گزارش مالی آمازون برای سه ماهه اول سال 2024 منتشر شد

آمازون گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول سال 2024 منتشر کرد که شاهد رشد این مناطق بود تبلیغات و پردازش ابری غول فناوری اعلام کرد. این باعث شد که غول تجارت الکترونیک درآمد و سود بهتری نسبت به انتظار تحلیلگران وال استریت داشته باشد.

نتایج ارائه شده توسط گزارش آمازون (برخلاف انتظارات تحلیلگران) به شرح زیر بود:

  • سود هر سهم: 98 سنت به قیمت 83 سنت
  • وارد: 143.3 میلیارد دلار 142.5 میلیارد دلار

بخش درآمد و تبلیغات خدمات وب آمازون (AWS).

درآمد خدمات وب آمازون (AWS) 25 میلیارد دلار بر اساس گزارش ها، تحلیلگران انتظار داشتند درآمدی معادل 24.5 میلیارد دلار داشته باشد. در تبلیغات، غول فناوری نیز درآمد کسب کرده است 11.8 میلیارد دلار در حالی که انتظار می رفت به 11.7 میلیارد دلار دست یابد.

فروش کسب و کار AWS آن در سه ماهه اول یکی از دلایل موفقیت آمازون بود که 62 درصد از کل سود آن را به خود اختصاص داد. در سه ماهه اول سال 2023، این بخش با رشد 17 درصدی به 25 میلیارد دلار رسید که بالاتر از انتظارات وال استریت 24.5 میلیارد دلاری بود. سال گذشته، AWS با کاهش هزینه‌های ابری شرکت‌ها، شاهد رشد آهسته‌تری بود.

اندی جاسی، مدیرعامل آمازون در بیانیه‌ای گفت که تمرکز شرکت بر روی او است هوش مصنوعی، یک بار دیگر سرعت رشد AWS، بخش محاسبات ابری این شرکت را تسریع می کند. این شرکت در ماه گذشته 2.75 میلیارد دلار در استارتاپ هوش مصنوعی Entropic سرمایه گذاری کرد.

برای سه ماهه دوم، آمازون انتظار دارد رشد سودآور خود را با سرعت بیشتری ادامه دهد. این شرکت غول فناوری انتظار داشت که درآمدهایش برای سه ماهه آینده بین این دو باشد 144 تا 149 میلیارد دلار که نشان دهنده رشد بین 7 تا 11 درصد است. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند درآمد این شرکت با رشد 12 درصدی به 150.1 میلیارد دلار برسد.

  اساطیر یونانی؛ سرزمین خدایان رنگارنگ

در نهایت، شایان ذکر است که آمازون در گذشته تلاش کرده است تا هزینه های خود را به میزان زیادی کاهش دهد. از پایان سال 2022، این شرکت بیش از 27000 کارمند خود را اخراج کرده است و این روند در سال 2024 ادامه خواهد یافت. در سه ماهه اول سال جاری، آمازون همچنین صدها کارمند خود را از مشاغل مراقبت های بهداشتی و AWS خود اخراج کرد. حذف سیستم پرداخت خودکار Just Walk Out از فروشگاه ها یکی دیگر از اقدامات کاهش هزینه آمازون است.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/amazon-q1-2024-earnings-report