ اگر رایانه شخصی دارید که دارای ویندوز 7 یا ویندوز 8/8.1 است، می توانید به صورت رایگان به ویندوز 10 ارتقا دهید.

شکاف حتی بیشتر از آن چیزی بود که به نظر می رسید. کلیدهای محصول 25 کاراکتری ویندوز 7 و ویندوز 8.1 همچنان برای فعال ، نصب جدید ویندوز 10 یا ارتقاء به نسخه Pro از ویندوز 10 Home مفید بودند.

همچنین: آیا مایکروسافت می تواند پس از سقوط کسب و کار سرفیس خود را نجات دهد؟

من برای اولین بار در ژانویه 2017 در مورد این موضوع نوشتم (“بله، شما هنوز هم می توانید یک ارتقاء رایگان ویندوز 10 دریافت کنید. در اینجا چگونه است”) و در طول سال ها پس از پیگیری به طور منظم آن را به روز کرده ام. این مقاله میلیون ها بار خوانده شده است و من هزاران ایمیل از خوانندگان دریافت کرده ام که ارتقاء موفقیت آمیز آنها را گزارش کرده اند.

همین اواخر در 18 سپتامبر، من هنوز ایمیل هایی مانند این را دریافت می کردم:

یک یادداشت سریع – با تشکر – برای تأیید اینکه دانلود رایگان ویندوز 10 هنوز کار می کند. من به تازگی یک لپ تاپ قدیمی ویندوز 7 را تعویض کردم.

خوب، تا زمانی که ادامه داشت واقعا لذت بخش بود.

  تراشه جدید هواوی به نام کرین 8000 در راه است

یک اعلامیه بدون امضا که در 20 سپتامبر به مرکز شریک دستگاه مایکروسافت ارسال شد، آن را رسمی کرد:

Windows مسیر نصب را برای ارتقاء رایگان ویندوز 7/8 تکمیل می کند

پیشنهاد ارتقاء رایگان مایکروسافت برای ویندوز 10/11 در 29 ژوئیه 2016 به پایان رسید. اکنون مسیر نصب برای دریافت ارتقاء رایگان ویندوز 7/8 نیز حذف شده است. ارتقا به ویندوز 11 از ویندوز 10 همیشه رایگان است.

توجه داشته باشید که این اطلاعیه در سایتی ظاهر می‌شود که شرکای OEM مایکروسافت را هدف قرار می‌دهد، که سهم عمده‌ای از درآمد ویندوز را از طریق خرید مجوزهای OEM برای رایانه‌های شخصی جدید به دست می‌آورند. این شرکت به مدت هفت سال آشکارا در مورد نقص ارتقاء رایگان سکوت کرده است، در حالی که علناً مشتریان خود را به خرید رایانه های شخصی جدید به جای ارتقاء رایانه های قدیمی تشویق می کند.

با پایان یافتن پشتیبانی از ویندوز 10 تنها دو سال دیگر و کاهش شدید فروش رایانه های شخصی پس از تجدید حیات ناشی از بیماری همه گیر، توجه ردموند به آینده متمرکز شده است. به طور خاص، در مورد آینده ای با ویندوز 11 و جانشینان آن، اجرا بر روی رایانه های شخصی جدید براق که حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 را برآورده می کنند.

همانطور که مقاله اشاره می کند، ارتقاء از ویندوز 10 به ویندوز 11 همیشه رایگان است و کلیدهای هر دو نسخه همیشه باید قابل تعویض باشند.

همچنین: بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوز: توسط کارشناسان تست و بررسی شده است

مشخص نیست چند نفر تحت تأثیر این تغییر سیاست قرار خواهند گرفت. مسلماً، اکثر رایانه های شخصی پس از این همه سال هنوز نسخه قدیمی و پشتیبانی نشده ویندوز را اجرا می کنند، احتمالاً متعلق به افرادی هستند که کاملاً در اردوگاه “من هرگز ارتقا نمی دهم” هستند.

  کهکشان Tadpole از هابل

طی چند هفته آینده، مجموعه کلیدهای محصول قدیمی ویندوز خود را بررسی خواهم کرد و سناریوهای ارتقاء را آزمایش خواهم کرد تا ببینم آیا مایکروسافت واقعاً در مورد خط مشی جدید خود جدی است یا خیر. اگر سخت افزار قدیمی دارید که می خواهید آن را ارتقا دهید، خوشحال می شوم در مورد تجربه شما بشنوم. گزارشات خود را به: edbott (at) realworldwindows (dot) com ارسال کنید.

منبع: https://www.zdnet.com/article/its-official-no-more-free-windows-10-upgrades/#ftag=RSSbaffb68