فیس بوک برگه News خود را حذف می کند و پرداخت اخبار به ناشران را متوقف می کند

تب اخبار فیس بوک در سال 2019 با میلیون ها دلار معاملات محتوا برای ناشران راه اندازی شد (10 میلیون دلار برای روزنامه وال استریت، 20 میلیون دلار برای نیویورک تایمزو 3 میلیون دلار برای CNN)، اما در ماه آوریل، برای همیشه ناپدید می شود. متا می گوید که در آوریل 2024 فیسبوک نیوز را در ایالات متحده و استرالیا “منسوخ” خواهد کرد، که وارد معاملات تجاری جدید برای اخبار نخواهد شد، و “محصولات جدید فیس بوک را به طور خاص برای ناشران اخبار در آینده ارائه نخواهد کرد.”

Facebook News، واقع در برگه News، دیگر در بریتانیا، فرانسه و آلمان در دسترس نیست. از ابتدای ماه آوریل، دیگر در ایالات متحده و استرالیا در دسترس نخواهد بود. بیشتر بدانید.

این اولین حذف فیس بوک از اخبار نیست – مقاله های فوری را به خاطر دارید؟ – و نوشته روی دیوار است. در سال 2022، تمرکز از اخبار به اقتصاد خالق تغییر کرد و کمبل براون، رئیس سابق شراکت خبری، اکتبر گذشته شرکت را ، کرد.

اما زمانی که فیسبوک نیوز را در سال 2019 راه اندازی کرد، این شرکت گفت: “ما امیدواریم این کار به تلاش های ما برای حمایت از روزنامه نگاری با کیفیت و تقویت دموکراسی کمک کند” و یک نظرسنجی “نشان داد که ما قادر به پاسخگویی به بسیاری از موضوعات نیستیم.” مردم بیشتر از همه در رشته خود می خواستند.» فیدهای خبری، به ویژه در مورد دسته‌هایی مانند سرگرمی، سلامت، تجارت و ورزش.

امروز، متا پیام متفاوتی دارد و این ادعا را تکرار می کند که «اخبار کمتر از 3 درصد از آنچه مردم در سراسر جهان در فید فیس بوک خود می بینند را تشکیل می دهد و تنها بخش کوچکی از تجربه فیس بوک برای اکثریت قریب به اتفاق مردم است. متا به جای پرداخت پول به ناشران، «باید زمان و منابع خود را بر روی چیزهایی متمرکز کند که مردم به ما می‌گویند می‌خواهند بیشتر در این پلتفرم ببینند، از جمله ویدیوهای کوتاه.»

  دستاورد این محقق ایرانی راهی امن برای ذخیره سازی ، های هسته ای فراهم می کند

او سپس از ناشران خواست که به پست ، پیوندها در صفحات خود ادامه دهند و از محصولاتی مانند Reels و تبلیغات برای هدایت افراد به وب سایت های خود و به دور از فیس بوک استفاده کنند.

پایان قراردادهای مجوز فیس بوک، خبر قدیمی اینجا در ایالات متحده است، جایی که این شرکت دو سال پیش آن قراردادها را رها کرد، اما در استرالیا 70 میلیون دلار در سال را که به رسانه هایی مانند Sky News Australia، News Corp، پرداخت می کرد حذف می کند. هفت، نه. ، و روزنامه گاردین. این توافقات سه ساله پس از تصویب قانون تجارت اجباری برای رسانه های خبری و پلتفرم های دیجیتال توسط دولت استرالیا انجام شد و در شرف اتمام است.

جنگ قدرت در سال 2021 پس از تغییر قانون استرالیا و فیس بوک به طور موقت یک خاموشی خبری که صفحات سازمان های دولتی و غیرانتفاعی را حذف کرد، پایان یافت. فیسبوک و اینستاگرام سال گذشته به دلیل قانونی مشابه اخبار را در کانادا مسدود کردند.

منبع: https://www.theverge.com/2024/2/29/24087220/facebook-news-tab-united-states-australia