موج دوم رایانه های شخصی ویندوزی کوالکام در سال 2024 وارد بازار خواهد شد

رایانه های شخصی ویندوز مبتنی بر ARM بیش از نیم دهه است که وجود دارند، اما تنها تعداد محدودی از این دستگاه ها تا کنون عرضه شده اند. با این حال به نظر می رسد امسال به طور فزاینده ای شاهد عرضه این دستگاه ها باشیم. اخیراً در کامپیوتکس 2024، کوالکام و مایکروسافت را دیدیم که با شرکای سخت افزاری مانند دل و ایسوس همکاری می کنند تا مجموعه ای از رایانه های شخصی جدید مجهز به اسنپدراگون را عرضه کنند.

با توجه به WinFuture، مایکروسافت و کوالکام در حال توسعه تعداد زیادی از رایانه های شخصی ویندوز مبتنی بر ARM هستند. یکی از نمایندگان کوالکام اعلام کرد که تامین کنندگان اصلی تجهیزات این دستگاه ها در حال برنامه ریزی برای موج دوم عرضه برای ماه های آگوست و سپتامبر سال جاری هستند.

لوگوی کوالکام

دلیل استراتژی کوالکام چیست؟

در حالی که نسخه‌های اخیر رایانه‌های شخصی مبتنی بر ARM برای مصرف‌کنندگان اصلی هدف قرار گرفته است، کوالکام قصد دارد موج دوم را روی تسخیر بازار تجاری متمرکز کند. این هدف معقول است. زیرا تسخیر بازار شرکت ها می تواند منجر به حجم فروش بیشتر شود. همچنین ممکن است دستگاه‌های مبتنی بر ARM را به‌عنوان جایگزین‌های مناسب برای سخت‌افزار x86 سنتی ارائه کند، زیرا اکثر برنامه‌های کاربردی متمرکز بر کسب‌وکار اکنون از Arm به صورت بومی پشتیبانی می‌کنند.

تلاش کوالکام برای راه اندازی چنین دستگاه هایی در ماه آگوست یا سپتامبر یک استراتژی هدفمند است. زیرا تاریخ های ذکر شده به احتمال زیاد با تاریخ انتشار آپدیت 24H2 ویندوز 11 همزمان خواهد بود. شرکت‌ها همچنین معمولاً ارتقاء سخت‌افزار را بر اساس به‌روزرسانی‌های اصلی نرم‌افزار برنامه‌ریزی می‌کنند.

  یاسمین مقبلی برای اولین بار در فضا سبزی سیاه می خورد!

با راه اندازی موج دوم رایانه های شخصی ویندوز مبتنی بر ARM، کوالکام می گوید تمرکز خود را فراتر از لپ تاپ ها تغییر خواهد داد. برای مثال، ممکن است شاهد عرضه اولین مینی پی سی های مجهز به پردازنده اسنپدراگون و رایانه های شخصی همه در یک باشیم.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/qualcomm-plans-to-release-more-arm-based-windows-pcs-this-year