بهترین دوربین دوچشمی (2024): نیکون، سلسترون، سواروسکی، زایس

یک نکته: Cabela به طور مکرر مدل قبل از 2018 را با قیمتی بسیار تخفیف می فروشد، اما آن را به عنوان چنین برچسبی نمی شناسد. من این مدل را تست نکرده ام، و در حالی که ارائه بسیار خوب است، اپتیک به طور قابل توجهی متفاوت است و به طور بالقوه پایین تر است.

دوربین های شکاری 10×42 عالی تر

  • بهترین ارتقاء لوکس: دوربین شکاری 42 میلی متری ED Maven B1.2 به قیمت 1000 دلار. اینها سه فهرست برتر تمام دوران من هستند. اگر توانایی مالی دارید، اما لایکاها نه، احساس بدی نداشته باشید. تصاویر واضح، واضح و واضح هستند، بدون اعوجاج یا نرمی در اطراف لبه ها. من به مدت دو ماه هر روز از آنها استفاده کردم و فقط یک بار متوجه حاشیه های بنفش شدم. آنها گران هستند اما ارزش قیمت را دارند.
  • انتخاب بودجه: Nikon Monarch M5 10×42 با قیمت 267 دلار. اینها نسخه بزرگنمایی بالاتر انتخاب برتر ما هستند، و هر آنچه در مورد آنها می گویم برای 10×42 نیز صادق است. برای کسانی که بودجه کمی دارند، این یک گزینه عالی 10×42 است.
  • یکی دیگر از گزینه های بودجه خوب: Celestron Regal ED 10×42 به قیمت 320 دلار. Celestron Regal ED چیزی است که من آن را معامله خواب می نامم. به عبارت دیگر، اطلاعات بسیار کمی در مورد آن به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد، اما آنها دوربین های دوچشمی عالی هستند و قیمت آن تقریبا غیرممکن است. میدان دید عالی (6.5 درجه)، تصویری واضح و شفاف و انحراف رنگی بسیار کمی دریافت می کنید. من دوربین دوچشمی بهتری که هزینه کمتری داشته باشد تست نکرده ام.
  • آپدیت دیگر: Nikon Monarch HG 10×42 با قیمت 997 دلار. Monarch HGهای نیکون میدان دید کمی گسترده‌تر ارائه می‌دهند و روشن‌تر و واضح‌تر از Vortex یا Celestron هستند. من Maven B1.2s را بیشتر دوست دارم، اما این ممکن است یک موضوع سلیقه ای باشد. اگر می خواهید از نظر قیمتی ادامه دهید، Swarovski EL 10x42s با قیمت 2399 دلار به حق افسانه ای است.

اگر بخواهید بزرگنمایی 8 برابری داشته باشید، اما اندازه و وزن دوربین دوچشمی 8×42 را ندارید؟ اینجا جایی است که فرمت های 8×32، 8×30 و حتی 7×32 وارد می شوند. آن‌ها همان بزرگ‌نمایی را ارائه می‌کنند، اما میدان دید باریک‌تری دارند: ردیابی اجسام کوچک مانند یک خرطومی که در میان شاخ و برگ پرواز می‌کند، می‌تواند دشوارتر باشد، اما با کمی تمرین. مدیریت آن خیلی سخت نیست برای پیاده روی و سفر سبک، این اندازه مصالحه خوبی است. من هنوز در حال آزمایش مدل‌های دیگر در این محدوده اندازه هستم، اما انتخاب‌های من تاکنون در اینجا آمده است.

وقتی به پیاده‌روی می‌روم، Celestron 8×32 Trailseeker ED (8/10، WIRED توصیه می‌کند) دوربین دوچشمی‌ای است که می‌خواهم دور گردنم ببندد. آنها به اندازه ای سبک هستند که به سختی متوجه آنها می شوند، اما عملکرد نوری بسیار خوبی را با این قیمت ارائه می دهند. Trailseekers منشورهای BaK-4 با پوشش فاز و دی الکتریک را ارائه می دهند که در دوربین های دوچشمی با این اندازه با این قیمت نادر است (روش دیگری برای بررسی این موضوع، دوربین دوچشمی منشور سقفی با اپتیک چند روکش است). که کار می کند. شیشه ED حاشیه ها و سایر انحرافات رنگی را حتی در شرایط بسیار روشن و درخشان کنترل می کند. با میدان دید حدود 7.9 درجه، من پرنده با اینها را بسیار شبیه به 10X42 من می دانم، قدرت و اندازه لنز کوچکتر است، اما دید میدانی تقریباً یکسان است.

  سرمایه گذاری هم افزایی در Viban و Biolab

کوچک، سبک و قابل حمل. کاسه چشمی راحت. فوکوس آسان انحرافات رنگی بسیار کم.

