سیستم عامل HyperOS شیائومی رسما راه اندازی شد. سبکتر از iOS، سریعتر از اندروید

شیائومی امروز به طور رسمی این سیستم عامل را منتشر کرد HyperOS او فاش کرد که بر روی بسیاری از دستگاه ها از جمله گوشی های هوشمند و تبلت ها نصب خواهد شد. این غول چینی با معرفی این سیستم عامل اعلام کرد که قصد دارد یک اکوسیستم یکپارچه برای محصولات خود ایجاد کند.

شیائومی سیستم عامل را منعطف و قابل دسترس کرده است زیرا می توان آن را روی دستگاه هایی با حداقل حجم 64 کیلوبایت و حداکثر 24 گیگابایت نصب کرد. با این حال، شیائومی ادعا می کند که بیش از 200 دستگاه می توانند از آن پشتیبانی کنند.

یکی دیگر از موارد قابل ذکر، اندازه سیستم عامل HyperOS شیائومی است. همانطور که در تصویر بالا مشخص است، این سیستم عامل تنها 8.75 گیگابایت فضای گوشی شما را اشغال خواهد کرد که باز هم نسبت به رقبای خود مانند iOS سبک تر است.

این غول چینی همچنین ادعا کرد که HyperOS سریعتر از اندروید است. طبق ادعای این شرکت، در گوشی های رده بالا، میانگین تاخیر انجام کارهای مهم 13.2 درصد کاهش می یابد و در بهترین حالت به 70.3 درصد می رسد.

شیائومی همچنین اپلیکیشن گالری سیستم عامل خود را به قابلیت های هوش مصنوعی مجهز کرده است تا کاربران بتوانند عکس های خود را مانند گوشی های گوگل پیکسل ویرایش یا تغییر دهند. شیائومی همچنین در این مراسم تصویری از مرکز کنترل این سیستم عامل را به نمایش گذاشت که تقریباً ترکیبی از MIUI و iOS است.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این سیستم عامل HyperMind نام دارد که در حال حاضر در حالت بتا قرار دارد و چارچوبی برای دستگاه های خانه هوشمند به حساب می آید. HyperMind همچنین می تواند یک دستیار باشد و کارهایی مانند خاموش ، چراغ های خانه یا پخش موسیقی و تهویه مطبوع خانه را انجام دهد.

  کاوشگر پایونیر به جو زهره رسیده است

به گفته شیائومی، HyperOS به مدت 13 سال از زمان ایجاد MIUI در حال توسعه بوده است، اما تحقیق و توسعه فعال روی آن از 7 سال پیش آغاز شده است. این سیستم عامل از دسامبر 2023 برای گوشی های چینی عرضه می شود و نسخه جهانی آن در سه ماهه اول سال 2024 منتشر می شود.

در حال بروز رسانی…

منبع: https://digiato.com/app/xiaomi-hyperos-official