سیری جدید با ویژگی‌های مشابه ChatGPT احتمالاً در iOS 18 معرفی خواهد شد

اپل بی سر و صدا در حال گسترش قابلیت های هوش مصنوعی خود است. بر اساس یک گزارش جدید، به نظر می رسد این غول فناوری در حال انجام مجموعه ای از خریدها، استخدام کارمندان جدید و بهبود قابلیت های نرم افزاری برای آوردن هوش مصنوعی به نسل بعدی آیفون و سیستم عامل است. از جمله این اقدامات می توان به اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی به سیری در iOS 18 اشاره کرد.

فایننشال تایمز در گزارش جدید خود بر اساس داده های صنعت و مقالات آکادمیک توضیح داد که اپل در حال حاضر بیشترین تمرکز خود را بر روی حل مشکل فنی استفاده از هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند متمرکز کرده است.

استارت آپ های هوش مصنوعی توسط اپل خریداری شدند

همچنین به نظر می‌رسد اپل در خرید استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی نسبت به رقبای خود فعال‌تر بوده و از ابتدای سال 2017، 21 شرکت را خریداری کرده است. جدیدترین خرید کوپرتینویی‌ها، استارتاپ است. موج یک این در کالیفرنیا مستقر است و در اوایل سال 2023 با هدف ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی مرتبط با فشرده‌سازی ویدئو خریداری شد.

این گزارش همچنین به یادداشت تحقیقاتی جدیدی از مورگان استنلی اشاره می‌کند که می‌گوید تقریباً نیمی از آگهی‌های شغلی هوش مصنوعی اپل مربوط به «یادگیری عمیق» و تمرکز بر الگوریتم‌هایی است که هوش مصنوعی مولد را افزایش می‌دهند. اپل همچنین در سال 2018 جان جیاناندریا، رئیس هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد.

در نهایت بر اساس این گزارش، انتظار می رود iOS 18 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل که معمولا در ماه ژوئن برگزار می شود، رونمایی شود. تحلیلگران مورگان استنلی انتظار دارند که این سیستم عامل برای پشتیبانی از هوش مصنوعی طراحی شود و دستیار آن سیری از یک مدل زبان بزرگ (LLM) استفاده کند.

  نیروی هوایی آمریکا سنسور GhostEye MR را در برابر حملات موشکی آزمایش کرده است

برخلاف اپل، رقبایی مانند سامسونگ و مایکروسافت قبلاً توانایی های خود را در زمینه هوش مصنوعی آشکار کرده اند. سامسونگ به تازگی از گوشی گلکسی AI با سری گلکسی اس 24 رونمایی کرده است که امکاناتی مانند ترجمه فوری تماس ها را در اختیار کاربران قرار می دهد. اوایل تابستان امسال، گزارشی حاکی از آن بود که اپل در حال توسعه ربات چت خود به نام AppleGPT است.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/next-generation-siri-ios-18