نسخه بتای جدید واتس اپ توانایی تعامل با سایر پیام رسان ها را آزمایش می کند

در آپدیت بتا جدید واتس اپ، امکان تعامل با برنامه های پیام رسان شخص ثالث وجود دارد که هنوز در دست توسعه هستند. این قابلیت مطابق با قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) ارائه شده است و هنوز نهایی نشده است و احتمالاً در به روز رسانی های آینده برای کاربران منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش WABetaInfo، نسخه بتای WhatsApp 2.24.6.2 برای اندروید در گوگل پلی قابلیت تعامل با پیام رسان های دیگر را دارد. به نظر می رسد با پشتیبانی از این قابلیت، صفحه چت جدیدی برای کاربران باز می شود که نام منبع یا خبرنگار در آن قید می شود.

دیک برویر، مدیر مهندسی واتس اپ، قبلاً توضیحاتی در مورد این ویژگی ارائه کرده بود. به گفته وی، پیام رسان هایی که می خواهند با واتس اپ تعامل داشته باشند باید با متا موافق باشند و قوانین آن را بپذیرند.

تعامل با پیام رسان های شخص ثالث در واتس اپ

امکان تعامل با پیام رسان های خارجی در واتس اپ

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا متا را ملزم می کند تا واتس اپ را قادر سازد تا با سایر پیام رسان ها مطابق با سیاست های ضد تراست ارتباط برقرار کند. همانطور که در اسکرین شات بالا می بینید، این قابلیت با نام Third-party Chats در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. کاربران همچنین می توانند آن را غیرفعال کنند یا برنامه های دیگری را به آن اضافه کنند.

طبق ماده 7 مقررات اتحادیه اروپا، کاربران باید بر نحوه اشتراک گذاری داده ها و برقراری ارتباط با سایر برنامه ها کنترل داشته باشند. این ویژگی جدید نیز برای پیاده سازی مواد مشابه طراحی شده است. با استفاده از این ویژگی، کاربران انتخاب می‌کنند که با کدام پیام‌رسان خارجی تعامل داشته باشند.

  قیمت شاهین اتوماتیک توسط سایپا افزایش یافت، خودرویی که نرسید گران شد!

همچنین، با غیرفعال ، این ویژگی، کاربران احتمالا فقط می‌توانند پیام‌های سایر برنامه‌ها را بخوانند و باید این گزینه را برای تعامل و پاسخ فعال کنند. این ویژگی هنوز در دست توسعه است و احتمالاً در به‌روزرسانی‌های بعدی واتس‌اپ آشکار خواهد شد.

منبع: https://digiato.com/app/whatsapp-feature-to-manage-third-party-chats