فیس‌بوک برگه‌های سخت‌یابی را حذف می‌کند زیرا می‌گوید کاربران به اخبار اهمیتی نمی‌دهند

بر اساس اعلامیه‌ای که در عصر پنجشنبه منتشر شد، فیس‌بوک قصد دارد تا ماه آوریل تب News خود را برای کاربران ایالات متحده و استرالیا «منسوخ» کند. معنی آن چیست؟ تا آنجا که ما می توانیم بگوییم، این بدان معناست که فیس بوک دیگر نمی خواهد کسی از این پلتفرم برای انتشار اخبار استفاده کند و برگه اخبار اختصاصی خود را حذف خواهد کرد.

در ابتدای آوریل 2024، ما فیسبوک نیوز را حذف می کنیم، یک برگه اختصاصی در بخش علاقه مندی های فیس بوک که رویدادهای جاری را در ایالات متحده و استرالیا برجسته می کند. این به دنبال اعلامیه سپتامبر 2023 ما مبنی بر توقف انتشار اخبار فیس بوک در بریتانیا، فرانسه و آلمان در سال گذشته است. بستر.

فیس بوک اصرار دارد که کاربران از سایت رسانه های اجتماعی برای اخبار استفاده نمی کنند و می گوید که تنها 3 درصد از آنچه کاربران در جهان می بینند، مقالات خبری هستند.

تعداد افرادی که از فیس‌بوک نیوز در استرالیا و ایالات متحده استفاده می‌کنند در سال گذشته بیش از 80 درصد کاهش یافته است. ما می دانیم که مردم برای اخبار و محتوای سیاسی به فیس بوک نمی آیند، بلکه برای ارتباط با مردم و کشف فرصت ها، علایق و علایق جدید به فیس بوک می آیند.

چرا فیس‌بوک می‌گوید اطلاعات را «منسوخ» می‌کند، کلمه‌ای که به نظر یک انتخاب عجیب است؟ به عنوان یک قاعده کلی، اکثر آمریکایی ها احتمالاً کلمه کوچک را به عنوان ابراز مخالفت می دانند. تعاریف رایج دیگر عبارتند از «تحقیر یا تحقیر»، اما فیس بوک از عبارت «تحقیر» مترادف با اولویت‌زدایی و حذف تدریجی استفاده می‌کند. اگر به جایی که قبلاً ظاهر می‌شود نگاه کنید، برگه News قبلاً بسیار از اولویت برخوردار بود.

  سگ خود را به پیاده روی ببرید

من اسکرین شات زیر را گرفتم تا نشان دهم برگه News در مقایسه با سایر برگه‌ها چقدر قدیمی است. من مجبور شدم از دیدگاه مرورگر خود زوم کنم تا حتی برگه اخبار را بدون اسکرول ، به پایین مشاهده کنم. آن قسمت به رنگ قرمز در آنجا دایره شده بود؟ این برگه اخبار است.

تصویری از فیس‌بوک که امروز وجود دارد، با دایره‌های قرمز رنگ برگه News.

تصویری از فیس‌بوک که امروز وجود دارد، با دایره‌های قرمز رنگ برگه News.
اسکرین شات: فیس بوک

و این مکان برجسته ممکن است نشان دهد که کاربران فیس بوک لزوما از اخبار متنفر نیستند. شاید آنها فقط نمی دانند کجا آن را پیدا کنند.

تصمیم برای حذف برگه اخبار فیس بوک پس از آن اتخاذ شد که سایر ویژگی های متا مانند اینستاگرام و Threads مشخص کردند که نمی خواهند در تجارت اخبار حضور داشته باشند. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، از زمان معرفی Threads در سال گذشته گفته است که اینطور است جایی برای اخبار نیست.

فیس بوک در اطلاعیه خود در روز پنجشنبه تاکید کرد که رسانه ها همچنان می توانند محتوای خود را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند و کاربران همچنان می توانند هر مقاله خبری را که دوست دارند در فیدهای خود به اشتراک بگذارند. فیسبوک همچنین اعلام کرد که همچنان متعهد به تأیید ادعاهای موجود در سایت است.

«این هیچ تأثیری بر تعهد ما برای اتصال افراد به اطلاعات قابل اعتماد در پلتفرم‌هایمان ندارد. فیسبوک گفت: ما با حقیقت‌سنجی شخص ثالث کار می‌کنیم – که توسط سازمان‌های معتبر مانند شبکه بین‌المللی بررسی واقعیت تایید شده است – که اطلاعات نادرست ویروسی را در برنامه‌های ما بررسی و ارزیابی می‌کنند.

  Spotify 150000 کتاب صوتی را به مشترکین برتر خود ارائه می دهد

این اطلاعیه ادامه می‌دهد: «ما با همکاری با بیش از 90 سازمان مستقل حقیقت‌سنجی در سراسر جهان که محتوا را به بیش از 60 زبان بررسی می‌کنند، بزرگترین شبکه جهانی حقیقت‌سنجی از هر پلتفرمی را ایجاد کرده‌ایم.

به روز رسانی، 11:10 شب به وقت شرقی: فیسبوک عصر پنجشنبه به سوالات ایمیل شده با تایید استفاده خود از کلمه “deprecate” به معنای “حذف” پاسخ داد.

منبع: https://gizmodo.com/facebook-twists-the-knife-in-the-news-industrys-back-1851299617