ویتامین D به درمان سرطان کمک می کند

در یک مطالعه جدید، دانشمندان این موضوع را کشف کردند ویتامین دی در موش ها باعث رشد نوعی باکتری روده می شود که باعث بهبود ایمنی در برابر آن می شود سرطان همراه.

بر اساس این مطالعه که توسط محققان موسسه فرانسیس کریک، موسسه ملی سرطان (NCI)، موسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) و دانشگاه آلبورگ در دانمارک انجام شد، موش هایی که از رژیم غذایی غنی از ویتامین D تغذیه می کردند سلول های مقاوم تری داشتند. . آنها مقاومت بهتری در برابر سرطان در بدن خود دارند و ایمونوتراپی برای آنها موثرتر شده است.

آیا ویتامین D به درمان سرطان کمک می کند؟

آنها در تحقیقات خود نشان دادند که ویتامین D بر سلول های اپیتلیال روده تأثیر می گذارد و مقدار نوعی از باکتری به نام را افزایش می دهد. Bacteroides fragilis در موش ها افزایش می یابد. واضح است که این باکتری‌ها موش‌ها را در برابر سرطان مقاوم‌تر کرده‌اند، اما محققان هنوز دلیل آن را نمی‌دانند.

در مطالعه خود که در مجله Science منتشر شد، آنها توضیح دادند که باکتری Bacteroides fragilis را به موش هایی که رژیم غذایی معمولی داشتند، دادند تا آزمایش کنند که آیا باکتری به تنهایی می تواند ایمنی بهتری در برابر سرطان ایجاد کند یا خیر. آنها گفتند این موش ها بهتر می توانند در برابر رشد تومور مقاومت کنند، اما نه زمانی که رژیم غذایی آنها ویتامین D کمی داشت.

اگرچه Bacteroides fragilis نیز در میکروبیوم انسان یافت می شود، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا ویتامین D با همان مکانیسم ایمنی سرطان را در انسان افزایش می دهد، مورد نیاز است.

  گزارش تصویری از غرفه همراه اول در ششمین نمایشگاه کار ایران

رئیس آزمایشگاه ایمونوبیولوژی در موسسه فرانسیس کریک و محقق اصلی این تحقیق می گوید:

آنچه ما در این تحقیق نشان داده‌ایم تعجب‌آور است که می‌تواند میکروبیوم روده را به نفع نوعی باکتری که به موش‌ها ایمنی بهتری در برابر سرطان می‌دهد، تغییر دهد، اما ما نمی‌دانیم چگونه یا چرا ویتامین D این تاثیر را دارد، قبل از اینکه بتوانیم به طور قطعی بگوییم که آیا اصلاح کمبود ویتامین D در پیشگیری یا درمان سرطان فوایدی دارد یا خیر، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

منبع: https://digiato.com/health/vitamin-d-mouse-gut-bacteria