سم آلتمن در حال بازگشت به هیئت مدیره OpenAI است. ما هنوز نمی دانیم چرا او را اخراج کردند.

سام آلتمن به هیئت مدیره OpenAI، تقریباً چهار ماه پس از برکناری مدیرعامل، سپس به سرعت از شرکتی که خود تأسیس کرد بازگردانده شد. اگرچه آلتمن در ماه نوامبر برای رهبری شرکت هوش مصنوعی بازگشت، یک هیئت مدیره موقت بر بازگشت او و تحقیقات بعدی در مورد رفتار او نظارت کرد.

به گفته این شرکت که سه عضو جدید به هیئت مدیره خود اضافه کرده است، این تحقیقات اکنون کامل شده است. موارد اضافی عبارتند از: فیجی سیمو، مدیر عامل Instacart و مدیر سابق متا، نیکول سلیگمن، مدیر اجرایی سابق سونی، و دکتر سو دزموند-هلمن، مدیر عامل سابق بنیاد بیل و ملیندا گیتس. برت تیلور، مدیرعامل Salesforce، لری سامرز، اقتصاددان و گرگ براکمن، بنیانگذار OpenAI، که در هیئت مدیره موقت سه نفره خدمت می کرد، در سمت های خود باقی می مانند و تیلور ریاست را حفظ می کند.

این اعلامیه چندین ماه پر فراز و نشیب را برای شرکت هوش مصنوعی که پاییز گذشته به طور ناگهانی از آلتمن کنار گذاشته شد، در بر می گیرد.

روز جمعه، OpenAI همچنین خلاصه ای از یافته های WilmerHale را منتشر کرد، یک شرکت حقوقی که هیئت مدیره این شرکت در دسامبر 2023 برای انجام تحقیقات مستقل در مورد رویدادهایی که منجر به اخراج آلتمن شد، حفظ کرد. با وجود این، ما هنوز به کشف دقیق دلیل اخراج آلتمن، که در عرض پنج روز به عنوان مدیرعامل به شرکت ملحق شد، نزدیک نیستیم.

خلاصه می‌گوید: “WilmerHale (دریافت) که تصمیم قبلی هیئت مدیره ناشی از نگرانی در مورد ایمنی یا امنیت محصول، سرعت توسعه، امور مالی OpenAI یا اظهارات آن به سرمایه‌گذاران، مشتریان یا شرکای تجاری نیست. در عوض، این نتیجه از هم گسیختگی روابط و از دست دادن اعتماد بین هیئت مدیره سابق و آقای آلتمن بود.» ویلمرهیل همچنین به این نتیجه رسید که هیئت مدیره قبلی OpenAI به طور ناگهانی آلتمن را بدون اطلاع دادن به “ذینفعان کلیدی” و بدون دادن فرصتی برای رسیدگی به نگرانی های آلتمن برکنار کرد.

  هزارمین هواپیمای جنگنده F-35 نیز از خط تولید خارج شد

برای رسیدن به این نتیجه، این شرکت بیش از 30000 سند را بررسی کرد و ده ها مصاحبه با کارکنان OpenAI، از جمله اعضای سابق هیئت مدیره، در چند ماه گذشته انجام داد.

منبع: https://www.engadget.com/sam-altman-is-back-on-the-openai-board-we-still-dont-know-why-he-was-fired-002358008.html?src=rss