گزارش های زنجیره تامین نشان می دهد که مک بوک های M3 در سال 2024 عرضه خواهند شد

در حالی که برخی امیدوار بودند این اولین باشد مک بوک ام 3 اپل در این ماه اعلامیه ای را اعلام خواهد کرد و گزارش جدید نشان می دهد که به نظر می رسد برای معرفی این دستگاه باید تا سال آینده صبر کنیم. طبق این گزارش ارائه شده توسط Product Supply Chain، اپل قصد دارد روند تولید خود را در سال جاری بهبود بخشد 2024 به تراشه های 3 نانومتری عوض شدن

بلومبرگ اولین بار در تابستان امسال اعلام کرد که اولین مک ها به تراشه M3 مجهز خواهند شد شاید این پاییز و اکتبراین مدل‌های «احتمالی» عرضه خواهند شد و شامل آی‌مک، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی می‌شوند. با توجه به اینکه جدیدترین مدل های M2 مانند مک بوک ایر 15 اینچی و مک استودیو M2 اولترا به تازگی معرفی شدند، این گزارش با تردید بسیاری از افراد مواجه شد.

سپس بلومبرگ در گزارشی دیگر به احتمال عرضه مک مینی M3 در ماه اکتبر اشاره کرد و در آن زمان خبری از مک بوک مجهز به این تراشه نبود. با این حال، مینگ چی کو، تحلیلگر محترم محصولات اپل، مطمئن بود که مک بوک M3 تا سال 2024 معرفی نخواهد شد.

گزارش جدید از مک بوک M3

حالا دیجی تایمز در گزارش جدید خود فروش لپ تاپ در پنج سال آینده را پیش بینی کرده است که بر اساس آن فروش جهانی در سال آینده 4.7 درصد رشد خواهد کرد و یکی از دلایل آن را معرفی مک بوک M3 عنوان کرده است. همچنین در این گزارش گفته شده است که اپل برای بهبود عملکرد محصولات خود در سال 2024 از پردازنده های ساخته شده با فناوری TSMC 3nm استفاده خواهد کرد که همان فرآیندی است که تراشه M3 اپل از طریق آن ساخته می شود.

  تصویر روز ناسا: ستاره "Mo Cephavus"

بلومبرگ در اولین گزارش خود در مورد M3 Pro اعلام کرد که این تراشه دارای 12 هسته پردازشی و 18 هسته گرافیکی با پشتیبانی از حداکثر 36 گیگابایت رم خواهد بود. این بدان معناست که M3 Pro در مقایسه با M2 Pro دو هسته CPU و دو هسته GPU بیشتر خواهد داشت. رم تراشه جدید نیز نسبت به مدل قبلی (32 گیگابایت) افزایش یافته است.

منبع: https://digiato.com/tech/m3-macbooks-expected-in-2024