سفر جان گلن به عنوان مسن ترین فضانورد جهان

29 اکتبر 1998 جان گلن او در سن 77 سالگی با شاتل فضایی پرواز کرد کشفاو مسن ترین فضانورد جهان شد.

جان گلن

گلن قبل از پیوستن به ناسا، یک خلبان جنگنده برجسته در جنگ جهانی دوم، جنگ داخلی چین و جنگ کره بود. در سال 1962 او به عنوان اولین فضانورد آمریکایی که به دور زمین می چرخد ​​انتخاب شد.

جان گلن در ژانویه 1964 از ناسا استعفا داد. او که یکی از اعضای حزب دموکرات بود، برای اولین بار در سال 1974 به مجلس سنا انتخاب شد و به مدت 24 سال تا ژانویه 1999 خدمت کرد.

اولین بار در هشت سالگی همراه با پدرش که از اعضای هیئت نظامی بود، پرواز را تجربه کرد و از آن زمان تاکنون شیفته هوانوردی شده است. پس از فارغ التحصیلی از کالج، گلن مجوز خلبانی خصوصی و اعتبار دوره فیزیک را به صورت رایگان از طریق برنامه آموزش خلبانی غیرنظامی در سال 1941 دریافت کرد.

گلن با لباس فضایی مرکوری در سال 1962.

در 4 اکتبر 1957، اتحاد جماهیر شوروی اولین ماهواره مصنوعی خود را به فضا پرتاب کرد اسپوتنیک 1 به فضا پرتاب شد. این امر اعتماد آمریکا به برتری فناوری خود را تضعیف کرد و در اینجا مسابقه فضایی آغاز شد.

جان گلن برای موقعیت فضانوردی درخواست داد و یکی از اعضای اولین گروه فضانوردی بود که به این نام منصوب شد. جیوه-7 مشخص شده.

دوباره پرواز کن

در سال 1995، گلن کتابی به نام فیزیولوژی و پزشکی فضا که توسط پزشکان ناسا نوشته شده بود را خواند. او متوجه شد که بسیاری از تغییراتی که در ویژگی های فیزیکی فرد در طول پرواز فضایی رخ می دهد، همان تغییراتی است که در نتیجه افزایش سن رخ می دهد.

  آئودی RS3 رکورد BMW M2 دور پیست نوربرگ رینگ را شکست

او فکر می کرد که ناسا باید یک پیرمرد را به یک ماموریت شاتل بفرستد و او باید باشد. از سال 1995، او شروع به متقاعد ، مدیر ناسا دن گلدین برای انجام این ماموریت کرد.

جان گلن
گلن در فضا برای آزمایش خون اهدا می کند.

گلدین گفت در صورتی که دلیل علمی وجود داشته باشد و بتواند همان معاینه فیزیکی فضانوردان جوان را پشت سر بگذارد، این درخواست بررسی خواهد شد. گلن موضوع را بررسی کرد و تحت معاینه فیزیکی قرار گرفت. در 16 ژانویه 1998، دن گلدین اعلام کرد که گلن بخشی از STS-95 خواهد بود.

ناسا و موسسه ملی پیری (NIA) قصد دارند از گلن به عنوان یک موضوع آزمایشی برای این تحقیق استفاده کنند. او علاوه بر این آزمایشات، تصویربرداری و فیلمبرداری پرواز را نیز بر عهده داشت.

منبع: https://digiato.com/astronomy/oldest-person-to-fly-in-space