پس از اینکه اپل قوانین را کاهش داد، اکنون شبیه سازهای بازی در اپ استور هستند

شبیه‌سازهای بازی اکنون تنها یک هفته پس از تغییر دستورالعمل‌های اپل در اپ استور iOS در دسترس هستند.

طبق گزارش AppleInsider، شبیه سازهایی مانند Emu 64 XL برای Commodore 64 و iGBA برای Gameboy Advance و Gameboy Color در اپ استور ظاهر شده اند. آنها برای دانلود برای کاربران iPhone و iPad در دسترس هستند – هر دو شبیه ساز برای دانلود رایگان هستند و نیازی به خرید درون برنامه ای ندارند.

همچنین ببینید:

اپل بالاخره خدمات استریم بازی را در اپ استور مجاز کرد

هفته گذشته، اپل خط مشی اپ استور خود را تغییر داد و گفت: «برنامه های شبیه سازی کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل ممکن است بازی ها را دانلود کنند». کاربران اپل سال هاست که FOMO را به دلیل عدم امکان دانلود شبیه سازهای بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل که به طور گسترده در اندروید در دسترس هستند سرزنش می کنند. این غول فناوری قبلا شبیه سازها را از اپ استور ممنوع کرده بود، اما روابط آن با توسعه دهندگان شخص ثالث به ضد رقابتی بودن متهم شده است. شبیه سازها از نظر قانونی کمی مبهم هستند زیرا توسعه دهندگان بر خلاف شرکت هایی مانند نینتندو مالک بازی ها نیستند.

اما اپل اخیراً در اروپا میلیاردها یورو جریمه شد و با شکایت ضد انحصار از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده روبرو شد. این بدان معناست که تغییر سیاست اپل احتمالاً با هدف پیشی گرفتن از مشکلات قانونی آن بوده است. اخیراً اپل به برنامه‌های پخش بازی‌های ویدیویی شخص ثالث مانند Xbox و Nvidia نیز اجازه داده است، یک تغییر خوشایند برای گیمرهایی که به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه‌اش از راه‌حل‌های سخت ناامید شده‌اند.

  به نظر می رسد گوگل در حال کار بر روی آوردن هوش مصنوعی Bard به Google Messages است

Emu 64 XL برای آیپدها طراحی شده است اما روی آیفون و مک با iOS 11 و macOS 11 یا بالاتر نیز کار می کند. شبیه ساز iGBA همچنین روی آیفون، آی پد (iOS 12 و iPadOS 12 یا بالاتر) و Mac M1 کار می کند.

منبع: https://mashable.com/article/gaming-emulators-ios-app-store-apple-relaxed-rules