مدیر عامل مایکروسافت از OpenAI ثبات می خواهد، نه یک صندلی هیئت مدیره

ساتیا نادلامدیرعامل مایکروسافت می گوید که خواهان ثبات واقعی و مقررات خوب در OpenAI است. اگرچه مایکروسافت 10 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است، نادلا ادعا کرد که نمی خواهد در هیئت مدیره OpenAI یک صندلی داشته باشد.

ساتیا نادلا در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که علاقه ای به حضور در هیئت مدیره OpenAI ندارد. مدیرعامل مایکروسافت گفت که او هیچ مشکلی با ساختار مالکیت OpenAI ندارد و فقط می‌خواهد شرکت پشت ChatGPT به خوبی تنظیم شود.

ساتیا نادلا در این مصاحبه گفت:

من مشکلی با هیچ ساختاری ندارم، تنها چیزی که ما می خواهیم ثبات خوب است و همانطور که گفتم، من به یک صندلی در هیئت مدیره نیازی ندارم یا نمی خواهم.

سرمایه گذاری عظیم مایکروسافت در OpenAI

اخیراً، مایکروسافت با سؤالاتی در مورد سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری خود در OpenAI مواجه شد. رگولاتورهای بریتانیایی و آمریکایی و همچنین اتحادیه اروپا قصد دارند این سرمایه گذاری را بررسی کنند. این تحقیقات بر این موضوع متمرکز است که آیا مایکروسافت بر OpenAI کنترل دارد یا بیش از 50 درصد از حق رای در شرکت را در اختیار دارد.

نادلا درباره این تحقیقات گفت: «این اجتناب‌ناپذیر است که تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار بخواهند سرمایه‌گذاری‌ها و سیاست‌های شرکتی در اندازه و مقیاس ما را بررسی کنند. او به بلومبرگ گفت که مایکروسافت مطلقاً هیچ کنترلی بر OpenAI ندارد و او فقط خواهان یک شراکت تجاری خوب است.

مدیر عامل مایکروسافت در مورد صندلی هیئت مدیره OpenAI گفت که چنین موقعیتی برای او مهم نیست و او فقط هیئت مدیره ای می خواهد که به هوش مصنوعی اهمیت دهد.

  ما بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه بازی را به شما پیشنهاد می کنیم

گمانه زنی ها در مورد حضور مایکروسافت در هیئت مدیره از زمان برکناری وجود داشته است “سام آلتمن”، مدیر عامل OpenAI شروع کرد. بعد از یک هفته شلوغ، سم آلتمن به شرکت خود بازگشت. نادلا در بازگشت سام آلتمن نقش اساسی داشت.

چند روز پیش مایکروسافت از اپل پیشی گرفت و به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شد. نادلا در این رابطه گفت که نباید زیاد به قیمت سهام شرکت های فناوری تکیه کنیم، زیرا معلوم نیست در آینده چه اتفاقی می افتد.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/satya-nadella-says-microsoft-just-wants-stability-and-good-governance-at-openai-not-a-board-seat