شهر نیویورک فراتر از مرزهای جغرافیایی تحت اللفظی و در تصورات تماشاگران سینما در سراسر جهان وجود دارد، به لطف تصاویر نمادین آن در فیلم های وس اندرسون، مارتین اسکورسیزی، اسپایک لی، و اکنون جولیو تورس. سازنده و همبازی سریال کمدی معروف اسپوکی ها، استعداد سالوادوری اولین کارگردانی خود را با موضوعیک داستان نیویورکی در مورد مهاجرت، امتیازات، ناهماهنگی ها و ارتباطات عجیبی که همه تفاوت را ایجاد می کند.
پس از انتشار تاخیری به دلیل اعتصاب SAG/AFTRA، موضوع سرانجام با عقب ماندن از تحسین منتقدان و با بازیگرانی که به تنهایی ارزش پذیرش را دارد به سینما می رسد: تیلدا سوینتون، ایزابلا روسلینی، زندگی های گذشته«گرتا لی، لیگی برای خودشاین کلی مک کورمک است، نکات‘ مگ استالتر، دبستان ابوتاین لری اونز است، و قبیله وو تانگRZA است. این گروه بی عیب و نقص با هم، دیدگاه منحصر به فرد و در عین حال آشنای تورس از نیویورک را به عنوان سرزمین عجایب امکان و هدر می دهد.
این چیه موضوع در باره؟
اعتبار: A24
صدای رویایی ایزابلا روسلینی به گونه ای روایت می کند که شاید به یاد بیاورد وس اندرسونرنگ ، موضوع مانند یک داستان فوق العاده قبل از خواب که در سرزمینی دور آغاز می شود، پر از درختان و تخیل. تورس نقش الخاندرو، یک رویاپرداز اهل سالوادور را بازی می کند که آرزو دارد در آمریکا اسباب بازی ساز شود. مفاهیم هوشمندانه آن حساسیت عجیب و غریبی همراه با ترس وجودی دارد، مانند عروسک باربی که انگشتانش را پشت سرش ضربدری کرده است یا عروسکی که از پایین رفتن از پله ها امتناع می کند.
همچنین ببینید:
با Sugar Daddy Ken، Midge و دیگر عروسک های باربی رها شده آشنا شوید
با این حال، روند مهاجرت یک کابوس هزارتویی است، پر از حفره ها، دام ها و کنه ها. تورس این واقعیتهای تاریک را با تصاویری سورئال نشان میدهد، مانند مجموعهای از دفاتر به هم پیوسته و بیپایان تکراری که هرگز به او اجازه فرار نمیدهند، ساعتهای شنی با شنهایی که زمان لازم برای گرفتن حامی ویزا تمام میشود، و مهاجران پریشان که مانند ارواح ناپدید میشوند. در جهان. مواجه با مددکاران اجتماعی بیکار
سرنوشت آلخاندرو این است که سعی می کند در یک برند بزرگ اسباب بازی شغلی پیدا کند. هنگامی که کار بقای او در یک آزمایشگاه مشکوک برودتی بد می شود، او ناامیدانه به دنبال اسپانسر می گردد تا از اخراج شدن جلوگیری کند. وارد الیزابت (سوینتون)، ملکه درام لقب گرفته که در عین سرزنش، مشکل او را مشکل شما خواهد کرد. شما برای فریاد زدن او.
الیزابت منتقد هنری ترسناک با دفاع از شوهر هنرمند یخ زده اش (RZA که در فلش بک ها ظاهر می شود)، مانند یک اژدها وارد آزمایشگاه و زندگی الخاندرو می شود. او با چرمهای براق، بافتنیهای خرد شده، و سایر لباسهای انتخابی که نشان میدهد او به خاطر امتیاز و قدرتش شناخته شده است، پوشیده است. نباید لعنتش کنی موهای قرمز بلند و شدید رنگ شده او با ریشه های خاکستری بیش از حد از خواسته او برای دیده شدن علیرغم تلاشش برای حفظ ظاهر می گوید. صورت او با آرایش نامناسب و بیانی از شدت هشدار دهنده رگههایی دارد. طبیعتا الخاندرو مجذوب شده است. اگر او را به عنوان دستیار استخدام کند، نه تنها می تواند به او کمک کند تا از این مارپیچ رو به پایین که منجر به اخراج می شود خارج شود، بلکه می تواند منبع الهام هم باشد.
