نقد و بررسی «Problemista»: این افسانه بد بو نیویورکی یک کمدی کلاسیک فوری است

شهر نیویورک فراتر از مرزهای جغرافیایی تحت اللفظی و در تصورات تماشاگران سینما در سراسر جهان وجود دارد، به لطف تصاویر نمادین آن در فیلم های وس ​​اندرسون، مارتین اسکورسیزی، اسپایک لی، و اکنون جولیو تورس. سازنده و همبازی سریال کمدی معروف اسپوکی ها، استعداد سالوادوری اولین کارگردانی خود را با موضوعیک داستان نیویورکی در مورد مهاجرت، امتیازات، ناهماهنگی ها و ارتباطات عجیبی که همه تفاوت را ایجاد می کند.

پس از انتشار تاخیری به دلیل اعتصاب SAG/AFTRA، موضوع سرانجام با عقب ماندن از تحسین منتقدان و با بازیگرانی که به تنهایی ارزش پذیرش را دارد به سینما می رسد: تیلدا سوینتون، ایزابلا روسلینی، زندگی های گذشته«گرتا لی، لیگی برای خودشاین کلی مک کورمک است، نکاتمگ استالتر، دبستان ابوتاین لری اونز است، و قبیله وو تانگRZA است. این گروه بی عیب و نقص با هم، دیدگاه منحصر به فرد و در عین حال آشنای تورس از نیویورک را به عنوان سرزمین عجایب امکان و هدر می دهد.

این چیه موضوع در باره؟

RZA و تیلدا سوینتون در "مشکل ساز."


اعتبار: A24

صدای رویایی ایزابلا روسلینی به گونه ای روایت می کند که شاید به یاد بیاورد وس اندرسونرنگ ، موضوع مانند یک داستان فوق العاده قبل از خواب که در سرزمینی دور آغاز می شود، پر از درختان و تخیل. تورس نقش الخاندرو، یک رویاپرداز اهل سالوادور را بازی می کند که آرزو دارد در آمریکا اسباب بازی ساز شود. مفاهیم هوشمندانه آن حساسیت عجیب و غریبی همراه با ترس وجودی دارد، مانند عروسک باربی که انگشتانش را پشت سرش ضربدری کرده است یا عروسکی که از پایین رفتن از پله ها امتناع می کند.

همچنین ببینید:

با Sugar Daddy Ken، Midge و دیگر عروسک های باربی رها شده آشنا شوید

با این حال، روند مهاجرت یک کابوس هزارتویی است، پر از حفره ها، دام ها و کنه ها. تورس این واقعیت‌های تاریک را با تصاویری سورئال نشان می‌دهد، مانند مجموعه‌ای از دفاتر به هم پیوسته و بی‌پایان تکراری که هرگز به او اجازه فرار نمی‌دهند، ساعت‌های شنی با شن‌هایی که زمان لازم برای گرفتن حامی ویزا تمام می‌شود، و مهاجران پریشان که مانند ارواح ناپدید می‌شوند. در جهان. مواجه با مددکاران اجتماعی بیکار

  مایکروسافت آفیس را برای ویندوز یا مک با 40 دلار بخرید

سرنوشت آلخاندرو این است که سعی می کند در یک برند بزرگ اسباب بازی شغلی پیدا کند. هنگامی که کار بقای او در یک آزمایشگاه مشکوک برودتی بد می شود، او ناامیدانه به دنبال اسپانسر می گردد تا از اخراج شدن جلوگیری کند. وارد الیزابت (سوینتون)، ملکه درام لقب گرفته که در عین سرزنش، مشکل او را مشکل شما خواهد کرد. شما برای فریاد زدن او.

الیزابت منتقد هنری ترسناک با دفاع از شوهر هنرمند یخ زده اش (RZA که در فلش بک ها ظاهر می شود)، مانند یک اژدها وارد آزمایشگاه و زندگی الخاندرو می شود. او با چرم‌های براق، بافتنی‌های خرد شده، و سایر لباس‌های انتخابی که نشان می‌دهد او به خاطر امتیاز و قدرتش شناخته شده است، پوشیده است. نباید لعنتش کنی موهای قرمز بلند و شدید رنگ شده او با ریشه های خاکستری بیش از حد از خواسته او برای دیده شدن علیرغم تلاشش برای حفظ ظاهر می گوید. صورت او با آرایش نامناسب و بیانی از شدت هشدار دهنده رگه‌هایی دارد. طبیعتا الخاندرو مجذوب شده است. اگر او را به عنوان دستیار استخدام کند، نه تنها می تواند به او کمک کند تا از این مارپیچ رو به پایین که منجر به اخراج می شود خارج شود، بلکه می تواند منبع الهام هم باشد.

تیلدا سوینتون و خولیو تورس یک دوتایی کمدی با شکوه می سازند.

خولیو تورس و تیلدا سوینتون وارد "مشکل ساز."


اعتبار: A24

به راحتی می توان تفسیری از الیزابت را تصور کرد که در آن او یک کارن مزاحم است، کسی که علناً به دلیل رفتار متکبرانه اش در قبال کارمندان فروشگاه مورد تنبیه قرار می گیرد (با آن نوع کارن که به طور خطرناکی ضد نژادپرستی را تبلیغ می کند اشتباه گرفته نشود). سیاه، واضح است. ). با این حال، سوئینتون با طنز آتشین نقش الیزابت را بازی می کند، زیرا آگاه است که این زن پیچیده است اما در عین حال مضحک است. سوئینتون – مانند جین وایلدر – با جدی گرفتن بی‌رحمانه شخصیت‌اش درگیر کمدی می‌شود، خواه الیزابت در حال غر زدن بر سر یک پیشخدمت برای آجیل باشد یا موعظه در مورد فضایل FileMaker Pro. بنابراین، او و تورس نوعی دیوای «با من لعنتی، بچه‌ها» به دنیا می‌آیند که مورد احترام مخاطبان عجیب و غریب است، که می‌تواند با خشم او ارتباط برقرار کند و هوس شورش بی‌پرواانه‌اش کند.

