سیری جدید با قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شده است

یکی از موردانتظارترین دموهای کنفرانس WWDC 2024 اپل، قابلیت های دستیار شخصی جدید است. پرخوری (Siri) متصل است و اکنون اپل رسما نشان داده است که چگونه می توان هوش مصنوعی را به سیری اضافه کرد.

سیری 13 سال پیش منتشر شد و اکنون اپل ادعا می کند که دستیار شخصی با افزودن هوش مصنوعی به آن “گام بزرگی به جلو” برداشته است. اپل می‌گوید سیری اکنون طبیعی‌تر، شخصی‌تر و راحت‌تر است و ظاهر جدیدی دارد. آیکون سیر جدیدی نیز طراحی شده است که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

ویژگی های جدید سیری

اپل می‌گوید سیری جدید اکنون یک موضوع را بهتر می‌فهمد، بنابراین لازم نیست یک درخواست را چندین بار تکرار کنید! یکی دیگر از ویژگی های جدید، امکان برقراری ارتباط از طریق تایپ است و سیری می تواند به سوالات در مورد نحوه استفاده از iPhone، iPad و Mac پاسخ دهد.

اپل همچنین قصد دارد در آینده قابلیت تشخیص صفحه نمایش را به سیری اضافه کند. به عنوان مثال، با وجود این ویژگی، اگر دوستی آدرس خود را برای شما ارسال کند، می توانید از سیری بخواهید که آدرس او را به لیست آدرس شما اضافه کند.

علاوه بر این، سیری به لطف API جدید Intents می تواند در اپل و برنامه های شخص ثالث نیز حضور داشته باشد. به عنوان مثال، در نسخه ی نمایشی اپل، از سیری خواسته شد تا عکسی را که در حال حاضر در برنامه Photos نمایش داده شده است، ویرایش کند.

اپل اعلام کرده است که برنامه جدید سیری به تدریج «طی سال آینده» عرضه خواهد شد.

  Harvard professor Lawrence Lessig on why AI and TikTok are causing a free speech crisis for the internet

اگرچه خوب است سیری از قابلیت های هوش مصنوعی برخوردار باشد، اما با نگاهی به آخرین نظرات ثبت شده در شبکه های اجتماعی می توان گفت که رضایت کاربران را جلب نکرده است.

در حالی که توانایی سیری در پاسخگویی به دستورات یا سوالات شفاهی کاربران در زمان معرفی آن در آیفون 4S چشمگیر بود، عدم پیشرفت در سال های بعد سیری را به تجربه ای ناامیدکننده تبدیل کرده است. در همین حال، محصولاتی مانند ChatGPT و Google Gemina نشان داده‌اند که ابزارها و سیستم‌های هوش مصنوعی قادر به دستیابی به اهداف بسیار بیشتری هستند.


اسپانسر این رویداد در سایت دیجیاتو Zitel است. به مرزها نه بگو زتل

منبع: https://digiato.com/app/apple-siri-ai