تیلدا سوینتون و خولیو تورس یک دوتایی کمدی با شکوه می سازند.
اعتبار: A24
به راحتی می توان تفسیری از الیزابت را تصور کرد که در آن او یک کارن مزاحم است، کسی که علناً به دلیل رفتار متکبرانه اش در قبال کارمندان فروشگاه مورد تنبیه قرار می گیرد (با آن نوع کارن که به طور خطرناکی ضد نژادپرستی را تبلیغ می کند اشتباه گرفته نشود). سیاه، واضح است. ). با این حال، سوئینتون با طنز آتشین نقش الیزابت را بازی می کند، زیرا آگاه است که این زن پیچیده است اما در عین حال مضحک است. سوئینتون – مانند جین وایلدر – با جدی گرفتن بیرحمانه شخصیتاش درگیر کمدی میشود، خواه الیزابت در حال غر زدن بر سر یک پیشخدمت برای آجیل باشد یا موعظه در مورد فضایل FileMaker Pro. بنابراین، او و تورس نوعی دیوای «با من لعنتی، بچهها» به دنیا میآیند که مورد احترام مخاطبان عجیب و غریب است، که میتواند با خشم او ارتباط برقرار کند و هوس شورش بیپرواانهاش کند.
وقتی الیزابت آلخاندرو را زیر بال خود می گیرد، در مشاهده پویایی آنها هیجانی مست کننده وجود دارد. او مسحور شده است، اما مراقب او است، زیرا او همه چیز در مورد مد افسانه و تغییر خلق و خوی است. اما از طریق فلاش بک ها، صدای آرام روسلینی و سفر الخاندرو، مشخص می شود که این دو ناسازگار شباهت های زیادی با هم دارند: رویاهای بزرگ، اراده تزلزل ناپذیر و خاستگاه فروتن. منشأ الیزابت به طور ضمنی مشخص است، اما لهجه ایرلندی و تندخویی او از زنی صحبت می کند که دوران جوانی خود را در نیویورک گذرانده است که سعی می کرد او را مانند کنه از خود دور کند. آلخاندرو میتواند با این موضوع ارتباط برقرار کند، زیرا با هم اتاقیهایش بحث میکند، از بانک آمریکا طلب رحمت میکند، و در Craigslist به دنبال مهتابی میگردد، که در اینجا به عنوان طوفانی حساس از زمزمهها و پیشنهادهای عجیب و غریب ارائه میشود. (اونز کاملاً از نقش در این وب سایت کثیف و فوق العاده الهام گرفته است).
جایی که سوئینتون یک اژدهای فداکار است، تورس با سادگی فوق العاده احمقانه ای نقش الخاندرو را بازی می کند. او تقریباً یکنواخت صحبت می کند. به فرد آرمیسن کمتر متاثر شده فکر کنید. اما در این، مانند فیلمهای وس اندرسون، ظرافت زیادی وجود دارد. یک گاوچران که برای همیشه روی پوست سرش حرکت می کند، یک حرکت غیرقابل توقف که نرمی او را حتی قبل از صحبت ، نشان می دهد، و وقتی این کار را انجام می دهد، تقریباً یک سکوت است – آلخاندرو از آن دسته مبتدی سخت کوش و دلسوز است که شهر نیویورک می خواهد بجود. بالا و با نصف فرصت تف کنید. تورس این را در تصویرهای خود از بوروکراسی ظالمانه مهاجرت آمریکا و همچنین در تضاد بین الخاندرو و الیزابت نیویورکی سرسخت و بسیار نیویورکی تشخیص می دهد. اما مهمتر از آن، طراحی تولید نشان میدهد که چگونه این نه تنها سرزمین فرصتها، بلکه فرصتهای هدر رفته است.
موضوع سطل ، اش را نمادین می کند.
