سرویس تلفن همراه ماهواره ای Starlink انتظار می رود در سال 2024 راه اندازی شود، اما فقط برای ارسال پیامک

طبق یک سایت تبلیغاتی اخیراً منتشر شده از سوی این شرکت، انتظار می رود راه اندازی سرویس تلفن همراه ماهواره ای بسیار مورد انتظار Starlink، Direct-to-Cell، در سال 2024 برای پیامک آغاز شود. در نهایت، این سیستم “دسترسی همه جا به پیامک، تماس و ناوبری را در هر کجا که در خشکی، دریاچه یا آب های ساحلی باشید” فعال می کند و از طریق LTE به دستگاه های IoT متصل می شود.

استارلینک با T-Mobile در این پروژه که ابتدا در ماه اوت گذشته در رویداد “Coverage and Above and Beyond” معرفی شد، همکاری کرد. در این همکاری T-Mobile بخشی از طیف 5G خود را برای استفاده توسط ماهواره های نسل دوم Starlink ذخیره می کند. استارلینک به نوبه خود به تلفن های T-Mobile امکان دسترسی به شبکه ماهواره ای را می دهد و به ارائه دهنده خدمات تلفن همراه “تقریباً پوشش کامل” ایالات متحده را می دهد.

در مراسم آگوست گذشته، مدیرعامل اسپیس ایکس ایلان ماسک توییت کرد که “Starlink V2” امسال بر روی برخی از تلفن های همراه راه اندازی خواهد شد، و همچنین در خودروهای تسلا. ماسک در آن زمان در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «آنچه در این مورد مهم است این است که به این معنی است که هیچ منطقه مرده ای در هیچ کجای دنیا برای تلفن همراه شما وجود ندارد. “ما بسیار هیجان زده هستیم که این کار را با T-Mobile انجام دهیم.” این برآورد در طی میزگردی در ماه مارس در تاریخ تجدید نظر شد کنفرانس و نمایشگاه ماهواره 2023زمانی که جاناتان هافلر، معاون فروش شرکت استارلینک اسپیس ایکس، تخمین زد آزمایش – نه عملیات تجاری – در سال 2023 آغاز خواهد شد.

  «قدرت وتو» در روابط غیر تک همسری چیست و چرا اینقدر مشکل ساز است؟

مجموعه 4265 ماهواره موجود با سرویس تلفن همراه جدید سازگار نیست. بنابراین Starlink باید طی چند سال آینده یک سری کاملاً جدید از microsat ها را با مودم ضروری eNodeB نصب کند. با پرتاب ماهواره های بیشتر، قابلیت های صوتی و داده های بیشتری در دسترس خواهد بود.

به‌عنوان یک سرویس پیام‌رسان فقط ماهواره‌ای، Direct-to-Cell بلافاصله رقابت اپل را پیدا می‌کند، با ویژگی Emergency SOS از طریق ماهواره در iOS 14، و همچنین از رقیب Qualcomm Snapdragon Satellite، که پیام‌های متنی را از مدار به تلفن‌های اندرویدی ارسال می‌کند. ایریدیوم صورت فلکی چارلز میلر، مدیرعامل Lynk Global در رویداد مارس گفت که انتظار می رود رقابت در این بازار در حال ظهور شدید باشد و گفت که خدمات ماهواره ای سلولی به طور بالقوه می تواند “بزرگترین دسته خدمات ماهواره ای” باشد.

منبع: https://www.engadget.com/starlinks-satellite-cell-service-is-set-to-launch-in-2024-but-only-for-sms-215036124.html?src=rss