«قدرت وتو» در روابط غیر تک همسری چیست و چرا اینقدر مشکل ساز است؟

اگر رابطه‌تان را باز کنید، آیا می‌خواهید این گزینه را به شریک‌های دیگر شریکتان بگویید که اگر شما با آنها نبودید عصبانی شوند؟ طرح ؟ بیایید در مورد “قدرت وتو” صحبت کنیم.

قدرت وتو در روابط غیرتک همسری توافقی موضوعی است که به شدت مورد بحث است. اعضای جامعه CNM احساسات بسیار قوی در مورد این موضوع دارند. اما حق وتو به چه معناست؟ توضیح می‌دهد: «در روابط CNM، «وتو» نشان‌دهنده توافقی بین شرکای ارشد است که در آن آنها می‌توانند به شرکای جدید یا دیگر نه بگویند. دکتر سلینا کریسمربی ، گواهی شده متخصص در تنوع جنسیتی، تمایلات ، و روابط.

بله درست خواندید این توانایی این است که به شریک خود بگویید که اگر شما آنها یا رابطه را دوست ندارید، اساساً باید از شریک یا شریک دیگر خود جدا شوند. اگر این مشکل به نظر می رسد، به این دلیل است که اغلب این مشکل است.

چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، مفهوم قدرت وتو ارزش کاوش و آشکارسازی را دارد. مانند همه چیزهای دوستیابی، پیچیده است و نیاز به گفتگوهای ظریف دارد.

اگر در فضای دوستیابی آنلاین فعال هستید، احتمالاً اخیراً بیشتر در مورد CNM – با نام مستعار اخلاقی غیر تک همسری یا ENM – شنیده اید. عبارت «عدم تک همسری اخلاقی» ۲۱۳ درصد افزایش یافت در جستجوهای تنها در سال گذشته

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد حق وتو در پویایی NJC بدانید.

“قدرت وتو” در جهان NJC چیست؟

قدرت وتو اساساً توانایی این است که به شرکای دیگر شریک خود بگویید اگر تصمیم گرفتید که این رابطه دیگر برای شما کارساز نیست، افزایش یابد. این به شرکا این توانایی را می دهد که تعیین کنند شریکشان با چه کسی می تواند و نمی تواند رابطه برقرار کند. در یک دینامیک سلسله مراتبی CNM وجود دارد، که در آن دو (یا چند) شریک اصلی وجود دارد و همه شرکای دیگر “ثانویه” در نظر گرفته می شوند.

همچنین ببینید:

«سیاست یک ، تناسلی» در غیرتک همسری توافقی چیست و آیا مشکل دارد؟

همیلتون زیبایک محقق کیفی و مربی روابط متخصص در غیرتک همسری، به ما می گوید که قدرت وتو یک توافق صریح یا ضمنی است که یک شریک در یک رابطه اولیه می تواند تقاضای تغییر در ساختار، شدت یا رابطه داشته باشد. وجود شریک زندگی خود. روابط دیگر این می تواند برای شرکای جدید و فعلی صادق باشد. او توضیح می دهد: “گاهی اوقات وتو به صراحت اعطا می شود تا این ایده را تقویت کند که یک زوج موجود بر هر رابطه جدیدی که ممکن است ایجاد شود اولویت باقی خواهد ماند.”

  انقلاب زمستانی در نیمکره شمالی

قدرت وتو اساساً توانایی این است که به شرکای دیگر شریک خود بگویید اگر تصمیم گرفتید که این رابطه دیگر برای شما کارساز نیست، افزایش یابد.

برای استفاده اخلاقی از حق وتو (اگرچه برخی استدلال می کنند که هرگز اخلاقی نیست)، توافق باید صریح باشد. همه شرکای رابطه باید درک کنند که حق وتو وجود دارد، چگونه برای شرکای اصلی کار می کند و موافقت کنند که به آن احترام بگذارند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، این می تواند بسیار پیچیده باشد.

چرا یک زن و شوهر انتخاب می کنند که در ساختار روابط خود «قدرت وتو» داشته باشند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک زوج ممکن است حق وتو را اتخاذ کنند. همیلتون می‌گوید که اغلب به‌عنوان ابزاری برای کمک به زوج‌ها در هنگام باز ، صحبت‌هایشان احساس امنیت بیشتری می‌کند. اساساً، این به شما این حس را می دهد که مهم نیست با چه کسی قرار می گذارید یا با چه کسی قرار می گیرید، شما همیشه “یکی” خواهید بود.

