مدیر عامل Stellantis با Waymo صحبت می کند، Rivian کارکنان خود را کاهش می دهد و نرم شدن خودروهای الکتریکی بزرگ ادامه دارد

TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید – فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید – تا هر آخر هفته خبرنامه را در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

بازگشت شما را به … خوش آمد می گوییم Mobility TechCrunch – مرکز مرکزی شما برای اخبار و اطلاعات در مورد آینده حمل و نقل.

مدیرعامل Stellantis کارلوس تاوارس و من در یک مصاحبه گسترده موارد زیادی را پوشش دادم که اهداف قبلاً فاش شده شرکت خودروهای برقی، تهدیدات ناشی از خودروسازان چینی، معامله نرم افزاری آن با آمازون و اینکه آیا رم چارجر و دوج چارجر برقی هنوز در مسیر درست قرار دارند را پوشش دادم (آنها هستند) . به هر حال، هفته آینده انتظار پوشش بیشتری را داشته باشید.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که Stellantis همچنان قصد دارد ون های تجاری خودران را از طریق مشارکت با وایمو. تاوارس گفت که آنها برای “تعمیق” روابط کار می کنند. در اینجا شما میتوانید اطلاعات بیشتری راجع به آن بخوانید. البته، همانطور که او صحبت می کرد، از خود پرسیدم که آیا این یک تفکر آرزویی است یا تلاشی برای نشان دادن اینکه شرکت هنوز بخشی از گفتگوی خودروهای خودران است؟ تمام تردیدهای من تا تابستان امسال برطرف می شود. گوش به زنگ باشید.

اخبار این هفته همچنین شامل مقالاتی در مورد اوبر فشار در هند در تهیه بلیط و تحویل بلیط های مسافرتی، تحکیم حمل و نقل مشترک، فرصتی دوباره برای در نیکولا کامیون وانت Badger اواخر، و بیشتر!

بیا بریم!

یک پرنده کوچک

گربه پرنده سبز چشمک زن

در اینجا یک مورد جالب وجود دارد که املاک و خودروهای گران قیمت را گرد هم می آورد. در ژانویه، مرسدس بنز اولین بار در زمینه املاک و مستغلات با مشارکت خواص بینگهاتی. این دو شرکت در توسعه یک میلیارد دلاری در دبی که شامل 150 آپارتمان با شروع قیمت 2.7 میلیون دلار در دبی می شود، متحد شده اند.

یک مرغک کوچک به ما گفت که مرسدس قبل از پایان ماه یک توسعه دیگر “Mercedes-Benz Places” را اعلام خواهد کرد – این بار در ایالات متحده. به نظر شما ؟


در جلوی خودروهای الکتریکی، ما از یک پیشرفت جالب شنیده ایم کیک، استارتاپ موتورسیکلت برقی سوئدی که درخواست حمایت از ورشکستگی داده است. همانطور که کیک در این فرآیند پیش می‌رود، مردی از فلوریدا که یک فروشگاه خرده‌فروشی به نام Emoto دارد، تمام موتورسیکلت‌های کیک مککا و اوسا را ​​که به ایالات متحده ارسال شده بود، همراه با لوازم جانبی و قطعات جایگزین خریداری کرد.

  پخش زنده Leinster vs La Rochelle 2024: راگبی جام قهرمانان را به صورت رایگان تماشا کنید

داستان ما را که با یک نکته شروع شد کشف کنید!

آیا توصیه ای به ما دارید؟ پست الکترونیک کرستن کوروسک در [email protected] یا شان اوکین [email protected]. اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، برای تماس با ما اینجا کلیک کنیدکه شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مختلف.

پیشنهاد هفته

پول ایستگاه

درست زمانی که فکر می کردم صنعت ریزموبایل دیگر نمی تواند تثبیت شود، کولترا به دست آورد Cityscootسرویس پاریسی معروف به موتور سیکلت های برقی سفید و آبی نمادین خود که چندین ماه پیش در اختیار خرید قرار گرفت.

