عرضه کالاهای غیر استاندارد در فروشگاه های اینترنتی ممنوع است

مدیرکل استاندارد استان تهران به فروشگاه های اینترنتی اعلام کرد که از عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری که فاقد مجوز استاندارد هستند، خودداری کنند.

محمدحسین طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به ماده 15 قانون ارتقا و توسعه نظام یکپارچه توضیح داد: بر این اساس، هر گاه اعلام شود که اعمال استاندارد مربوط به کالا و خدمات الزامی است، تولید می شود. ، تمرکز، توزیع و فروش، این کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد یا تاییدیه سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد فروشگاه های الکترونیکی و تمایل مردم به خرید غیر حضوری، نظارت بر بازرسان استاندارد نیز گسترش یافته و طی مکاتبه ای با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام شد.

طاهری افزود: به منظور حفظ حقوق مصرف کنندگان و اطمینان از کیفیت و اصالت کالاهای عرضه شده در سامانه ها و فروشگاه های مجازی، این فروشگاه ها باید از نمایش کالاهای غیراستاندارد خودداری کنند.

وی تاکید کرد: فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری در پرتال سازمان ملی استاندارد ایران و اطلاعات واحدهای تولیدی تحت پوشش این سازمان نیز در سامانه مربوطه در دسترس عموم قرار دارد.

این مسئول در پایان به شهروندان توصیه کرد که از خرید کالاهای غیراستاندارد به بهانه قیمت مناسب خودداری کنند: شهروندان می توانند برای اطمینان از اصالت برچسب استاندارد درج شده روی کالا، کد ده رقمی زیر برچسب استاندارد را بررسی کنند. به شماره 10001517 پیامک دهید و یا شکایت خود را گزارش دهید به کارشناسان اداره کل استاندارد استان تهران با شماره 1517 تماس بگیرید.

  نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/non-standard-goods-in-online-stores-prohibited