سرمایه گذاری هم افزایی در Viban و Biolab

سرمایه گذار و شتاب دهنده Hamaava اخیرا در دو استارتاپ Biolab و Vipan سرمایه گذاری کرده است. این دو استارت آپ از بین 40 استارتاپ متقاضی و با موفقیت جذب سرمایه توسط کمیته سرمایه گذاری هاماوا انتخاب شدند.

Biolab برای رفع نیازهای آزمایشگاه ها و تحقیقات به منظور تسهیل خدمات برای مراکز معتبر تحقیقاتی و دانشگاهی، دانشجویان و سایر گروه ها فعالیت می کند. Biolab همچنین نیازهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی را به منظور تسهیل خدمات برای مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی معتبر برای دانشجویان و سایر گروه ها تامین می کند. استارتاپ ویپان همچنین خدمات آنلاین برق و برق را به مشاغل و خانوارهای ایرانی ارائه می دهد.

سهیل عباسی، معاون کارآفرینی و نوآوری هماوا، هدف از سرمایه گذاری هماوا در این دو استارتاپ را تطبیق سیستم نوآورانه آنها با هاما آوا عنوان کرد. وی در این خصوص به دیجیاتو گفت: در راستای ماموریت شتاب دهی هاما آوا با هدف سرمایه گذاری و شتاب بخشیدن به استارت آپ های فناوری، از بین ۴۰ استارت آپ پیشرفته، دو استارت آپ Biolab و Vipan در نتیجه غربالگری و بررسی استارت آپ ها انتخاب شدند. فرآیند توسط کمیته سرمایه گذاری Hamaava.

عباسی به دیجیاتو با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ بیولاب مزایایی از جمله داشتن راه‌حل مبتنی بر نوآوری و فناوری دارد، به دیجیاتو می‌گوید: «تیم نزدیک بیولاب دارای مهارت‌های تکمیلی و تجربه مطلوب در صنعت مربوطه است و درک صحیح آنها از مشکل و وجود راه‌حل‌های مبتنی بر نوآوری و فناوری نیز کلیدی بود.» ویژگی‌هایی که برای ما مهم هستند. «تیم Biolab ذینفعان خود را می‌شناسد و مزیت‌های رقابتی دارد.»

  تکنولوژی های جدید در صنعت ساختمان مرکزآهن

استارت آپ ویپان همچنین خدمات برق آنلاین را به مشاغل و خانوارهای ایرانی ارائه می دهد. معاون کارآفرینی و نوآوری هاما آوا با تاکید بر مزیت رقابتی بالای این تیم، معتقد است که ویپان با شناسایی ذینفعان بازار، محصول مناسبی را ارائه می‌کند و با تجربه طولانی در صنعت مربوطه، توانسته راه‌حل‌های تایید شده را ارائه دهد.

معاون کارآفرینی و نوآوری حما آوا در پاسخ به دیجیاتو در خصوص میزان سرمایه گذاری در بایولب و ویپان گفت: میزان سرمایه گذاری هاما آوا در این استارتاپ ها به صورت سرمایه گذاری اولیه 750 میلیون تومان نقدی و غیرنقدی است. به سهام، بسیار کوچک بود.

معاون کارآفرینی و نوآوری شرکت هماوا درباره برنامه‌های آتی این شرکت توضیح داد: در برنامه شتاب‌دهنده هماوا تلاش می‌کنیم تا استارت‌آپ‌ها را بر اساس فرآیندهای طراحی‌شده در بهبود و توسعه محصول اولیه خود با هزینه‌های زمانی و مالی کمتر و کمتر کمک کنیم. جذابیت بازار را اندازه گیری کنید و کانال های بهتر، سریع تر و بیشتر را آزمایش کنید. کارایی برای ورود به بازار، تعیین راه بهینه برای برقراری ارتباط، بهبود فرآیندهای ارتباطی با مشتری، ارتباط آنها با شبکه های تجاری و سرمایه گذاران مرتبط و در نهایت بالا بردن سطح آمادگی سرمایه گذاری برای کسب و کار خود را برای جذب سرمایه برای مراحل بعدی رشد و توسعه.”

عباسی با تاکید بر اینکه وارد شرکت ها و استارت آپ ها نمی شوند، معتقد است تیم ها باید ویژگی های محصولات خود را با توجه به نیاز بازار و مخاطبان خود تعریف کرده و در صورت لزوم تغییر دهند. وی همچنین اعلام کرد که این شرکت سرمایه گذاری و شتاب دهنده با ارائه روش های مناسب برای درک نیازهای بازار و مصرف کننده اعتبار مدل کسب و کار را در اختیار تیم ها قرار می دهد.

  مالدیو از صفر تا صد سفر به مالدیو کجا قرار دارد

وی از برنامه سرمایه گذاری آتی 2 میلیارد دلاری هاماوا خبر داد و در مورد چشم انداز آینده این شرکت به دیجیاتو گفت: “ما می توانیم چشم انداز روشنی برای این تیم ها تصور کنیم.” همچنین، در هاماوا متقاضیان را برای سرمایه گذاری و شتاب بیشتر بررسی می کنیم و حداقل دو میلیارد دیگر ایجاد می کنیم. تومان در شرکت ها، سایر شرکت های نوظهور.»
عباسی در پایان افزود: با توجه به مذاکرات و تعاملاتی که با بازیگران بزرگ این صنعت صورت گرفت، به زودی می توان دید که تیم های ویپان و بایولب سهم قابل توجهی از بازار مربوطه را در اختیار خواهند گرفت.

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/investment-in-vpon-and-biolab