هزارمین هواپیمای جنگنده F-35 نیز از خط تولید خارج شد

لاکهید مارتین به مرحله مهمی در تولید جنگنده تهاجمی F-35 رسیده است. با این حال، این دستاورد، اگرچه قابل توجه است، اما به دلیل داستان در حال انجام توسعه و آزمایش پیکربندی سخت افزاری Tech Refresh-3 (TR-3) پیچیده است. TR-3 از قابلیت های آینده F-35، که در مجموع به عنوان بلوک 4 شناخته می شود، پشتیبانی می کند. تاخیر در TR-3 به این معنی است که F-35 ها پس از ساخت، پارک و تحویل نخواهند شد و منتظر این قابلیت های جدید هستند. این در مورد هزارمین F-35 نیز صدق می کند.

هزارمین هواپیمای جنگنده F-35 نیز از خط تولید خارج شد

لاکهید مارتین در مورد وضعیت تحویل F-35 از جمله 1000 امین هواپیمای تولید شده گفت:

ما به تولید سریع F-35 ادامه می دهیم و هواپیماها را در مراحل مختلف فرآیند تولید نهایی داریم. زمانی که این هواپیماها سخت افزار لازم TR-3 را دریافت کردند و نرم افزار نهایی TR-3 در دسترس بود، به روند ساخت ادامه خواهند داد. پارکینگ، تا زمان تحویل “

صرف نظر از این، رسیدن به 1000 واقعاً یک دستاورد شگفت انگیز برای این برنامه بحث برانگیز است که گاهی اوقات با مشکل مواجه شده است.

هزارمین هواپیمای جنگنده F-35 نیز از خط تولید خارج شد

تا اوایل ژانویه، ناوگان F-35 بیش از 773000 ساعت پرواز داشته، بیش از 2280 خلبان و 15400 تکنسین تعمیر و نگهداری را در 14 سرویس هوانوردی در سراسر جهان آموزش داده و بیش از 469000 سورتی پرواز داشته است. در حال حاضر میزبان 32 پایگاه و 11 کشتی است یا می تواند میزبان جنگنده های F-35 باشد و 17 کشور در برنامه بین المللی Joint Strike Fighter (JSF) شرکت می کنند.

  «زمان‌های بی‌سابقه»: در درون رویکرد سه‌بعدی که رهبران کسب‌وکار به سمت هوش مصنوعی مولد می‌روند

تقاضا برای F-35 هرگز بیشتر از این نبوده است. درگیری های ژئوپلیتیکی اخیر و تهدیدات در حال تغییر تقاضا برای این جنگنده پیشرفته نسل پنجم را افزایش داده است. برای مشتریان جدید یا مشتریان فعلی که درخواست هواپیمای بیشتری دارند، خرید هواپیمای TR-3 و قابلیت‌های بالقوه بلوک 4 دارای ارزش زیادی خواهد بود. آنها یک هواپیمای بالغ تر با قابلیت ها و پتانسیل توسعه بسیار بیشتر از نسخه های قبلی دریافت خواهند کرد.

هزارمین هواپیمای جنگنده F-35 نیز از خط تولید خارج شد

بلوک 4 شامل بسیاری از ویژگی های جدید، از جمله قدرت پردازش بسیار افزایش یافته، نمایشگرهای جدید، خنک کننده پیشرفته، سنسورهای الکترواپتیکال جدید (EOTS و DAS) و مجموعه ای از سلاح های اضافی است که واقعاً پتانسیل F-35 را آزاد می کند. مهمتر از آن، مجموعه رادار و جنگ الکترونیک جدید این هواپیما را باید بزرگترین پیشرفت آن دانست. به گفته فرمانده نیروی هوایی ارتش، جنبه جنگ الکترونیک به تنهایی بزرگترین مزیت بلوک 4 است.

مشکل کنونی این است که F-35 به یک ستون فقرات سخت افزاری جدید و پایگاه نرم افزاری مرتبط، که مجموعاً TR-3 نامیده می شود، نیاز دارد تا نیازهای مختلف برای ارتقاء بلوک 4 را برآورده کند. TR-3 در توسعه خود با تاخیرهای متعددی مواجه شده است.

هزارمین هواپیمای جنگنده F-35 نیز از خط تولید خارج شد

پیر شدن ناوگان فعلی هواپیماهای آزمایشی F-35 و سایر محدودیت ها در زیرساخت های آزمایشی موجود، به ویژه در رابطه با آزمایشگاه های نرم افزاری زمینی، این مسائل را پیچیده تر کرده است. اولین پرواز یک هواپیمای آزمایشی F-35 با نسخه TR-3 در ژانویه 2023 انجام شد و تلاش ها برای ایجاد یک نیروی آزمایشی اختصاصی TR-3 با مجموع شش جنگنده ضربتی مشترک در حال انجام است.

  Realme در حال تولید گوشی های جدید سری P است

انتظار می رود توسعه TR-3 بین آوریل و ژوئن سال جاری به پایان برسد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این یک سال تا 18 ماه دیرتر از زمان مورد انتظار انجام خواهد شد.

هزارمین هواپیمای جنگنده F-35 نیز از خط تولید خارج شد

این تاخیرها همچنین منجر به هزینه های اضافی قابل توجهی برای برنامه F-35 شده است. در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان در ماه دسامبر، نماینده دونالد نورکراس، D-N.J گفت که مشکلات مربوط به TR-3 منجر به افزایش یک میلیارد دلاری هزینه شده است. بر اساس گزارش دفتر پاسخگویی دولت (GAO)، هزینه تخمینی کامل برنامه F-35، با وجود پایان عمر مورد انتظار آن در دهه 2070، در حال حاضر حدود 1.7 تریلیون دلار است.

هنگامی که توسعه بسته TR-3 کامل شد، این پیشرفت ها همچنان باید در هواپیماهای موجود ادغام شوند. به طور جداگانه، برنامه F-35 به دنبال ارتقاء موتورهای پرت اند ویتنی F135 است که همه انواع جنگنده های حمله مشترک را تامین می کند، و همچنین سیستم های مدیریت قدرت و حرارتی که برای فعال ، قابلیت های بلوک 4 نیز ضروری است. مشکلات موتور F135 تبدیل به یک مشکل شده است. موضوع داغ.

هزارمین هواپیمای جنگنده F-35 نیز از خط تولید خارج شد

در همین حال، ارتش ایالات متحده به صراحت اعلام کرده است که تا زمانی که مشکل TR-3 حل نشود، هیچ اف-35 جدیدی را نمی پذیرد. ظاهراً به این دلیل است که تا زمانی که سخت افزار و نرم افزار اولیه به درستی کار نکند، نمی توان پروازهای بازرسی لازم را در هواپیما انجام داد.

بنابراین، حداقل برای چند ماه دیگر، هزارمین F-35 و بسیاری از F-35 های دیگر باید منتظر بمانند تا کار بر روی ارتقای هسته TR-3 تکمیل شود.

  برخی از فراخوان خودروهای الکتریکی جدی هستند، برخی دیگر کمتر. آنچه باید دانست

منبع: https://digiato.com/tech/the-1000th-f-35-has-been-built