از سال 2004، میلیاردها حساب کاربری هک شده است

گزارش جدیدی که توسط Surfshark ارائه شده است نشان می دهد که هکرها در سه ماهه اول سال 2024 در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته حساب های کاربری را در سراسر جهان هک کرده اند. پنج برابر است بر اساس آمارهای موجود، تعداد اکانت های هک شده در مدت مذکور از 81 میلیون به 435 میلیون اکانت رسید.

بر اساس این گزارش، در سه ماهه آخر سال 2023 به طور میانگین در هر دقیقه 627 حساب کاربری هک شده است، در حالی که این تعداد در سه ماهه اول سال جاری به افزایش یافته است. 3353 حساب هر دقیقه قابل دسترسی است. به عبارت دیگر اکانت 5 درصد از جمعیت جهان هک شده است.

کدام حساب های کاربری در کشور بیشتر در معرض هک هستند؟

آمریکا، چین و روسیه کشورهایی هستند که در سال جاری شاهد بیشترین تخلفات بوده اند. Surfshark همچنین دریافت که از سال 2004، زمانی که نظارت بر این رویدادها را آغاز کرد، بیش از 17 میلیارد حساب در سراسر جهان در معرض خطر قرار گرفته است که نزدیک به 6.5 میلیارد از آنها دارای آدرس ایمیل منحصر به فرد هستند.

از 17 میلیارد حساب هک شده در دو دهه گذشته، 38 درصد دارای آدرس ایمیل منحصر به فرد بودند. Surfshark همچنین ادعا می کند که 60.9 میلیارد نقطه داده توسط هکرها افشا شده است که حساب های ایالات متحده و روسیه قابل توجه ترین نمونه ها هستند.

همچنین 30 درصد (معادل 5.1 میلیارد) اکانت های هک شده در مدت مذکور متعلق به قاره اروپا بوده و البته این مبلغ شامل روسیه نیز می شود که نیمی از کل مبلغ را تشکیل می دهد. پس از آن آمریکای شمالی با 20 درصد و آسیا با 15 درصد قرار دارند. بقیه دنیا دارای 7 درصد از حساب‌های هک شده بودند و 28 درصد دیگر «ناشناس» بودند.

  شرکت های فناوری اطلاعات در حال شتاب بخشیدن به اقتصاد کشور هستند

از سال 2004، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد حساب های در معرض خطر با 3 میلیارد بوده است. روسیه با 2.4 میلیارد حساب و چین با 1.1 میلیارد حساب هک شده در رتبه بعدی قرار دارند. فرانسه با 521.5 میلیون نفر در جایگاه چهارم و آلمان با 486.7 میلیون نفر در رتبه پنجم قرار دارند.

Surfshark معتقد است که یکی از دلایل اصلی در معرض خطر قرار گرفتن حساب ها این است که مردم اغلب از یک ایمیل برای چندین حساب استفاده می کنند، با این حال، یک ایمیل یا حساب واحد می تواند بیش از یک بار در زمان های مختلف در معرض خطر قرار گیرد.

منبع: https://digiato.com/security/billions-of-user-accounts-have-been-breached-since-2004