قبل از آزمایش، Blue Origin برای اولین بار نیو گلن را بر روی سکوی پرتاب قرار می دهد

بلو اوریجین جف بزوس برای اولین بار روز چهارشنبه یک نسخه آزمایشی از موشک مداری عظیم خود را روی سکوی پرتاب خود برد و شروع یک کمپین آزمایشی بزرگ را قبل از اولین پرتاب در اواخر سال جاری آغاز کرد.

نسخه آزمایشی این موشک کاملاً از سخت افزار Blue Origin ساخته شده است، اما لزوماً همه آن به فضا نمی رود. مرحله دوم و محفظه محموله که در بالای خودرو قرار می گیرد، هر دو در طول آزمایش ایستاده اند. این موشک همچنین موتورهای BE-4 ندارد، زیرا برای دور بعدی آزمایشات مورد نیاز نیست. این موتورها که توسط شرکت Blue Origin نیز تولید شده اند، در حال انجام کمپین آزمایشی خود در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا و تأسیسات این شرکت در غرب تگزاس هستند.

آزمایش‌های آتی با این پرتابگر به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا یکپارچه‌سازی و انتقال وسیله نقلیه به و از سکوی پرتاب و همچنین آنچه که تست سوخت‌گیری یکپارچه نامیده می‌شود را تمرین کنند. برای این آزمایش، تقویت کننده با نیتروژن مایع (که در پرتاب واقعی استفاده نمی شود) سوخت می شود تا بررسی شود که سیستم های سیال به درستی کار می کنند. دیوید لیمپ، مدیرعامل Blue Origin، آزمایش باید حداقل یک هفته طول بکشد در لینکدین گفت.

پس از تکمیل آزمایش، وسیله نقلیه به گاراژ عظیم بلو در ایستگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا باز می گردد، جایی که مهندسان مرحله اول قابل استفاده مجدد را با هفت موتور BE-4 تجهیز می کنند و آن را با مرحله دوم آماده پرواز جفت می کنند. (موتورهای BE-4 در اوایل سال جاری میلادی، زمانی که اولین پرتاب موشک ولکان سنتور اتحاد پرتاب United Launch Alliance را پرتاب کردند، میراث پرواز را به دست آوردند.)

نیو گلن به سمت سکوی پرتاب می رود.

نیو گلن به سمت سکوی پرتاب می رود. اعتبار تصویر: منشا آبی

لیمپ ابراز اطمینان کرد که این وسیله نقلیه تا پایان سال جاری به تاریخ راه اندازی برنامه ریزی شده خود می رسد: “تولید با چندین بوستر، فیرینگ و مراحل دوم در کارخانه ما به پیشرفت خود ادامه می دهد.” ما مشتاقانه منتظر ارائه این قابلیت بالابر سنگین به مشتریان خود در اواخر امسال هستیم. »

  گوشی های سری گوگل پیکسل 9 احتمالا به اتصال ماهواره ای مجهز خواهند شد

عرضه این خودروی جدید فصل جدیدی را برای این شرکت 24 ساله رقم خواهد زد. این شرکت بیشتر به دلیل انجام پروازهای گردشگری فضایی با موشک زیرمداری نیو شپرد شناخته شده است. این وسیله نقلیه که 60 فوت ارتفاع دارد، تنها حدود 66 مایل پرواز می کند – بالاتر از جایی که بسیاری آن را لبه فضا می دانند، اما فاصله زیادی تا رسیدن به فضای مداری دارد.

نیو گلن به طور قابل توجهی قدرتمندتر است. پرتابگر 320 فوتی اولین موشک سنگین شرکت Blue Origin است که برای پرتاب بیش از 45 تن محموله به مدار پایین زمین طراحی شده است. مرحله اول قابل استفاده مجدد بر روی یک بارج در اقیانوس اطلس فرود می آید، به همان روشی که SpaceX تقویت کننده های خود را بازیابی می کند و برای حداقل 25 ماموریت طراحی شده است.

این وسیله نقلیه قبلاً توسط چندین مشتری مورد استفاده قرار گرفته است: اولین پرتاب یک جفت فضاپیمای ناسا به نام ESCAPADE با مریخ به عنوان مقصد نهایی خواهد داشت. آمازون، شرکت دیگر بزوس، نیز میلیاردها دلار به نیو گلن برای 27 پرتاب برای صورت فلکی اینترنت ماهواره ای آینده خود، پروژه کویپر، اعطا کرد. Blue Origin همچنین راه اندازی را برای ارائه دهندگان مخابراتی Telecast و Eutelsat برای اواخر این دهه رزرو کرده است.

منبع: https://techcrunch.com/2024/02/22/ahead-of-testing-blue-origin-raises-new-glenn-on-the-launch-pad-for-first-time/