از همان لحظه ای که انبوه ، ها را دیدم موضوعمن نیویورک تورس را فهمیدم. مانند اسکورسیزی در دهه 70، این کلانشهر پوشیده از کوههای ، است که پیادهروها را به مانعی برای انسانها و بوفهای با همهچیز برای موشها تبدیل میکند. با این حال، در موضوع، این انبوه ، ها پر از فانتزی است. نقاشی های زیبا با بی حوصلگی در میان کیسه های ، سفید استراحت می کنند. یک حلقه پر زرق و برق یا چتر رنگین کمانی که باز است و به بلندی می رسد، از توده دیگری بیرون زده است. فرهنگ جمع آوری ، در نیویورک ناگفته است اما به وضوح ارائه شده است، جایی که دارندگان دارایی های خود را به حاشیه می اندازند، جایی که نداشته ها با سپاسگزاری آنها را به خانه می برند (احتمالاً ناشیانه در مترو)، به معنای واقعی کلمه ، های دیگران را مال خود می کنند. . در حالی که امیدوارند ساس را وارد زندگی خود نکنند.
The Waste از واقعیت سورئال الخاندرو و الیزابت در نیویورک صحبت می کند، که با شکوه و نفرت انگیز است، پر از پتانسیل پیروزی و تباهی، خانه یک رویاپرداز و بزرگترین کابوس آنها. تورس در این مجموعه از پارادوکس ها، داستان دو رویاپرداز را در دو طرف مرز «ساخت آن» به تصویر می کشد. در الیزابت، الخاندرو آینده ای بالقوه می بیند. در او، او گذشته از هم گسیخته خود را می بیند. با هم، این یک دوستی را ایجاد می کند که هم لعنتی است و هم به همان اندازه که از یک اژدها انتظار می رود.
در پایان، موضوع نه تنها به شدت تخیلی، بی رحمانه باهوش و به شدت تخیلی است. همچنین فیلمی عمیقاً خنده دار و دلچسب است که از طنز سیاسی یا اجتماعی خود عقب نشینی نمی کند. به طور خلاصه، این یک فیلم جهنمی و یکی از بهترین فیلم های سال 2024 است.
موضوع در تاریخ 1 مارس به صورت محدود در سینماها نمایش داده می شود، سپس در 22 مارس به صورت ملی گسترش می یابد.
Nothing feels as good as a deep, genuine laugh. It’s an expression of joy! It’s a workout. It’s a sign that you’re having a good time.
Netflix has a dazzling selection of comedy movies that put that good-time feeling on demand. Whether you’re craving action-spiked shenanigans, quirky coming-of-age adventures, awkward humor, stranger-than-fiction silliness, madcap musical numbers, or crime with a spree of laughs, there’s a perfect pick for you. And we’ve made singling it out all the easier by highlighting the most hilarious below.
Here, in no particular order, are the 20 funniest movies now streaming on Netflix.
20. Glass Onion: A Knives Out Mystery
Credit: Netflix
Writer/director Rian Johnson follows up his critically heralded whodunnit with a sequel that’s even more explosive than Knives Out. Southern gentleman/detective Benoit Blanc (Daniel Craig) is back, drawling deductions and whipping out witticisms, much to the chagrin of a group of wealthy and conniving friends.
It was supposed to be a ، mystery weekend where homicide was just a game. But when tech scion Miles Bron (Edward Norton) brings together his closest friends and worst enemy, real blood will be spilled, and the game is afoot! Joining in on the comically chaotic fun are Kate Hudson, Janelle Monáe, Dave Bautista, Kathryn Hahn, Leslie Odom Jr., and Jessica Henwick. — Kristy Puchko, Film Editor
How to watch: Glass Onion is now streaming on Netflix.
SEE ALSO:
All those ‘Glass Onion’ cameos, ranked
19. My Best Friend’s Wedding
Credit: Tri-Star / Kobal / Shutterstock
P.J. Hogan’s 1997 offering blew up the traditional rom-com standards. Forget the tale of boy meets girl that ends in a happily-ever-after wedding between the two. America’s Sweetheart Julia Roberts playfully torched her casting niche by playing the masterfully (and hilariously) manipulative ex-girlfriend, hellbent on getting her old flame (Dermot Mulroney) back before he can marry a much younger woman (Cameron Diaz). Cultures clash as this city girl invades the bride’s Southern-charmed family. Plus, there are dangerous flirtations, outrageous jokes, an infectious sing-along, and Rupert Everett as the gay bff who proves to be the movie’s MVP. — K.P.
