گوشی های سری گوگل پیکسل 9 احتمالا به اتصال ماهواره ای مجهز خواهند شد

گوگل احتمالا اتصال ماهواره ای اضطراری را به سری پیکسل 9 و پیکسل فولد آینده اضافه خواهد کرد تا آیفون را جدی تر بگیرد. این شرکت احتمالاً این سرویس را از طریق مشارکت با T-Mobile در دسترس کاربران قرار خواهد داد، اگرچه سایر اپراتورها نیز ممکن است در آینده با غول Mountain View همکاری کنند.

یک منبع آگاه به Android Authority گفته است که گوگل به‌روزرسانی‌هایی را برای مودم سری پیکسل 9 از جمله اتصال ماهواره‌ای اجرا خواهد کرد. این ویژگی از طریق مجموعه ای از سوالات از کاربر در مورد وضعیت خود سوال می کند. سپس به او کمک می کند تا تلفن را به سمت ماهواره گرفته و پیام اضطراری خود را ارسال کند.

تماس ماهواره ای احتمالاً به پیکسل 9 خواهد رسید

ظاهراً گوگل به لطف پشتیبانی از NTN در مودم Exynos 5400، گوشی های پرچمدار آینده خود را به اتصال ماهواره ای مجهز می کند. از طریق این قابلیت کاربران تنها می توانند پیامک ارسال کنند و امکان برقراری تماس صوتی وجود نخواهد داشت. به نظر می رسد این کار از طریق برنامه ای به نام Satellite Gateway انجام می شود که نماد آن را در زیر می توانید مشاهده کنید.

از جمله سوالاتی که گوشی پیکسل 9 قبل از برقراری ارتباط ماهواره ای از کاربر می پرسد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چی شد؟
  • آیا می توانی نفس بکشی؟
  • چند نفر مفقود یا گرفتار شده اند؟
  • شما در چه وضعیتی هستید؟
  • چیزی در آتش است؟

مودم جدید Exynos 5400 که جایگزین 5300 می شود، به نظر می رسد در بخش نرم افزار ارتقا یافته است، اما مشخص نیست که دقیقاً چه چیزی در بخش سخت افزار تغییر خواهد کرد. در حال حاضر می دانیم که این مودم از 3GPP Rel است. 17 از فناوری 5G پشتیبانی می کند که ارتباط از طریق ماهواره را فراهم می کند.

  برادران رایت اولین پرواز را با هواپیما انجام دادند

گوگل به طور رسمی در این مورد چیزی اعلام نکرده است و باید منتظر انتشار گزارش های بیشتری باشیم.

منبع: https://digiato.com/mobile/pixel-9-series-may-get-satellite-connectivity