مدیر عامل جدید Slack به دنبال ایجاد ثبات پس از یک دوره آشفته است

اغلب نیست می بینید که یک شرکت تاسیس شده در کمتر از یک سال سه مدیر عامل را می سوزاند. اما به دلیل شرایط خارج از کنترل آن، این همان چیزی است که در Slack اتفاق افتاد، شرکت Salesforce در سال 2020 به مبلغ 28 میلیارد دلار خریداری کرد. در ماه نوامبر، اسلک دنیس لباسر را به عنوان آخرین فردی که دفتر گوشه را اشغال کرده است، معرفی کرد.

درسر اذعان می کند که ایفای این نقش در این شرایط کار آسانی نبوده است، اما او در حال حل و فصل آن است. درسر به تک‌کرانچ گفت: «می‌دانید، مانند هر چیز دیگری، ورود به یک کسب‌وکار جدید و انجام آن به شیوه‌ای دلپذیر، همیشه دشوار است، اما فکر می‌کنم تیم مربیگری زیادی به من داد و ما واقعاً این چشم‌انداز را با هم دیدیم».

او در حومه بوستون بزرگ شد، در دانشگاه ماساچوست آمهرست تحصیل کرد و در آنجا حسابداری خواند و در دوازده سال گذشته در Salesforce در سمت‌های مختلف مدیریتی کار کرد.

سلف او، لیدیان جونز، تنها 10 ماه بود که مشغول به کار بود، زمانی که اعلام کرد به دلیل جذابیت اداره یک شرکت دولتی مستقل، از سمت مدیرعاملی Bumble کناره گیری می کند. خود جونز جایگزین بنیانگذار شرکت، استوارت باترفیلد شد، زمانی که وی در پایان سال 2022 جدایی خود را اعلام کرد.

جایگزین ، یک بنیانگذار-مدیرعامل مانند جونز دشوار است. آرجون باتیا، تحلیلگر ویلیام بلر که Salesforce را دنبال می کند، می گوید ممکن است ده ماه بعد جانشینی جانشین خود حتی دشوارتر باشد، اما انتظار می رود در سال های پس از خرید، مقداری تغییر و تحول در مدیران اجرایی شود. باتیا به TechCrunch گفت: «شما بدیهی است که یک تیم مدیریتی باثبات می‌خواهید و می‌خواهید کسی روی آن متمرکز باشد، اما جابجایی مدیرعاملی که ما شاهد آن بودیم در حال حاضر نگران کننده نیست. اگر تکرار شود، مطمئناً این دیدگاه می‌تواند تغییر کند، اما من فکر می‌کنم پس از خریدی مانند این، طبیعی است که شرکتی مانند Slack جایگاه خود را در اکوسیستم Salesforce پیدا کند.

  آمازون به دانشجویان بلیط هواپیما ۲۵ دلاری برای تعطیلات ارائه می دهد: همه بهترین معاملات دانشجویی آنلاین

درسر می‌گوید که او به سادگی بر روی کارهایی که پیشینیانش قبل از رسیدن به آنجا انجام می‌دادند، می‌سازد و در عین حال شخصیت خودش را به کار می‌آورد. او گفت: «من سؤالات زیادی می پرسم و مطمئناً یک حسابدار هستم. بنابراین من سازماندهی را دوست دارم و می خواهم به آن ادامه دهم، اما اینطور نیست که قرعه کشی بزرگی باشد. من فکر می‌کنم این بنیاد از قبل وجود دارد و سازمانی فوق‌العاده خوب است.

عملکرد Slack در Big CRM چگونه بوده است؟

وقتی به قیمتی که Salesforce برای مالکیت Slack پرداخت کرد، نگاه می‌کنید، حتی اجازه می‌دهد برای قیمت‌های سهام در سال 2020 و انبوه بیش از حد آن دوره جابجا شود، باز هم به نظر می‌رسد که دستیابی به آن باشد. در آن زمان تصور می شد که Slack می تواند لایه ارتباطی در بالای همه نرم افزارهای سازمانی فروخته شده توسط Salesforce باشد. در واقع، این هنوز یک امید است، اما رشد درآمد Slack از زمان خرید به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ما آمار دقیقی از درآمد نداریم زیرا Salesforce انتشار آنها را بهار گذشته متوقف کرد، اما نسبت به سال قبل از رشد درصدی برخوردار است. رشد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، از 46 درصد سال به سال در سه ماهه سوم 2023 به تنها 16 درصد در سه ماهه چهارم سال 2024. در بیشتر موارد، این روند نزولی است – و این به لباسر بستگی دارد که اوضاع را تغییر دهد.

اسلاید Salesforce از ارائه گزارش درآمد سه ماهه چهارم 2024 که رشد Slack را از 46% به 33% تا 20% به 16% تا 18% و بازگشت به 15% از سه ماهه سوم 2023 تا Q4 2024 را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: فروش قدرت

Slack می‌تواند این روند را با یافتن فرصت‌های تجاری جدید و راضی نگه‌داشتن مشتریان فعلی تغییر دهد، در حالی که آنقدر به Salesforce وابسته نیست که مشتریانی را که Salesforce محور نیستند از دست بدهد.

برنت لیری، تحلیلگر اصلی CRM Essentials می گوید که لباسر ممکن است بین این الزامات به ظاهر متضاد گرفتار شود. او نیز از همان ابتدا Salesforce را دنبال کرده است. لیری گفت: «این باید بتواند تعادل مناسبی بین Slack به عنوان یک برند مستقل ایجاد کند که همچنان به جذب مشتریان غیر Salesforce ادامه می‌دهد، در حالی که به مشتریان Salesforce اجازه می‌دهد از Slack در هر کجای پلتفرم مورد نیاز برای همکاری استفاده کنند.»