  پنجمین پرواز آزمایشی این فضاپیما با اندکی تاخیر در اواسط مرداد ماه انجام می شود.

وقتی الیزابت آلخاندرو را زیر بال خود می گیرد، در مشاهده پویایی آنها هیجانی مست کننده وجود دارد. او مسحور شده است، اما مراقب او است، زیرا او همه چیز در مورد مد افسانه و تغییر خلق و خوی است. اما از طریق فلاش بک ها، صدای آرام روسلینی و سفر الخاندرو، مشخص می شود که این دو ناسازگار شباهت های زیادی با هم دارند: رویاهای بزرگ، اراده تزلزل ناپذیر و خاستگاه فروتن. منشأ الیزابت به طور ضمنی مشخص است، اما لهجه ایرلندی و تندخویی او از زنی صحبت می کند که دوران جوانی خود را در نیویورک گذرانده است که سعی می کرد او را مانند کنه از خود دور کند. آلخاندرو می‌تواند با این موضوع ارتباط برقرار کند، زیرا با هم اتاقی‌هایش بحث می‌کند، از بانک آمریکا طلب رحمت می‌کند، و در Craigslist به دنبال مهتابی می‌گردد، که در اینجا به عنوان طوفانی حساس از زمزمه‌ها و پیشنهادهای عجیب و غریب ارائه می‌شود. (اونز کاملاً از نقش در این وب سایت کثیف و فوق العاده الهام گرفته است).

جایی که سوئینتون یک اژدهای فداکار است، تورس با سادگی فوق العاده احمقانه ای نقش الخاندرو را بازی می کند. او تقریباً یکنواخت صحبت می کند. به فرد آرمیسن کمتر متاثر شده فکر کنید. اما در این، مانند فیلم‌های وس ​​اندرسون، ظرافت زیادی وجود دارد. یک گاوچران که برای همیشه روی پوست سرش حرکت می کند، یک حرکت غیرقابل توقف که نرمی او را حتی قبل از صحبت ، نشان می دهد، و وقتی این کار را انجام می دهد، تقریباً یک سکوت است – آلخاندرو از آن دسته مبتدی سخت کوش و دلسوز است که شهر نیویورک می خواهد بجود. بالا و با نصف فرصت تف کنید. تورس این را در تصویرهای خود از بوروکراسی ظالمانه مهاجرت آمریکا و همچنین در تضاد بین الخاندرو و الیزابت نیویورکی سرسخت و بسیار نیویورکی تشخیص می دهد. اما مهمتر از آن، طراحی تولید نشان می‌دهد که چگونه این نه تنها سرزمین فرصت‌ها، بلکه فرصت‌های هدر رفته است.

  5 ترند بزرگ هدفون که در سال 2024 بیشتر در مورد آنها خواهید شنید

موضوع سطل ، اش را نمادین می کند.

از همان لحظه ای که انبوه ، ها را دیدم موضوعمن نیویورک تورس را فهمیدم. مانند اسکورسیزی در دهه 70، این کلانشهر پوشیده از کوه‌های ، است که پیاده‌روها را به مانعی برای انسان‌ها و بوفه‌ای با همه‌چیز برای موش‌ها تبدیل می‌کند. با این حال، در موضوع، این انبوه ، ها پر از فانتزی است. نقاشی های زیبا با بی حوصلگی در میان کیسه های ، سفید استراحت می کنند. یک حلقه پر زرق و برق یا چتر رنگین کمانی که باز است و به بلندی می رسد، از توده دیگری بیرون زده است. فرهنگ جمع آوری ، در نیویورک ناگفته است اما به وضوح ارائه شده است، جایی که دارندگان دارایی های خود را به حاشیه می اندازند، جایی که نداشته ها با سپاسگزاری آنها را به خانه می برند (احتمالاً ناشیانه در مترو)، به معنای واقعی کلمه ، های دیگران را مال خود می کنند. . در حالی که امیدوارند ساس را وارد زندگی خود نکنند.

The Waste از واقعیت سورئال الخاندرو و الیزابت در نیویورک صحبت می کند، که با شکوه و نفرت انگیز است، پر از پتانسیل پیروزی و تباهی، خانه یک رویاپرداز و بزرگترین کابوس آنها. تورس در این مجموعه از پارادوکس ها، داستان دو رویاپرداز را در دو طرف مرز «ساخت آن» به تصویر می کشد. در الیزابت، الخاندرو آینده ای بالقوه می بیند. در او، او گذشته از هم گسیخته خود را می بیند. با هم، این یک دوستی را ایجاد می کند که هم لعنتی است و هم به همان اندازه که از یک اژدها انتظار می رود.

در پایان، موضوع نه تنها به شدت تخیلی، بی رحمانه باهوش و به شدت تخیلی است. همچنین فیلمی عمیقاً خنده دار و دلچسب است که از طنز سیاسی یا اجتماعی خود عقب نشینی نمی کند. به طور خلاصه، این یک فیلم جهنمی و یکی از بهترین فیلم های سال 2024 است.

موضوع در تاریخ 1 مارس به صورت محدود در سینماها نمایش داده می شود، سپس در 22 مارس به صورت ملی گسترش می یابد.

منبع: https://mashable.com/article/problemista-review