این پنتاکس ها نسبت به قیمت نیز عالی هستند. میدان دید 7.8 درجه برای اکثر مصارف به اندازه کافی گسترده است و شیشه با پراکندگی فوق العاده کم (ED) بسیار موثر است. من عملاً هیچ انحراف رنگی، حتی در لبه ها، ندیدم. بهتر از آن، وضوح لبه استثنایی است، در واقع بهتر از Celestrons، اما بزرگنمایی کمتر است و میدان دید نیز کمی باریکتر است. مانند بسیاری از انتخاب های ما، اینها ضد آب و ضد مه هستند. دکمه فوکوس نیز بسیار روان است. و در 20 اونس، من بدم نمی آمد که آنها را در تمام روز دور گردنم داشته باشم. اگر پیاده‌روی می‌کنید و این در بودجه شماست، اینها نیز انتخاب خوبی هستند.

انتخاب های عالی 8×32 و 7×32:

  • یک گزینه محکم دیگر: Nocs Field Number 8×32 به قیمت 175 دلار. این Noc ها (8/10، WIRED توصیه می کند) جمع و جور و سبک وزن هستند، اما همچنان تصویری زیبا و واضح ارائه می دهند. آنها به خوبی پنتاکس بالا نیستند، اما ارزان تر نیز هستند. مانند سایر دوربین های شکاری Nocs، Field Issue نیز ضد آب و ضد مه است و رنگ های متنوعی دارد. آنها چشمی های راحت و چرخ فوکوس بزرگی را ارائه می دهند که نمی توانید از دست بدهید. اینها می توانند تعادل مناسب بین بزرگنمایی، قیمت و وزن را پیدا کنند.

دوربین های دوچشمی جمع و جور اغلب باعث کاهش قابل توجهی در کیفیت تصویر می شوند. بسته به مورد استفاده شما، کاهش وزن ممکن است ارزش معاوضه را داشته باشد، اما به طور کلی به پرنده‌ها و شکارچیان پیشنهاد می‌کنم از دوربین‌های شکاری 32 میلی‌متری یا بزرگ‌تر استفاده کنند. بله، شما می توانید با 8x25s پرنده کنید، اما اغلب خسته کننده است.

  Spotify سیستم پرداخت درون برنامه ای خود را برای کاربران iOS در اتحادیه اروپا راه اندازی خواهد کرد

سری C.2 Maven اولین دوربین دوچشمی جمع و جوری است که من آزمایش کردم و من را ناامید نکرد. بله، وقتی به 42 میلی‌متر عادت کرده‌اید، میدان دید 28 میلی‌متری باریک است، اما آنقدر کوچک و سبک هستند (فقط 4.5 اینچ و وزنشان فقط 12 اونس) که من به سختی متوجه آنها در اطراف گردنم شدم. اگر اپتیک فشرده و سبک می‌خواهید که همچنان تصویری روشن و واضح ارائه می‌کند، این دوربین‌های دوچشمی برای شما هستند. آنها برای استفاده عمومی مناسب هستند: حیات وحش، ورزش، مسافرت یا هر زمانی که می خواهید دوربین دوچشمی داشته باشید اما نمی خواهید بدانید که دوربین دوچشمی دارید.

دوربین های دوچشمی جمع و جور عالی تر

  • گزینه ای دیگر: Zeiss Terra ED 8×25 به قیمت 399 دلار. من آنها را به طور گسترده آزمایش نکرده ام، اما آنقدر از آنها استفاده کرده ام که بدانم سبک وزن هستند (10.9 اونس) و تصویر بسیار خوبی ارائه می دهند. آنها دارای بزرگنمایی 8 برابر هستند و دارای یک قاب محکم و ضد آب هستند. به لطف طراحی تاشو، به راحتی در جیب شما جای می گیرند. نقطه ضعف این است که آنها گران تر از Nikon Monarch 8×42 هستند اما میدان دید بسیار کمتری را ارائه می دهند.
  • بهترین بودجه فشرده: نسخه استاندارد Nocs 8×25 با قیمت 106 دلار. این‌ها در زیر به تفصیل آمده‌اند، اما در کوتاه‌مدت، به طرز شگفت‌انگیزی جمع‌وجور و سبک هستند، و قیمت مناسبی دارند، اما کیفیت تصویر می‌تواند بهتر باشد. این یک انتخاب عالی برای ورزشگاه یا استفاده عمومی است، اما برای پرنده‌ها و شکارچیان خوب نیست.

