سرمایه گذاری گوگل در استارلینک، رقیب ارائه اینترنت ماهواره ای در گوشی ها

گوگل و AT&T تقریبا 206.5 میلیون دلار آنها در حال سرمایه گذاری در AST SpaceMobile هستند. رقیب اسپیس ایکس، استارلینک، قصد دارد دسترسی مستقیم به اینترنت ماهواره ای را از طریق ماهواره های مدار پایین زمین در تلفن های همراه فعال کند. پیش از این وودافون نیز در این شرکت سرمایه گذاری کرده بود.

به گفته Ars Technica، سرمایه گذاران جدید گوگل و AT&T، همراه با Vodafone، در مجموع حدود 206 میلیون دلار به AST SpaceMobile تزریق خواهند کرد. این شرکت همچنین در بیانیه ای بودجه خود را اعلام کرد و از عرضه عمومی 100 میلیون دلاری خبر داد.

AT&T تنها شرکت هواپیمایی ایالات متحده نیست که در چنین پروژه هایی مشارکت دارد. در گذشته، T-Mobile همچنین با SpaceX برای اتصال مستقیم ماهواره ای به Starlink شریک شده است.

اینترنت ماهواره ای در گوشی های معمولی

ماهواره آزمایشی BlueWalker 3 متعلق به AST SpaceMobile که مساحتی در حدود 65 متر مربع دارد.

هدف از این مشارکت ها و سرمایه گذاری ها اتصال مستقیم تلفن های هوشمند معمولی به ماهواره هایی مانند BlueWalker 3 متعلق به AST SpaceMobile است. این شرکت ادعا می کند که فناوری آن سرعت انتقال داده را تا حدودی افزایش می دهد 120 مگابیت بر ثانیه آن را ممکن می سازد. این شرکت می گوید با بیش از 40 اپراتور شبکه تلفن همراه در سراسر جهان قرارداد امضا کرده است که در مجموع به بیش از 2 میلیارد مشترک خدمات ارائه می دهد.

اگرچه این شرکت در حال حاضر تنها یک ماهواره در مدار پایین زمین دارد، اما در سال 2023 به چندین نقطه عطف دست یافته است. این اولین تماس صوتی 2G از فضا به تلفن هوشمند، اولین اتصال 4G LTE، اولین تماس صوتی 5G و دانلود داده در ساعت 14 است. مگابیت بر ثانیه دوم، از جمله دستاوردهای مهم این شرکت در سال 2023 است.

  یک چک 4 دلاری استیو جابز به قیمت بیش از 20000 دلار در حراجی رفت

نمونه اولیه ماهواره AST SpaceMobile از یک موشک SpaceX در سپتامبر 2022 پرتاب شد. طبق برنامه های AST اعلام شده در سال 2020، این شرکت قصد دارد در مجموع 243 ماهواره را به مدار بفرستد و انتظار می رود تا 31 مارس 2024 (آوریل) پنج ماهواره را پرتاب کند. 12، 1403). AST اکنون در حال ساخت ماهواره های خود است.

منبع: https://digiato.com/internet-network/google-and-att-invest-in-starlink-rival