صفحه جدید Starlink برای ترویج خدمات تلفن همراه در سال 2024 راه اندازی شد

اسپیس ایکس یک صفحه وب جدید را برای تبلیغ سرویس آینده خود “Starlink Direct to Cell” منتشر کرده است که قصد دارد اتصال سلولی را به “تلفن های LTE موجود” از طریق ماهواره ارائه دهد. وب سایت، که PCMag این گزارش ها در اوایل این هفته منتشر شد و توجه داشته باشید که این سرویس در ابتدا به خدمات پیامک در سال 2024 محدود می شود، با قابلیت صوتی و داده در سال 2025 و همچنین پشتیبانی از دستگاه های IoT.

«Direct to Cell با تلفن‌های LTE موجود در هر جایی که بتوانید آسمان را ببینید کار می‌کند. در وب‌سایت SpaceX آمده است که هیچ تغییری در سخت‌افزار، سفت‌افزار یا برنامه‌های خاص مورد نیاز نیست و دسترسی یکپارچه به متن، صدا و داده‌ها را فراهم می‌کند.

شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد این سرویس را در کنار شریک آمریکایی خود T-Mobile ایجاد کند. این سرویس احتمالاً از نظر استانداردهای زمینی نسبتاً کند خواهد بود و سرعت آن بین دو تا چهار مگابیت در ثانیه تخمین زده می شود، اما مزیت آن در وسعت پوشش خواهد بود. در بیانیه مطبوعاتی T-Mobile در سال گذشته آمده است که این سرویس تقریباً در هر نقطه از قاره ایالات متحده، هاوایی، بخش‌هایی از آلاسکا، پورتوریکو و آب‌های سرزمینی، حتی خارج از سیگنال شبکه T-Mobile در دسترس خواهد بود.

اتصال ماهواره ای در سال های اخیر روند رو به رشدی برای گوشی های هوشمند بوده است. اپل سال گذشته یک ویژگی Emergency SOS را به گوشی‌های خود اضافه کرد که به آیفون 14 و دستگاه‌های جدیدتر اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری پیام‌ها و اطلاعات موقعیت مکانی محدودی را از طریق ماهواره ارسال کنند. در همین حال، AST SpaceMobile شرکت ماهواره‌ای سلولی تحت حمایت AT&T اعلام کرد که ماه گذشته اولین تماس ماهواره‌ای را از طریق 5G از یک گوشی هوشمند تغییر نیافته انجام داد.

  هواوی Enjoy 70 معرفی شد; مشخصات + قیمت

منبع: https://www.theverge.com/2023/10/12/23914081/spacex-starlink-direct-to-cell-satellite-internet-lte-connectivity