مک بوک ایر M3 با بسته شدن در حدود 50 درصد از قدرت خود را از دست می دهد

کاربران حرفه ای مانند ویرایشگرها معمولا لپ تاپ خود را به یک یا دو نمایشگر بزرگ برای افزایش بهره وری متصل می کنند. مک بوک ایر M3 13 یا 15 اینچی را می توان به دو نمایشگر خارجی نیز متصل کرد اما در چنین حالتی درب لپ تاپ باید بسته باشد. اکنون در بررسی های جدید، در این مورد، مک بوک ایر جدید اپل تقریبا نیمی از عملکرد اصلی خود را از دست می دهد.

با توجه به بررسی ویدیویی Max Tech در یوتیوب، طی تست ۲۰ دقیقه ای ۳DMark Wild Life Extreme Stress MacBook Air M3، مشخص شد که عملکرد این لپ تاپ در هنگام بسته شدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. البته در ابتدای تست این لپ تاپ با قدرت شروع می شود و امتیاز 8083 را کسب می کند، اما عملکرد آن به تدریج کاهش می یابد; زیرا این لپ تاپ که فاقد فن برای دفع گرما می باشد در برابر حرارت زیاد نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد و امتیاز آن به 5916 رسیده است.

عملکرد مک بوک ایر M3 با بسته شدن درب کاهش می یابد

بررسی های قبلی کانال یوتیوب Max Tech نشان می داد که دمای پردازنده M3 در این لپ تاپ به 114 درجه سانتی گراد در CPU و 102.9 درجه سانتی گراد در GPU در هنگام تست رسیده است. اپل سه نسل است که از یک هیت سینک نازک برای کمک به انتقال گرما استفاده می کند، اما همانطور که بررسی های جدید نشان می دهد، هیت سینک نیز معایبی دارد. در حالت بسته، هیت سینک مک بوک ایر جدید نمی تواند گرما را به درستی منتقل کند و قطعا عملکرد لپ تاپ کاهش می یابد.

  یک سفر هیجان انگیز و منحصر به فرد

البته اپل در مدل جدید مک بوک نیز تغییرات مفیدی را اعمال کرده است که نسبت به M2 پیشرفت بسیار زیادی دارد. یکی از مشکلاتی که در مدل پایه MacBook Air M2 وجود داشت، سرعت ذخیره سازی SSD بود. اکنون اپل از دو حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی در مدل 256 گیگابایتی مک بوک ایر M3 برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن استفاده می کند.

منبع: https://digiato.com/laptop/apples-m3-macbook-air-loses-nearly-50-percent-of-its-performance-when-used-in-clamshell-mode