مارک زاکربرگ نمی‌خواهد مسئولیت مسئله امنیت آنلاین کودکان را بپذیرد

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در تلاش است تا از مسئولیت شخصی در پرونده های قضایی مربوط به اعتیاد کودکان به سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام جلوگیری کند. قانونی وجود دارد که مدیران اجرایی را از مسئولیت شخصی محافظت می کند. اگر زاکربرگ شخصاً از مسئولیت چنین ادعاهایی مبرا می شد، دادگاه همچنان متا را مسئول می دانست. همچنین گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه والدین برخی از کودکان زیر 13 سال محتوای نامناسبی را در برخی از حساب های کاربری منتشر کرده اند و متا به گزارش های مربوط به چنین محتوایی پاسخی نداده است.

بر اساس گزارش NBC، تیم حقوقی مارک زاکربرگ در دادگاه اخیر متا در رابطه با اعتیاد کودکان به اینستاگرام ظاهر شد اما او شخصا حضور نداشت. مدیرعامل متا متهم به معتاد ، کودکان به شبکه های اجتماعی شده است. در پرونده های قضایی که توسط خانواده ها و مدارس از 15 ایالت مختلف ارائه شده است، ادعا شده است که اقدامات و عدم اقدام زاکربرگ منجر به اعتیاد و آسیب در کودکان شده است.

از سوی دیگر، به گفته وال استریت ژورنال، برخی از حساب های کاربری کودکان توسط والدین آنها مدیریت می شود، اگرچه آنها حاوی محتوای غیرقانونی نیستند، کارکنان متا دریافتند که برخی از والدین به عمد مطالبی را از فرزندان خود ارسال می کنند که نامناسب است. کارکنان درباره تعدادی از این حساب‌ها نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند، اما متا گزارش‌ها هیچ اقدامی نکرده است.

مارک زاکربرگ و فرزندان

تلاش مارک زاکربرگ برای اجتناب از مسئولیت شخصی در پرونده های قضایی

وکیل زاکربرگ استدلال کرد که باید تمایز واضحی بین آنچه که او به عنوان مدیر عامل شرکتش مسئول است و آنچه که شخصاً مسئول آن است وجود داشته باشد. از سوی دیگر وکلای شاکیان می گویند او باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

  با سقوط سهام انویدیا، مایکروسافت بار دیگر به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شد

وکلای شاکیان ادعا می کنند که زاکربرگ نقش فعالی در پرونده های اعتیاد کودکان ایفا کرده است، زیرا او از تمام نقص های ایمنی آگاه بوده و نتوانسته آنها را فاش کند. از سوی دیگر متا در بیانیه ای اعلام کرد که سوابق قانونی نشان می دهد که مجری بودن به معنای پذیرش مسئولیت اقدامات شرکت نیست. وکیل زاکربرگ می گوید که اتهامات زاکربرگ باید رد شود.

در دادگاه گذشته، قاضی زاکربرگ را از مسئولیت سلب نکرد. اما او گفت که طرفین این پرونده باید ماه آینده در دادگاه حاضر شوند و ممکن است زاکربرگ شخصاً مسئول این پرونده نباشد.

مارک زاکربرگ قبلاً در جلسه ایمنی کودکان در اینترنت از کسانی که به دلیل اعتیاد کودکان به شبکه های اجتماعی آسیب دیده بودند عذرخواهی کرد.

منبع: https://digiato.com/app/mark-zuckerberg-is-arguing-he-cant-be-held-liable-for-kids-instagram-addiction