به عنوان یک روزنامه نگار رومن دیلت همانطور که اشاره شد، استارت‌آپ‌های micromobility زمانی در اروپا رشد کردند که نرخ بهره در حدود 0 درصد بود. با این حال، با افزایش نرخ‌های بهره، آسمان اقتصادی بسیار ابری‌تر شد و جمع‌آوری سرمایه و دریافت تسهیلات اعتباری مورد نیاز برای خرید خودروهای جدید دشوارتر شد. موجی از ورشکستگی ها و ادغام ها به دنبال داشت.

Cityscoot از زمان تأسیس خود در سال 2014 حداقل 75 میلیون دلار جمع آوری کرده است. پس از ناکامی در تأمین دور جدیدی از بودجه برای حفظ شرکت، اعلام ورشکستگی کرد و متعاقباً در دادگاه قرار گرفت. پیشنهاد دادگاه تایید شده Cooltra در درجه اول بر دارایی های Cityscoot از جمله پایگاه کاربران آن متمرکز است.

طبق اسناد دادگاه، کولترا 400000 یورو (430000 دلار به نرخ ارز فعلی) را برای خرید Cityscoot هزینه می کند و قصد دارد در دو سال آینده حدود 1.5 میلیون یورو (1.6 میلیون دلار) را برای تامین مالی ادغام هزینه کند.

پیشنهادهای دیگری که توجه من را جلب کرد…

Haomo.aiیک استارت آپ رانندگی خودمختار با حمایت خودروساز چینی گریت وال موتور، 100 میلیون یوان یا 14 میلیون دلار را در دور سرمایه گذاری سری B به رهبری مدیریت صندوق سرمایه گذاری خصوصی چنگدو ووفا، یک وسیله سرمایه گذاری که توسط دولت چنگدو حمایت می شود، جمع آوری کرد.

  کنگره آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که فروش پهپادهای DJI را ممنوع می کند

نه توافق، بلکه تغییر نام! صنایع تحقیقاتی رباتیک مستقل (RRAI)، یک شرکت خودروهای خودمختار که مدت‌ها با وزارت دفاع همکاری کرده است، نام خود را به Forterra تغییر داده است.

قرائت های قابل توجه و اطلاعات دیگر

وسایل نقلیه خودران

اوبر می خورد قصد راه اندازی یک سرویس تحویل با کارتکن روبات های پیاده رو در ژاپن این شرکت ها در حال حاضر فعالیت های محدودی در فیرفکس، ویرجینیا و میامی دارند.

وایمو برنامه های توسعه برای کالیفرنیا به دلیل تاخیر در کالیفرنیا کند شده است کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا. برخی اخبار مربوط به وقفه را یک شکست بزرگ می دانستند. اگرچه انتقادها و فشارها در مورد مقررات روباتاکسی افزایش یافته است، من فکر نمی کنم آنقدرها که برخی می گویند مضر باشد. CPUC گفت تصمیمش برای به تعویق انداختن درخواست برای بررسی بیشتر “غیرمعمول” نبود. برای من، جالب‌ترین نکته این بود که Waymo برنامه‌اش را به‌روزرسانی کرده است تا شامل بخش‌هایی از شهرستان سان متئو باشد که مسیری را به فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو باز می‌کند.

وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ

تعظیماستارت‌آپ قایق‌رانی الکتریکی، از یک قایق ورزشی جدید با باتری به نام Arc Sport رونمایی کرده است.

درآمدها – یک بار دیگر – نشان داد که اشتها برای وسایل نقلیه الکتریکی لوکس با قیمت بالا ممکن است به آن اندازه که فکر می کردیم نباشد. موتورهای شفاف گفت که تنها 9000 وسیله نقلیه الکتریکی در سال 2024 پس از پیش بینی ارسال 90000 دستگاه خواهد ساخت. ریوینکه 10 درصد از کارکنان خود را برای کاهش هزینه ها اخراج می کند، اعلام کرد که قصد دارد در سال 2024 57000 وسیله نقلیه الکتریکی بسازد. و مرسدس بنز تا سال 2025 به هدف خود یعنی 50 درصد از فروش برقی (از جمله هیبریدی) دست نخواهد یافت. هدف جدید اکنون سال 2030 است.