How to watch: My Best Friend’s Wedding is now streaming on Netflix.
18. The Holiday
There’s no better balm for heartbreak and loneliness than ditching your life to fly to another country for a cute solo vacation. That is, until the loneliness and heartbreak follow you there. In The Holiday, Kate Winslet’s depressed British journalist Iris decides to do a house swap with Cameron Diaz’s newly single Amanda, a Hollywood trailer editor (the least believable part of the film, but we’ll take it). Amanda heads to a dreamy cottage in the English countryside where she meets a charming single father played by Jude Law, while Iris gets a taste of L.A. glamour living in Amanda’s modern Hollywood Hills home. Mind you, this is a Nancy Meyers film, so every set is a magazine-worthy dream house. Plus, there’s a Jack Black musical interlude!
As much as The Holiday is a perfectly cozy rom-com, it’s also an excellent comedy about Hollywood itself. If you love movies that humorously wink at the industry, complete with fabulous cameos, this one hits the spot. — Oliver Whitney, Contributing Writer
How to Watch: The Holiday is now streaming on Netflix.
SEE ALSO:
Jack Black’s totally brill video store scene in ‘The Holiday’ is prime flirting that died with Blockbuster
17. California Split
Most gambling movies are suspense, stylish capers or heavy with drama. However, California Split is a breezy buddy comedy — and it’s one of the best and most entertaining films about the world of bets, cards, and dice. In this 1974 Robert Altman film, a perfectly cast Elliott Gould plays Charlie, a rakish jokester who’s always itching for the next big score. He meets the less seasoned Bill (George Segal) at a poker parlor, and the two become quick friends. They set out on a gambling journey that takes them into high-stakes poker games, private parties, and card tables across Reno, as well as ، shops when desperation hits. — O.W.
How to Watch: California Split is now streaming on Netflix.
16. Bullet Train
If you like your comedy with in-your-face action, you should race to check out this 2022 romp from Deadpool 2director David Leitch. It’s a high-octane film that asks the classic question: “What happens if you pile a bunch of assassins onto one bullet train through Japan?” The answer is delightfully daffy carnage.
Brad Pitt leads a star-studded cast as a merc who’s lost his bloodlust. What’s supposed to be a simple ،-and-go job turns dangerously complicated as he crosses paths with a cavalcade of curious characters, all of whom are rocking code names like Tangerine, Lemon, Wolf, The Prince, The Hornet, and White Death. Rapid-fire wit is wielded by the likes of Aaron Taylor-Johnson, Brian Tyree Henry, Michael Shannon, Bad Bunny, Andrew Koji, Hiroyuki Sanada, Joey King, Zazie Beetz, and Sandra Bullock. Also wielded? Every form of weapon you can imagine, from guns and knives to poison, wild animals, and even a well-traveled water bottle. Sound cool? Catch it while you can. — K.P.
How to watch: Bullet Train is now streaming on Netflix.
15. Between Two Ferns: The Movie
Credit: Adam Rose / Netflix
Zach Galifianakis’s awkward celebrity interview web series Between Two Ferns might not seem like fodder for a full-length movie, but Between Two Ferns: The Movie goes double meta by presenting his success on Funny or Die as an insult to the actor’s intention to host a “serious” interview show. Galifianakis the character sets off to correct the assumption that his original show is a joke by interviewing even more celebrities, like John Cho, Keanu Reeves, Gal Gadot, Tiffany Haddish, and more. — Alexis Nedd, Senior Entertainment Reporter
How to watch:Between Two Ferns: The Movie is now streaming on Netflix.
14. Do Revenge
Credit: Netflix
Looking for a revenge flick that pays tribute to teen classics like Mean Girls, Heathers, Cruel Intentions, and more? Then check out Do Revenge, a dark comedy sure to join the canon of iconic high school movies. Students Drea (Camila Mendes) and Eleanor (Maya Hawke) couldn’t be more different… apart from the fact that both have major bones to pick with people who ruined their reputations. They decide to team up and execute one another’s revenge plans, which leads down a winding road of morally dubious choices, snappy one-liners, and excellent outfits.
