مردی پس از 70 سال زندگی بر اثر “ریه آهنی” درگذشت.

یک مرد 78 ساله، متعلق به دهه 1950، زمانی که از فلج اطفال نجات یافت، داخل یک دستگاه بزرگ و سنگین به نامریه آهنیاو زندگی کرد و مرد.

طبق گزارش CBS News، پل الکساندر که در شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی پیدا کرد و به سوالات میلیون ها بازدیدکننده درباره زندگی غیرعادی خود در TikTok پاسخ داد، درگذشت. زندگی در این شرایط مانع از وکیل شدن اسکندر و افتتاح دفتر کار خود نشد و کتابی نیز درباره زندگی خود منتشر کرد.

آهن ریه و کمک به بیماران فلج اطفال

ریه آهنی که در دهه 1920 اختراع شد، یک وسیله فلزی بزرگ با یک محفظه بسته و غیرقابل نفوذ است که از طریق فشار منفی اکسیژن را جذب می‌کند و ریه را مجبور می‌کند تا برای کمک به بیماران مبتلا به فلج اطفال و سایر بیماری‌های ناتوان‌کننده و فلج‌کننده، منبسط شود تا بتوانید این کار را انجام دهید. نفس می کشد

الکساندر در یکی از بدترین شیوع های کشورش در اوایل دهه 1950 به فلج اطفال مبتلا شد و از تراکئوستومی لحظه آخری جان سالم به در برد. او در طول زندگی خود از عصا برای ورق زدن کتاب ها و تایپ ، روی صفحه کلید استفاده می کرد و به همین دلیل به دانشکده حقوق رفت.

طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، او طولانی ترین مدت از تمام بیمارانی که در یک ریه آهنی بودند زنده ماند.

فلج اطفال یک ویروس کشنده است که به نخاع حمله می کند و برخی از بازماندگان را فلج می کند. این ویروس ارتباط بین سیستم عصبی مرکزی و ماهیچه ها را مختل می کند و در نهایت عضلات آنقدر ضعیف می شوند که بیمار دیگر قادر به تنفس بدون دستگاه نیست.

  استرس انسان می تواند باعث واکنش های رفتاری و احساسی منفی در سگ ها شود

منبع: https://digiato.com/health/man-dies-living-in-iron-lung-70-years