ناسا تصویری از اشکال عنکبوت مانند را از سطح مریخ نشان داد

در حالی که همه ما می دانیم که هیچ عنکبوت در مریخ وجود ندارد، به نظر می رسد سطح سیاره سرخ دارای ویژگی های شگفت انگیز عنکبوت مانند است. در واقعیت خودروی شناسایی (بررسی) مریخ ناسا تصویری از ویژگی ها و ساختار عجیب سطح این سیاره را به اشتراک گذاشت که دانشمندان از آن به عنوان Araneiform به معنای “عنکبوت مانند” یاد می کنند.

ویژگی های عجیب سطح مریخ

تصویر ارائه شده توسط MRO با استفاده از ابزار HiRise ناسا گرفته شده است. HiRise توسط تیمی مستقر در دانشگاه آریزونا مدیریت می شود که تصاویر مهم آرشیو دوربین را بررسی می کند. در تصویر فعلی یکی از دهانه های مریخ را با دو ویژگی متمایز می بینیم. ویژگی اول شامل سازندهایی شبیه به گروهی از عنکبوت ها است و ویژگی دوم اشکال هندسی چند ضلعی شبیه به یک گل خشک شده است. (در تصویر بالا، اشکال چند ضلعی در مرکز تصویر و ساختاری عنکبوت مانند در اطراف آنها دیده می شود.)

تیم HiRise در بیانیه خود توضیح می دهد:

این تصویر به منظور بررسی چگونگی تأثیر نور خورشید بر پدیده‌های چند ضلعی و عنکبوت‌مانند در سرزمین‌هایی مانند این به دست آمده است.»

این تصویر دهانه عنکبوت مانند مریخ را از منظری وسیع تر نشان می دهد.

سطح عنکبوت مانند سیاره سرخ داستانی در مورد فرآیندهای طبیعی مریخ دارد. در واقع این الگوها از تصعید یخ در زیر سطح آن به وجود می آیند. تصعید زمانی اتفاق می افتد که یک ماده مستقیماً از حالت جامد به حالت گازی تغییر کند. تاکنون دیدگاه های دیگری درباره مریخ از این طریق شکل گرفته است.

علاوه بر بار علمی، تصویر ارائه شده توسط مدارگرد شناسایی مریخ ناسا، زیبایی خیره کننده سطح سیاره سرخ را نشان می دهد. تیم HiRise امیدوار است با بررسی و مطالعه این چند ضلعی ها اطلاعاتی در مورد شرایط جوی و توزیع یخ در سطح مریخ به دست آورد.

  TikTok تابع قانون بازارهای دیجیتال است

در چند وقت گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه دانش و سفر به مریخ حاصل شده است. یکی از آنها دستگاه MOXIE است که ماه گذشته توانست 122 گرم اکسیژن در سیاره سرخ تولید کند. هندی ها همچنین در اوایل ماه جاری توانستند با مدارگرد Mangalyaan خود به اولین کشور آسیایی در مدار سیاره سرخ برسند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/nasa-spots-eerie-spider-shapes-in-mars-crater