Mendes and Hawke have great chemistry, but it’s Sophie Turner who ، near steals the show in a bit part that simply must be seen to be believed.* — Belen Edwards, Entertainment Reporter
How to watch: Do Revenge is now streaming on Netflix.
SEE ALSO:
Sophie Turner steals Netflix’s ‘Do Revenge’ in 5 outrageous minutes
13. Hunt for the Wilderpeople
Credit: Piki Films / Kobal / Shutterstock
This 2016 adventure about bad egg Ricky Baker (Julian Dennison) and his curmudgeonly foster father Hec (Sam Neill) is the kind of eccentric delight that writer/director Taika Waititi specializes in (this time co-writing with Barry Crump, who wrote the original book).
After losing his foster mother, Ricky flees into the forests of New Zealand; Hec pursues him, only to realize he doesn’t feel the need to return to civilization either. Together, they become the wilderpeople, living off the land and evading capture from authorities, including Thor: Ragnarok‘s Rachel House. Wilderpeople is equal parts stirring, hilarious, and absurd — a silly yet sentimental story of found family and adventure that can be loved by all. — Proma Khosla, Senior Entertainment Reporter
How to watch:Hunt for the Wilderpeople is now streaming on Netflix.
12. Always Be My Maybe
Credit: Netflix
What if the one who got away got a second chance? Back in the day, Sasha and Marcus were tight as a slap bracelet. But one fumbled night in a sweaty backseat seemed to shatter their future together.
Fifteen years later, she’s a world-renowned chef and he’s — well — he’s working for his dad’s HVAC business and playing with his band on the side. Still, fate arranges for them to reconnect, which could mean Marcus (Randall Park) has a shot to show Sasha (Ali Wong) how he feels. Comedy ensues as the stakes get high when Keanu Reeves crashes the party, being all weird and hot and having the audacity to be Keanu Reeves! This Nahnatchka Khan–helmed laffer also boasts appearances by James Saito, Charlyne Yi, Karan Soni, Daniel Dae Kim, and Michelle Buteau.* — K.P.
How to watch:Always Be My Maybe is now streaming on Netflix.
SEE ALSO:
20 best romantic comedies to fall in love with on Netflix
11. Lady Bird
Credit: Moviestore / Shutterstock
Being a teen girl is a unique (and hilarious) ،. Few films capture this frenzy of hormones, angst, obstinacy, insecurity, and recklessness as deftly and humorously as writer/director Greta Gerwig’s coming-of-age dramedy.
Saoirse Ronan stars Lady Bird, a self-named 16-year-old girl who views her Catholic high school, working-class constraints, and hovering mother as insufferable obstacles to her inevitable greatness. Ravenous to carve out her own identity, she throws herself at boys, into fights with her exasperated mother (Laurie Metcalf), and out of a car! Yet even in her most outlandish moments, this gonzo girl’s journey feels achingly relatable. If you’re game to feel 16 again, check out this critically heralded stunner that is specific, insightful, and achingly vulnerable. Tracy Letts, Beanie Feldstein, Lucas Hedges, Stephen McKinley Henderson, and Timothée Chalamet co-star, sprinkling in humor, heartbreak, and f*ckboi-style hotness.* — K.P.
How to watch:Lady Bird is now streaming on Netflix.
10. Dolemite Is My Name
Credit: François Duhamel / Netflix
Chronicling the true story of late comedian Rudy Ray Moore — also known as Dolemite — this Eddie Murphy vehicle is worth every minute of viewing.
An outrageous showbiz comedy, Dolemite Is My Name is at once a poignant look at the life of an underdog and an unbelievably good time. With supporting performances by Da’Vine Joy Randolph, Wesley Snipes, Craig Robinson, and more, this biopic offers more beat-for-beat joy than many of its fictional counterparts. Sensational, aspirational, and electric: You’ll love it. — Alison Foreman, Entertainment Reporter
How to watch:Dolemite Is My Name is now streaming on Netflix.
