ظاهراً هیئت مدیره OpenAI قبلی سم آلتمن را کلاهبردار می دانست

چه زمانی سام آلتمن او به طور ناگهانی از سمت مدیر عامل OpenAI برکنار شد – فقط چند روز بعد دوباره به کارش بازگردانده شد – و هیئت مدیره شرکت گفت که دیگر از توانایی او برای رهبری راضی نیست. OpenAI او بی اعتماد است و آلتمن همیشه در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده و چنین مواردی مانع از انجام مسئولیت هایش می شود. اکنون، نیویورکر در گزارشی جدید جزئیات بیشتری را در مورد اخراج مدیر عامل OpenAI و ادعاهایی مبنی بر اینکه برخی از اعضای هیئت مدیره آلتمن را «کلاهبردار و فریبکار» خوانده اند و با تلاش های او برای برکناری یکی از اعضای هیئت مدیره به نام هلن تونر کانت مخالفت کرده اند، فاش کرده است.

بر اساس گزارش این نشریه که توسط نویسنده ای به نام چارلز داهیگ نوشته شده است، دبلیو ادعاها آلتمن که در شش ماه گذشته روی توسعه هوش مصنوعی در OpenAI و مایکروسافت تحقیق کرده بود، اوایل پاییز امسال با هلن تونر، مدیر مرکز امنیت و فناوری های نوظهور در دانشگاه جورج تاون، با عضو هیئت مدیره ملاقات کرد.

مقاله ای که در نهایت منجر به اخراج موقت مدیر عامل OpenAI شد؟

به نظر می‌رسد که اختلاف آنها حول مقاله‌ای می‌چرخد که تونر نوشت که ظاهراً OpenAI را به دلیل «افروختن شعله‌های هیجان‌انگیز هوش مصنوعی» مورد انتقاد قرار می‌دهد.

اگرچه تونر در ابتدا سعی کرد از خود دفاع کند، اما در نهایت تصمیم گرفت از هیئت مدیره OpenAI عذرخواهی کند. اما آلتمن در تلاش بود تا از طریق سایر اعضای هیئت مدیره، جایگزینی برای او بیابد. همچنین، ظاهرا آلتمن در گفتگو با سایر اعضای هیئت مدیره نظر خود را در مورد اخراج تونر «اشتباه» کرده است و این مسائل باعث شد که هیئت مدیره OpenAI آلتمن را فردی «حیله گر و فریبکار» خطاب کند. بر اساس این گزارش، یکی از آشنایان به بحث های هیئت در مورد آلتمن گفت:

“با دروغ گفتن در مورد آنچه دیگران فکر می کنند، آنها را در مقابل یکدیگر قرار می دهد.”

به نظر می رسد که این اظهارات با اظهارات قبلی که آلتمن در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده، مطابقت دارد. اما صحت این گزارش را نمی توان با قطعیت تایید کرد.

  10 ورزش عجیب که وجودشان را باور نمی کنید

منبع: https://digiato.com/growth-hacking/openai-board-reportedly-felt-manipulated-by-ceo-altman