سود خالص ابرا با بررسی صورت های مالی سال 1402 9 برابر شد.

آبرامد طی سال گذشته عملکرد مالی قابل قبولی را به ثبت رساند. درآمد شرکت دو برابر شد و سود خالص آن 9 برابر شد.

صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت توسعه زیرساخت فناوری ابراماد منتهی به 8 اسفند 1402 در سایت کدال منتشر شده است. آبراماد به عنوان زیر مجموعه ای از شرکای سیستم در سال 2018 برای ارائه خدمات رایانش ابری به مشاغل و شرکت ها ایجاد شد.

این شرکت در سال 1402 بیش از 86.7 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به سال 1401 دو برابر شده است. سود خالص ابرامد نیز حدود 9 برابر شده و به 11.5 میلیارد تومان رسیده است.

فرید فولادی، رئیس همکاران سیستم، پیش از این در گفتگو با دیجیاتو به روند رو به رشد آبرامد اشاره کرد:

مسیری که ما از سال 1998 تا 1400 در آبرامد طی کردیم، خیلی راحت نبود، اما از سال 1400 تا کنون، حدود 4 یا 5 هزار ماشین مجازی در حال اجرا در مرکز داده ما بوده است بین 300 تا 400 مورد از مشتریانی که چندین نرم افزار یا حتی نرم افزاری را که از شرکای سیستم خریداری کرده اند ارتقا داده اند و از خدمات ما استفاده می کنند.

صورت های مالی منتشر شده در سایت کدال نیز این سخنان پولادین را تایید می کند.

آبرامد در سال گذشته 85.5 میلیارد تومان از حق اشتراک رایانش ابری دریافت کرده که نسبت به سال 1401 دو برابر شده است و 1.2 میلیارد تومان نیز از آموزش و پرورش دریافت کرده است.

جزئیات درآمد ناخالص عملیاتی

65 درصد از درآمد حاصل از فروش به شرکت های گروه همکار سیستم بوده است. این تعداد نسبت به 1401 کاهش 6 درصدی داشته که نشان دهنده افزایش دامنه مشتریان این سرویس است.

  جوانان به ربات های هوش مصنوعی روی می آورند.

مجموع درآمدهای عملیاتی این شرکت حدود 61 میلیارد تومان است. نزدیک به نیمی از این هزینه ها شامل حقوق و دستمزد می شود.

2 میلیارد تومان مازاد هزینه های آن به دارایی های نامشهود منتقل شد. این عدد به عنوان “نرم افزار در حال تولید” ثبت می شود و با هزینه های تیم های تولید برای ساخت محصول زیرساخت مجازی مرتبط است.

درآمد دارایی نامشهود

این شرکت پیش بینی می کند بودجه برنامه های مذکور برای سال 1403 هجری شمسی به سه میلیارد تومان برسد و زمان پیش بینی شده برای تکمیل آن تا پایان سال جاری باشد.

منبع: https://digiato.com/tech/financial-report-abramad-1402