9. The Polka King
Credit: Netflix
Sometimes true crime can lead to some pitch-perfect dark comedy. This is the case for this outrageous offering, which stars Jack Black as infamous scammer/local celebrity Jan Lewan. Black brings all the rock star panache you need to understand how Lewan could be so beguiling to the Pennsylvanian retirees who surrendered their savings to the self-proclaimed Polka King.
Screenwriters Maya Forbes and Wallace Wolodarsky gave this story of fraud and showmanship shape. But they wisely trusted in the local flair of the terrific 2009 documentary The Man Who Would Be Polka King to provide some of the wildest lines of dialogue. Plucking directly from interviews with the friends, family, and victims of Jan Lewan, this comedy feels stranger than fiction but is jaw-droppingly real. Salty supporting turns from Jenny Slate, Jacki Weaver, and Jason Schwartzman bring added fun.* — K.P.
How to watch:The Polka King is now streaming on Netflix.
SEE ALSO:
Love me like a Polka King
8. The Mitchells vs. The Machines
Credit: Netflix
Sony Pictures Animation has given audiences such daring and dynamic animated movies as Surf’s Up, Hotel Transylvania, and Spider-Man: Into the Spider-Verse. This zany 2021 release centers on a family who’s battling back the robo-apocalypse with togetherness, internet savviness, and a wall-eyed pug named Monchi (voiced by social media icon Doug the Pug).
The Mitchells’ adventure into chaos begins when daughter Katie (Abbi Jacobson) is poised to go off to college. Desperate for one last family-unifying road trip, her dad (Danny McBride) piles the whole family into his ، of a vehicle, unknowingly charting a fateful route into heroics. Director Mike Rianda infuses Katie’s excitable perspective throughout the film by working in internet memes, social media-style reactions, and blitz of bonkers visuals. It’s a bold move that might alienate some viewers but has largely won the acclaim of critics and kiddos.* — K.P.
How to watch:The Mitchells vs. The Machines is now streaming on Netflix.
If you’re a sucker for black comedy, witty dialogue, ’70s style, and/or odd-couple comedic duos, it doesn’t get much nicer than The Nice Guys. Jackson Healy (Russell Crowe) and Holland March (Ryan Gosling) play a pair of washed-up private investigators who reluctantly join forces to search for a missing woman (Margaret Qualley) in 1977 Los Angeles — with occasional assistance from March’s clever teenage daughter, played by Angourie Rice.
Though the mystery takes the gang to the farthest reaches of the city, burrowing deep into rabbit holes and brushing up against all manner of eccentrics, it’s the unexpected chemistry between Crowe and Gosling that really keeps this engine running, and it’ll leave you wishing for more where that came from.* — Angie Han, Deputy Entertainment Editor
How to watch: The Nice Guys is now streaming on Netflix.
The Forty-Year-Old Version isn’t just any film about a struggling New York artist, but one about a Black female playwright who’s continually held back from creating something authentic to her perspective. Radha Blank’s autobiographical directorial debut, which she also wrote, produced, and stars in, is a searing, funny, and unabashedly honest look at the compromises Black creatives are pushed to make in a world dominated by whiteness.
A teacher approaching her 40th birthday, Radha (Blank) gets the chance to produce one of her plays — only after she refuses to write a ، musical. But forced to change her vision to appease white audiences, Radha considers a totally different medium to express herself: becoming a rapper. The Forty-Year-Old Version may be one of the most slept-on Netflix originals, and it’s a shame we’ve yet to see another film from Blank since, itself an indictment of an industry that fails to continually platform raw and honest Black storytelling.* — Oliver Whitney, Freelance Contributor
How to watch: The Forty-Year-Old Version is now streaming on Netflix.
5. Vampires vs. the Bronx
Credit: Netflix
Want a movie that’s got excitement, comedy, a scorching message about the evils of gentrification, and is a kid-friendly romp? Then take a bite out of Vampires vs. the Bronx.
Oz Perkins’s PG-13 horror-comedy centers on Afro-Latino teens who recognize that a flurry of missing person posters and an influx of rich white folks with tote bags means bad news for the neighborhood. Together, they team up Monster Squad-style to take down the bloodsuckers and save their community. With a sharp wit, a warm heart, a rich sense of atmosphere, and an equal appreciation for the Blade movies and ’80s Amblin, Vampires vs. the Bronx is an easy watch full of rewards.* — K.P.