  DeWanda Wise و Pyper Braun از Imaginary اسلش یا پاس را بازی می کنند

اما لباسر فکر نمی کند که آنقدرها هم پیچیده باشد. «نمی‌دانم فکر می‌کنم اینقدر سخت است یا نه. من فکر می‌کنم این چشم‌انداز اولیه زمانی بود که این دو شرکت با هم متحد شدند.» “من فکر می کنم درک واقعی وجود دارد که چیزی بسیار ویژه در اینجا وجود دارد که می خواهیم آن را پرورش دهیم و ادامه دهیم. و من فکر می کنم که این موضوع از همان ابتدا کاملاً ثابت است.

پتانسیل هوش مصنوعی مولد

یکی از تغییرات بزرگی که باید مدیریت کند، توسعه هوش مصنوعی مولد در نرم افزار، در Slack و در خانواده محصولات Salesforce است. Dresser می‌گوید هوش مصنوعی برای Slack مناسب است زیرا به عنوان یک پلتفرم ارتباطی مبتنی بر دانش، به کاربران کمک می‌کند تا در انبوه اطلاعات اطلاعات را استخراج، درک کنند و پیدا کنند.

او گفت: «وقتی از منظری بالاتر به آن فکر می‌کنید، اسلک بسیاری از مکالمات جهان را بر روی داده‌های بدون ساختار متمرکز می‌کند. «و سپس به Salesforce فکر می‌کنید که مجموعه‌ای باورنکردنی از داده‌های مشتری، برخی از با ارزش‌ترین داده‌های جهان را دارد. توانایی آوردن داده های ساختاریافته و بدون ساختار به Slack و ادغام آن، واقعاً این پلت فرم قدرتمند را برای آینده ایجاد می کند.

البته همه اینها به اجرا بستگی دارد: شما نمی‌توانید فقط گرد و غبار هوش مصنوعی را روی یک محصول بپاشید و امیدوار باشید که کار کند. اما درسر می‌گوید هوش مصنوعی به او کمک کرد تا در نقش جدید خود سریع‌تر از آنچه که بدون دسترسی به خلاصه‌ای از موضوعات طولانی بحث محصول امکان‌پذیر بود، به سرعت عمل کند. خلاصه ، یک نقطه فروش بزرگ برای هوش مصنوعی مولد است، و استفاده از آن برای صرفه جویی در زمان در درک موضوعات طولانی مکالمه می تواند مورد استفاده مهمی باشد. اما باز هم به کیفیت خلاصه ها بستگی دارد.

  BeReal چیست؟ هر آنچه که باید در مورد این برنامه رسانه اجتماعی بدون فیلتر بدانید

JP Gownder، تحلیلگر Forrester Research، می‌گوید یکی دیگر از مشکلات عمده‌ای که Dresser با آن مواجه است، نحوه رقابت با مایکروسافت است که تیم‌ها را با Office 365، Dynamics 365 و AI در قالب Microsoft Copilot مستقر در این پلتفرم گرد هم می‌آورد. «برای Slack منطقی است که با ادغام بیشتر Salesforce پایگاه کاربران خود را گسترش دهد، اما باید مراقب باشد که مشتریان فعلی را که به شدت به آنچه امروز ارائه می‌شود وفادار هستند، بیگانه نکند. در این میان، تیم‌های مایکروسافت غولی است که این فرصت را دارد که از طریق Copilot دقایق بیشتری کسب کند.

اما Bhatia اشاره می کند که مایکروسافت هنوز در اکوسیستم مایکروسافت بهترین کار را دارد و Slack ممکن است در این زمینه مزیتی داشته باشد. مایکروسافت آنچنان نقش قابلیت همکاری ایفا نمی کند. مزیت آنها تا حد زیادی توزیع است. و دو مزیت بزرگ Slack در بازار آن قابلیت همکاری و سهولت استفاده است.

سطح دشواری دیگری برای Dresser این است که یکی از بنیانگذاران باقی مانده Slack، CTO Cal Henderson، در اوایل ماه مارس ، کرد و کسی به جز یکی از بنیانگذاران Salesforce و CTO پارکر هریس جایگزین او نشد. اگرچه هریس تجربه گسترده‌ای را در ساخت Salesforce به ارمغان می‌آورد، اما Slack فردی را از دست می‌دهد که درک عمیقی از مبانی فنی Slack دارد.

درسر مطمئناً می‌داند که در آینده با این چالش‌ها روبرو خواهد شد، که باید بر کارمندان و مشتریان پیروز شود و راهی بیابد تا اسلک را در اکوسیستم بزرگ‌تر Salesforce در حال رشد و حیاتی نگه دارد. اما او می‌گوید که نقش او در واقع ایجاد ارتباطات انسانی است و بقیه از خود مراقبت خواهند کرد.

من فقط سعی می کنم به مردم کمک کنم بفهمند من اینجا هستم زیرا عمیقاً و عمیقاً مشتاق کارهایی هستم که می توانیم برای جهان، برای کاربران و کارمندانمان و در Slack و در سراسر جهان انجام دهیم. Salesforce – و من این کار را نمی کند اگر نبودم اینجا بودم

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/09/slack-ceo-looks-to-bring-stability-after-a-turbulent-period/