قبل از اینکه توضیح دهم چرا Nocs برای کودکان ایده آل است، اجازه دهید واضح بگویم: Nocs دوربین دوچشمی برای کودکان نیست. این دوچشمی های زیبا و جمع و جور هستند که به خوبی در دسته فوق سبک بالا قرار می گیرند. من همیشه آنها را از بچه هایم “قرض” می کنم. من اینها را به عنوان بهترین جفت دوربین دوچشمی اول برای کودکان خردسال پیشنهاد نمی کنم (در این صورت، انتخاب بودجه ما را در زیر بررسی کنید)، اما برای افراد بالای 8 سال، آنها اولین جفت دوربین شکاری جمع و جور عالی را می سازند.

بزرگنمایی خوبی با طراحی ضد آب (IPX7) و طراحی ضد مه در بسته بندی سبک وزن (11.8 اونس) دریافت می کنید. اینها همچنین دارای دو چیز هستند که آنها را به ویژه برای بچه ها عالی می کند: ساختار محکم و یک دسته لاستیکی زیبا. نمی توانم به شما بگویم که چند درخت و سنگ به گردن پسرم زده اند و هنوز به اندازه نو هستند.

دوربین های دوچشمی بیشتر برای بچه ها

  • انتخاب اقتصادی برای کودکان: بیا برویم دوربین دوچشمی 20 دلاری. اگر فرزندانی دارید که تازه با دوربین دوچشمی آشنا می شوند، قیمت Nocs ممکن است خیلی بالا باشد. اگر می خواهید ببینید آیا بچه های شما واقعاً قبل از غواصی از دوربین دوچشمی خود استفاده می کنند، گزینه های زیادی وجود دارد. صادقانه بگویم: هیچ یک از اینها عالی نیستند، اما ارزان و سبک هستند و هزینه زیادی ندارند. گزینه دیگر دوربین دوچشمی Obuby با قیمت 20 دلار است.
  فهرست بهترین کارفرمایان جهان در سال 2023 فوربس منتشر شد: سامسونگ در رتبه اول قرار دارد

وقتی به رصد ستارگان فکر می کنید، احتمالاً به تلسکوپ ها فکر می کنید، اما دوربین های دوچشمی نیز می توانند کار کنند، به خصوص مدل های بزرگتر و با بزرگنمایی بالا مانند این Celestron Skymasters. اولین چیزی که باید بدانید این است که آنها بزرگ هستند، بیشتر اوقات باید آنها را با یک سه پایه استفاده کنید که در قیمت گنجانده نشده است (آنها شامل یک آداپتور هستند که من آنها را روی سه پایه عکس قرار دادم که خوب کار کرد). طراحی منشور Porro (به زیر نگاه کنید)، با بزرگنمایی 15 برابر و اهداف 70 میلی‌متری، آنها را زیبا و درخشان می‌کند و برای تماشای مناظر خوب از ماه عالی است. آنها همچنین برای خوشه ها و سحابی های بزرگتر کار می کنند. آنها همچنین برای پرنده نگری کار می کنند، اما بیشتر شبیه استفاده از یک لکه بینی است. با این حال، اگر در حال مشاهده چیزی ثابت مانند پرندگان آبی هستید، برای دیجیسکوپی عالی هستند.

مانند همه دوربین‌های دوچشمی سلسترون، یک دستگیره فوکوس صاف و بزرگ وجود دارد، و همچنین دارای چشم‌های بلندی هستند که استفاده از آنها را با عینک آسان می‌کند. یک انحراف رنگی جزئی وجود دارد، به خصوص در مورد ستاره های درخشان یا ماه، اما من آن را منحرف کننده ندیدم. در واقع، با توجه به قیمت، مناظر شگفت‌آوری عالی ارائه می‌دهند.

بهترین دوربین دوچشمی برای موارد استفاده خاص

فوجینون 14×40

عکاسی: Fujinon

دوربین دوچشمی تثبیت شده تصویر: من هنوز در حال آزمایش هستم، زیرا این یک دسته بزرگ است، اما تا کنون بهترین انتخاب من دوربین دوچشمی تثبیت شده تصویر Fujinon 14×40 Techno-Stabi با قیمت 1300 دلار است. اگر سوار قایق هستید، اینها دوچشمی هایی هستند که نیاز دارید. آن‌ها تثبیت‌کننده پیشرو در صنعت 6 درجه مثبت یا منفی را ارائه می‌کنند، عملاً هیچ تأخیر تصویری وجود ندارد، دارای رتبه ضد آب IPX7 هستند و به عنوان یک امتیاز اضافی، شناور می‌شوند. من بیشتر آزمایش‌هایم را روی یک SUP انجام دادم، که ناپایدارترین کاردستی است که می‌توانم تصور کنم، و به من این امکان را می‌داد که پرندگان را بدون رفتن به ساحل تماشا کنم. آنها ارزان نیستند، اما قطعا تحویل می دهند.

منبع: https://www.wired.com/story/best-binoculars/