مارک زاکربرگ عجله ای برای آزمایش تراشه مغز ایلان ماسک ندارد

مارک زاکربرگمدیر عامل متا اخیراً در یک پادکست حضور یافته و در مورد موارد مختلفی صحبت کرده است. وی در این برنامه اشاره کرد که نیازی به عجله در آزمایش نیست. برش مغز توسط شرکت هایی مانند Neuralink به ایلان ماسک وابسته نیست.

به گزارش اینسایدر، در قسمتی از پادکست Morning Brew Daily که روز جمعه پخش شد، مدیر عامل متا در مورد رابط های مغز و کامپیوتر صحبت کرد. زاکربرگ در این رابطه گفت:

یکی از چیزهای عجیب و غریبی که ما روی آن کار می کنیم یک رابط عصبی است. منظور من چیزی شبیه تراشه ای نیست که در مغز شما کاشته شده است. شاید کسی در آینده چنین چیزی بسازد، اما من نمی خواهم از نسخه استفاده کنم. 1.”

اشاره زاکربرگ به تراشه مغز ایلان ماسک؟

اگرچه او به هیچ شرکتی اشاره نکرد، اما شناخته شده ترین نام در میان افرادی که بر روی رابط های مغز و کامپیوتر کار می کنند، Neuralink ایلان ماسک است.

ماه گذشته، ماسک گفت که Neuralink تراشه خود را برای اولین بار در مغز یک فرد بیمار کار گذاشته است. این فناوری برای کمک به افراد مبتلا به اوتیسم و ​​اسکیزوفرنی در نظر گرفته شده است و همچنین می توان راهی را برای کاربران ایجاد کرد که از دستگاه هایی مانند تلفن یا رایانه خود فقط با فکر ، استفاده کنند. اوتیسم و ​​اسکیزوفرنی اختلال هستند نه بیماری.

اخیراً، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) نیز گفته است که قصد دارد تا سال 2025 تراشه مغزی خود را برای رقابت با Neuralink ایلان ماسک توسعه دهد.

  اپلیکیشن های Microsoft Office برای هدست های MetaQuest منتشر شده است

دانشمندانی که بر روی مغز مطالعه می کنند تردید دارند که فناوری Neuralink بتواند ناهنجاری های مغز را اصلاح کند یا ساختار رشدی آن را تغییر دهد، اما آنها معتقدند این تراشه می تواند به بیماران فلج کمک کند تا راحت تر حرکت کنند.

منبع: https://digiato.com/gadgets/mark-zuckerberg-will-wait-elon-musk-neuralink-brain-chip