در عین حال، آب کم عمق در تلاش برای کاهش موجودی و رقابت با تسلا و خودروهای برقی ارزان‌تر آن، قیمت موستانگ ماخ-ای 2023 تمام الکتریکی خود را 8100 دلار کاهش داده است.

  از سال 2004، میلیاردها حساب کاربری هک شده است

تکنولوژی تعبیه شده

Hive Mapperیک استارت‌آپ نقشه‌برداری، یک داش‌کم جدید را در اواخر امسال راه‌اندازی خواهد کرد که به گفته یکی از بنیان‌گذاران آن، تلاش‌ها برای گرفتن سهم بازار از گوگل را تسریع خواهد کرد. بله، گوگل!

چرخ های این هفته

پیدایش g80 EV

اعتبار تصویر: کرستن کوروسک

من در یک Genesis دیگر برگشتم، این بار G80 EV چهار چرخ متحرک. من فقط چند روز را پشت فرمان گذرانده ام، اما از قبل فهرستی از لایک ها و جای پیشرفت دارم. مدل سفید ماتی که من رانندگی کردم 82450 دلار ذکر شده است.

دوستداران جنسیس ممکن است G80 برقی با باتری را تشخیص دهند زیرا تقریباً مشابه G80 3.5T Sport (به جز سیستم انتقال قدرت و سایر موارد مرتبط) است. گرفتن وسیله نقلیه طراحی شده برای موتور احتراق داخلی و تبدیل آن به یک وسیله نقلیه الکتریکی مستلزم برخی مصالحه است. قدرت و گشتاور وجود دارد – دو موتور الکتریکی 136 کیلوواتی هر کدام معادل 182 ، بخار قدرت دارند – و ظاهر تمام شده قانع کننده است. اما قرار دادن آن باتری 87.2 کیلووات ساعتی در نهایت فضای صندوق عقب را اشغال کرد. و نه، صندوق عقب یا صندوق عقب هم وجود ندارد.

این خودروی الکتریکی در بزرگراه آرام است، اما در جاده‌های ناهموار کمی پر سر و صدا است. استفاده از سیستم پیشرفته کمک راننده ساده است و شامل کروز کنترل تطبیقی ​​است که برای حفظ فاصله انتخابی زیر از خودروی جلویی شتاب می‌گیرد یا ترمز می‌کند و همچنین به حفظ مسیر کمک می‌کند (این کار برای شما مفید نیست) سایر ویژگی های هشدار امنیتی مثل هشدار نقطه کور

جنسیس GV80-داخلی

اعتبار تصویر: کرستن کوروسک

تاکنون تعامل با سیستم اطلاعات سرگرمی را گاهی خسته‌کننده می‌دانستم، به‌ویژه استفاده از صفحه کرومی بزرگ روی کنسول میانی که خیلی نزدیک به صفحه دیگری است که دنده‌ها را تغییر می‌دهد (در پایین ببینید).

با حرکت دادن شماره‌گیر، قسمت‌های مختلف صفحه روشن می‌شود که کاربر پس از یافتن آنچه می‌خواهد، روی آن کلیک می‌کند. کار می کند، اما دقیقاً صاف یا شهودی نیست. کمی تابش نور خورشید را اضافه کنید و دیدن آنچه که برجسته شده است دشوار است. می‌توانستم توضیح بدهم: «لعنتی، من این را نمی‌خواستم!» چندین بار در سفر اخیر

منبع: https://techcrunch.com/2024/02/25/stellantis-ceo-dishes-on-waymo-rivian-cuts-staff-and-the-great-ev-softening-continues/