هوش مصنوعی متا به طور رسمی به اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک اضافه شد

دستیار هوش مصنوعی متا (هوش مصنوعی متا) که در شهریور سال گذشته معرفی شد، اکنون به صورت رسمی بر روی تمامی پلتفرم های این شرکت یعنی اینستاگرام، فیس بوک، واتس اپ و پیام رسان اضافه. علاوه بر این، برای اولین بار از طریق یک سایت جداگانه در Meta.ai در دسترس است.

متا امیدوار است که دستیار هوش مصنوعی خود را به یک رقیب واقعی تبدیل کند ChatGPT به همین دلیل به یک غول شبکه های اجتماعی نیز تبدیل شده است لاما 3، نسخه بعدی مدل متن باز خود را نیز معرفی کرد. متا ادعا می کند که Llama 3 در معیارهای کلیدی از مدل های رقیب خود بهتر عمل می کند و در کارهایی مانند برنامه نویسی از آنها بهتر عمل می کند.

از امروز، دو مدل کوچکتر از Llama 3 هم برای دستیار هوش مصنوعی متا و هم برای توسعه دهندگان شخص ثالث در دسترس هستند و یک نسخه بسیار بزرگتر و چند وجهی در ماه های آینده وارد بازار خواهد شد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، به The Verge گفت که این شرکت قصد دارد Meta AI را به “هوشمندترین دستیار هوش مصنوعی” تبدیل کند که “مردم در سراسر جهان می توانند آزادانه از آن استفاده کنند.”

قابلیت های منحصر به فرد دستیار هوش مصنوعی متا

دستیار هوش مصنوعی متا در حال حاضر تنها ربات چت است که از نتایج جستجوی بینگ و گوگل به طور همزمان استفاده می کند و غول فناوری تصمیم می گیرد چه زمانی از هر موتور جستجو بخواهد به درخواست کاربر پاسخ دهد. توانایی تولید تصویر آن نیز بهبود یافته است تا بتواند انیمیشن (عمدتا GIF) و تصاویر با کیفیت تولید کند.

  تخمین جدیدی از سیارک های منظومه شمسی

احمد الدیل، رئیس هوش مصنوعی در متا می گوید، علاوه بر این، هنگامی که ربات چت را باز می کنید، یک پنل پیشنهادات سریع الهام گرفته از Perplexity نیز نمایش داده می شود.

در حالی که هوش مصنوعی متا تاکنون فقط در ایالات متحده در دسترس بوده است، اکنون به زبان انگلیسی در استرالیا، کانادا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا، زیمباوه و غیره در دسترس است. کشورها و زبان های آینده

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/meta-ai-assistant-llama-3-chatgpt-openai-rival