معرفی زیردریایی بدون سرنشین Manta Ray دارپا + فیلم

Northrop Grumman سازنده هوافضا اولین نمونه کامل زیردریایی بدون سرنشین خود را به نام Manta Ray Uncrewed Underwater Vehicle (UUV) منتشر کرد که به طور خاص برای زیردریایی بدون سرنشین آن طراحی شده بود. دارپا (دارپا) در دست توسعه و عرضه است. این زیردریایی بزرگ برای انجام ماموریت های دوربرد بدون نیاز به کمک انسانی طراحی شده است.

برای توسعه این زیردریایی، نورتروپ گرومن، سیستم هیدرودینامیکی همنام خود، مانتا ری، را با برخی از سیستم‌های خودمختار پیشرفته و نیروی محرکه کارآمد ترکیب کرد. این زیردریایی مخفی ابعاد بسیار بزرگی دارد و همانطور که گفتیم برای ماموریت های دوربرد طراحی شده است. او همچنین می تواند محموله های مختلفی را در طول ماموریت های خود حمل کند و به طور کلی به جای سرعت، روی استقامت تمرکز می کند.

زیردریایی بدون سرنشین Manta Ray دارپا

به گفته Northrop Grumman، نمونه اولیه Manta Ray برای توسعه فناوری‌های پیشرفته زیردریایی خودمختار استفاده خواهد شد. علاوه بر این، از سیستم های صرفه جویی در انرژی استفاده می کند، به عنوان مثال می تواند در صورت نیاز وارد حالت خواب زمستانی شود. همچنین دارای ساختار مدولار است که به آن اجازه می دهد در پنج کانتینر حمل و نقل استاندارد قرار گیرد.

آلن لیتل، معاون راه‌حل‌های راهبردی و مأموریتی در Northrop Grumman، توضیح می‌دهد:

کشتی Manta Ray قابلیت بارگیری دریا را فراهم می‌کند و آن را به یکی از اجزای حیاتی جنگ دریایی وزارت دفاع و چشم‌انداز فرماندهی و کنترل همه دامنه‌های مشترک (JADC2) تبدیل می‌کند.»

علاوه بر نورتروپ گرومن، دارپا با آزمایشگاه فناوری های پیشرفته لاکهید مارتین و گروه دفاعی مارتین برای توسعه این فناوری و راه اندازی آن در سال 2021 قرارداد امضا کرده است.

  LeoLabs سرمایه جدیدی را برای کمک به ایالات متحده در ردیابی ،‌های فضایی و پرتاب‌های ماهواره‌ای متخاصم تضمین می‌کند.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/northrop-grumman-manta-ray