متا به کاربران اروپایی اجازه می دهد پیوند اینستاگرام، فیس بوک و مسنجر را قطع کنند

متا اعلام کرده است که کاربران اتحادیه اروپا می توانند قبل از اجرایی شدن قانون جدید بازارهای دیجیتال (DMA) در 6 مارس 2024 (16 مارس) ارتباط اینستاگرام، فیس بوک و سایر خدمات متا را قطع کنند. این تغییرات در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس اعمال خواهد شد و در هفته‌های آتی اطلاعیه‌ای به کاربران از این تغییر اطلاع خواهد داد.

طبق اعلام رسمی متا، این تغییرات به این معنی است که کاربران در اروپا می توانند از خدمات چندگانه این شرکت بدون اشتراک گذاری داده های خود بین این پلتفرم ها استفاده کنند. به عنوان مثال، افراد می توانند از فیس بوک مسنجر به عنوان یک سرویس مستقل و بدون حساب فیس بوک استفاده کنند و اگر قبلاً حساب های فیس بوک و اینستاگرام خود را پیوند داده باشند، می توانند آنها را از لینک خارج کنند. این شرکت از پیوند دادن به حساب های کاربری برای ارسال تبلیغات هدفمند، شخصی سازی محتوا و اشتراک گذاری پست ها استفاده می کند.

متا و اتحادیه اروپا

قوانین اتحادیه اروپا و تغییرات تعرفه ها

کاربران Facebook Marketplace و Facebook Gaming نیز می توانند از این خدمات بدون نیاز به پیوند دادن اطلاعات از حساب های اصلی فیس بوک خود استفاده کنند، اما متا می گوید که در هر دو مورد، عملکرد را کاهش می دهد. به عنوان مثال، اگر از Marketplace بدون اطلاعات فیس بوک خود استفاده می کنید، باید به جای Facebook Messenger از طریق ایمیل با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشید. کاربران بازی های فیس بوک نیز در صورت قطع پیوند داده های فیس بوک خود به بازی های تک نفره محدود خواهند شد.

  10 اثر عجیب DNA نئاندرتال بر سلامت انسان مدرن

گوگل همچنین مدتی پیش اعلام کرد که به کاربران اجازه می دهد تا اشتراک گذاری داده ها را بین سرویس هایی مانند موتور جستجو، یوتیوب، نقشه گوگل و کروم متوقف کنند. تغییرات متا و گوگل نتیجه قوانین DMA است که شرکت های “دردار” را ملزم می کند تا از 16 مارس قوانین جدید اتحادیه اروپا را رعایت کنند. متا و گوگل از جمله شش شرکتی هستند که توسط اتحادیه اروپا به عنوان دروازه بان تعیین شده اند.

منبع: https://digiato.com/app/meta-will-let-eu-users-unlink-their-instagram-facebook-and-messenger-info-ahead-of-dma