داستان های ، و دوستیابی بیشتری می خواهید در صندوق ورودی شما؟ برای خبرنامه هفتگی جدید پس از تاریکی Mashable ثبت نام کنید.

او توضیح می‌دهد: «بسیاری از مردم وقتی از یک الگوی تک‌همسری به ساختار روابط گسترده‌تر می‌روند، می‌خواهند حق وتو داشته باشند، تا حدی به این دلیل که نمی‌توانند دنیایی را تصور کنند که در آن حرفی در مورد کاری که شریک زندگی‌شان با احساسات یا بدنشان انجام می‌دهد، نداشته باشند.» این نیاز به قرار گرفتن بالاتر از دیگران ناشی از «تک همسری اجباری» است، این مفهوم اجتماعی که تک‌همسری و اولویت دادن به تنها یک شریک، راه «صحیح» وجود در یک رابطه است.

و بله، این هنگام تمرین CNM پیامدهای مشکل‌زا دارد، زیرا تلاش می‌کند روشی متفاوت برای ارتباط با استاندارد تک‌همسری اتخاذ کند. همیلتون می گوید که او دیده است که بسیاری از زوج ها از حق وتو به عنوان راهی برای حفظ حس کنترل استفاده می کنند که نتایج کاملاً متفاوتی داشته است.

همچنین ببینید:

عدم تک همسری اجماعی چیست؟

نکات مثبت “حق وتو”

کریس به ما می گوید که ممکن است استفاده از حق وتو در پویایی NJC مزایایی داشته باشد. اگر رابطه شما به صورت توافقی سلسله مراتبی باشد، حق وتو می تواند به عنوان تضمینی برای شراکت اولیه باشد. بسته به توافق مشخص شده بین شرکا، “این اعتراض ممکن است در شروع یک رابطه اضافی یا بعداً، اگر این رابطه مشکل ساز شده باشد، ایجاد شود.” یک راه برای نگاه ، به این به عنوان یک کلمه امن برای CNM است: این نشان می دهد که یک مشکل یا نگرانی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

  ویرجین گالاکتیک با کاهش بودجه برانسون دچار تلاطم شد

هنگامی که به این روش استفاده می شود، وتو کمتر به عنوان یک ابزار کنترل و بیشتر به عنوان ابزاری برای بررسی مسائلی که شرکای کلیدی و سایر شرکای آنها با آن روبرو هستند عمل می کند. کریس می افزاید: «این می تواند بسیار مفید باشد.

باز هم، برای اینکه این پویایی کار کند، حق وتو و معنای آن در پویایی شما باید به وضوح تعریف شده باشد و همه طرف های درگیر در رابطه با آن موافقت کنند. زمانی که شخصی در شراکت اولیه شریک ثانویه یا ثالثی را درگیر می کند، آن شریک باید کاملاً از حق وتوی موجود آگاه باشد و با آن موافقت کند. در غیر این صورت، ما به سادگی غیر اخلاقی می شویم.

ساختارهای سلسله مراتبی چندشاخه ای و باز یک موضوع بسیار بحث برانگیز در جامعه CNM هستند – برخی افراد به شدت سلسله مراتب را تایید می کنند و برخی دیگر آن را کاملا غیراخلاقی می دانند. کسانی که مخالف آن هستند به “فرهنگ تک همسری” اشاره می کنند، که در آن ایده “مشارکت اولیه” از اهمیت بالایی برخوردار است – که در تضاد با ماهیت CNM است. اجماع کاملی وجود ندارد.

معایب «حق وتو»

قدرت وتو به شرکای اصلی حس کنترل در روابط را می دهد، اما موشومی غوسیک متخصص ، دارای مجوز، می گوید که “کنترل” معمولا فقط یک چسب زخم برای مشکلات بزرگتر است. اغلب، وتو برای اجتناب از برخورد با احساسات ناخوشایند بی شماری که با باز ، یک رابطه به وجود می آید، استفاده می شود. او می‌گوید: «وتو بسیار مشکل‌ساز است، زیرا اساساً عدم تعادل قدرت را ایجاد می‌کند. بزرگترین تهدید این است که یک فرد می‌تواند به یک رابطه باز صرفاً به دلیل احساسات ناراحت‌کننده پایان دهد». سعی می‌کند نیاز به کنار آمدن و غلبه بر احساسات و پویایی‌های دشواری را که به ناچار هنگام درگیر شدن با چندین شریک به وجود می‌آیند، از بین ببرد. این چیزی را حل نمی کند و در عوض می تواند منجر به رنجش شود.

