متا به افراد مشهور 5 میلیون دلار می پردازد تا از چهره آنها در چت بات های خود استفاده کنند

مدتی پیش متا از دستیار هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد که شامل یک چت بات با چهره های مشهور یا افراد مشهور است. اکنون، یک گزارش جدید می گوید متا به برخی از این افراد در طول دو سال 5 میلیون دلار برای استفاده از چهره و شش ساعت فضای استودیویی پرداخت می کند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، دستیار هوش مصنوعی این شرکت را در رویداد اخیر Connect معرفی کرد. در حالی که متا چت بات دارای هوش مصنوعی مشابه ChatGPT است، نمونه های اولیه آن را با 28 آواتار جدید معرفی می کنند که از چهره افراد مشهور استفاده می کنند.

استفاده از چهره های مشهور برای ربات های چت متا

به عنوان مثال، چهره کایلی جنر برای شخصیتی به نام بیلی یا چهره تام بردی برای شخصیتی به نام پرو استفاده می شود. در کنار این افراد، متا از ستاره های یوتیوب نیز استفاده کرده است. برای مثال، نقش آقای بست را مردی به نام چارلی داملیو بازی می کند.

ربات متا چت

حال در گزارشی ادعا شده است که برخی از این سلبریتی ها ۵ میلیون دلار از پول متا دریافت می کنند. اگرچه در این گزارش اسامی ذینفعان این مبلغ مالی اعلام نشد، اما به سازندگان محتوا اشاره شد. به طور کلی، به نظر می رسد تمام نام های بزرگ مورد استفاده متا حداقل یک میلیون دلار درآمد داشته باشند.

مارک زاکربرگ در مصاحبه ای گفته است که ما به نسخه هوش مصنوعی افراد مشهور نیاز داریم و البته تعداد این افراد در سال آینده افزایش خواهد یافت. در واقع سلبریتی ها مطمئن می شوند که از تصویرشان سوء استفاده نشود و شروع به همکاری با متا می کنند.

  دیوار بزرگ اسلون کشف شد

در حال حاضر متا و همچنین افرادی که از چهره آنها در چت بات این شرکت استفاده شده است، نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده اند.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/meta-paying-celebrity-faces-of-ai-chatbots-as-much-as-5-million