همچنین ببینید:

چگونه با غیرتک همسری شروع کنیم

وتو همچنین زمانی می تواند مشکل ساز باشد که به عنوان راهی برای کنترل رفتار همسرتان استفاده شود. کریس به ما می‌گوید که “استفاده از حق وتو برای کنترل غیر توافقی یا تهدید شریک زندگی شما قابل قبول نیست، در واقع با کل ایده CNM مغایرت دارد.” CNM به طور خاص بر رضایت و استقلال فردی تأکید دارد. بنابراین وقتی از حق وتو به عنوان راهی برای تضعیف استقلال شریک استفاده می شود، مشکل ساز می شود.

وتو بسیار مشکل ساز است، زیرا باعث عدم تعادل قدرت می شود.

همیلتون موافق است، و به ما می گوید که حق وتو می تواند منجر به هوشیاری بیش از حد در یک رابطه شود، که اغلب منجر به نظارت بر رفتار شریک زندگی شما می شود، مانند چک ، تلفن یا رسانه های اجتماعی آنها و تلاش برای کنترل او با چه کسی و چه زمانی است. او می گوید: «همه این رفتارها می تواند میزان حسادت ما را افزایش دهد و هیچ یک از این رفتارها منجر به اعتماد بیشتر به شریک زندگی شما نمی شود. درعوض، شما را در چرخه ای از هوشیاری محبوس نگه می دارد که منتظر بمانید تا شریک زندگی تان به راحتی شما را خراب کند یا از راحتی شما فراتر رود.

  هوش مصنوعی متا به طور رسمی به اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک اضافه شد

علاوه بر این، حتی اگر هر دو شریک اصلی موافق باشند که حق وتو روی میز است، اغلب از در نظر گرفتن احساسات، آرزوها و مرزهای افراد انسانی (بسیار واقعی) که بخشی از شراکت اولیه نیستند، غفلت می‌کنند. گوس توضیح می‌دهد: «وتو رضایت را حذف می‌کند، به‌ویژه با توجه به اینکه در CNM، چندین نفر درگیر هستند. این می تواند خیلی سریع به یک وضعیت بسیار پیچیده تبدیل شود.

اگر شریک زندگی شما درخواست «وتو» کرد چه باید کرد

پیمایش در این گفتگوها نیاز به همدلی و دقت دارد. کریس می‌گوید: «اگر شریک شما می‌خواهد حق وتو داشته باشد و شما مخالف هستید، این فرصتی است برای کنجکاوی و تحقیق.

او پیشنهاد می کند سوالات زیر را بررسی کنید: چرا این را می پرسند؟ آیا با اهداف روابط خود، پویایی CNM خود و احساسی که نسبت به یکدیگر دارید، همسو هستید؟

همیلتون به ما می‌گوید که وقتی یاد بگیرید که احساسات دشوار را به روش‌های سالم مدیریت کنید، نیاز به وتو از بین می‌رود. او می گوید: “یاد بگیرید که سیستم عصبی خود را تنظیم کنید و تمرین کنید که احساسات و عواطف بدن خود را در مواقع استرس کنترل کنید.” این می تواند شبیه اتخاذ تکنیک های زمین و تنفس باشد.

ممکن است بخواهید قدرت وتوی خود را با روش‌های واقعی که شریکتان می‌تواند به شما اطمینان دهد عوض کنید – و بالعکس. «درباره اینکه امنیت برای شما چگونه به نظر می رسد و چه احساسی دارد، بحث کنید. همیلتون می‌گوید: بخواهید این موارد در اولویت قرار گیرند. شریک زندگی خود را در حدس زدن رها نکنید – در واقع به او بگویید که جلب توجه محبت آمیز او چگونه به نظر می رسد و به نظر می رسد.

گاهی اوقات این گفتگوها می تواند ترسناک یا درگیری باشد. اگر متوجه شدید که اینطور است، همیشه می توانید با یک متخصص ، یا مربی واجد شرایط و محترم CNM تماس بگیرید تا به شما کمک کند.

هر سفری که داشته باشید، ما به شما درود می فرستیم.

موضوعات
رابطه ، و روابط

منبع: https://mashable.com/article/veto-power-cnm-enm