How to watch: Vampires vs. the Bronx is now streaming on Netflix.
4. School of Rock
Jack Black rocks out in “School of Rock.” Credit: Andrew Schwartz/Paramount/Scott Rudin Prods/Mfp/New Century/Sor Prods/Kobal/Shutterstock
If only every substitute teacher was half as cool as Jack Black’s Dewey Finn. In director Richard Linklater and writer Mike White’s School of Rock, a class of kids get lucky when a broke rock musician pretends to be their sub. Black’s Dewey poses as his roommate Ned Schneebly (played by White) and takes a job at a prep school as a fifth-grade sub. But his Mr. S. doesn’t just pop an old VHS into the classroom TV and kick back — he introduces the kids to rock music. In no time, the kids start to learn instruments and form a band to play at the upcoming local Battle of the Bands. The rest is the most charming comedy you could ask for, along with a killer soundtrack and a gang of fifth graders dressed cooler than you ever looked at that age. — O.W.
How to Watch: School of Rock is now streaming on Netflix.
3. The Breaker Upperers
This hidden gem comes from New Zealand, the fertile comedy ground that gave us Taika Waititi, Flight of the Conchords, and What We Do in the Shadows. Waititi collaborators Jackie van Beek, James Rolleston, and Jemaine Clement team up for a deeply quirky buddy comedy about two long-time besties with a bonkers — but brilliant — business model.
Need someone to dump your partner so you can avoid a messy confrontation? Call on Jen and Mel (co-writers/co-directors/co-leads van Beek and Madeleine Sami). For a reasonable fee, these fearless Breaker Upperers will impersonate police officers, play pregnant, or even fake your death to help you ghost an ex. Whatever the shenanigans, van Beek and Sami sparkle. Booming with wild humor and big heart, this comedy is guaranteed to leave you cackling.*— K.P.
Where to watch:The Breaker Upperers is now streaming on Netflix.
2. Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga
Credit: John Wilson / Netflix
With its reputation for wacky musical numbers, the Eurovision Song Contest is ripe for parody. Luckily for Eurovision lovers, the contest gets the send-up it deserves in this gloriously goofy flick starring Will Ferrell and Rachel McAdams. They play the Icelandic musical duo Fire Saga, who find themselves in the Eurovision spotlight. There, they discover that the famed competition is a world of cutthroat competitors, glitzy costumes, and many, many bops.
Eurovision Song Contest is full of larger-than-life characters and ridiculous humor, but it’s also teeming with Eurovision references that will have fans laughing and cheering. For every “Jaja Ding Dong,” there’s a joyful Song-A-Long — and both are great! Pair all that with pitch-perfect comedic performances from Ferrell and McAdams, and you have a comedy that will both have you in stitches and win your heart. (Best of all, if you weren’t a Eurovision fanatic before seeing this movie, you’ll definitely be one by the time it ends.)* — B.E.
How to watch:Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga is now streaming on Netflix.
1. Monty Python and the Holy Grail
Credit: FilmPublicityArchive / United Arch
Made up of Graham Chapman, Eric Idle, Terry Jones, John Cleese, Michael Palin, and Terry Gilliam, the comedy troupe Monty Python are the uncontested kings of comedy. So it’s only fitting that we raise a glass to their most popular film, Monty Python and the Holy Grail. Sure, Life of Brian has iconoclastic fun with Bible stories — and a toe-tapping sound number to boot! But many of the crew’s most memorable characters tumble forth in this parody of Arthurian lore.
From the knights Who Say “Ni!” to the dreaded Rabbit of Caerbannog to a taunting Frenchman to the Black Knight who’ll never say die, Holy Grail is overflowing with madcap comedy. It’s endlessly quotable, stupidly funny, and captures everything that made this comedy team spectacular. Not to mention, it forever changed how we see coconuts, swallows, hamsters, and elderberries. — K.P. & A.F.
How to watch:Monty Python and the Holy Grail is now streaming on Netflix.
* denotes that this blurb appeared in a previous Mashable list.
UPDATE: Jan. 19, 2024, 5:11 p.m. EST This story has been updated to reflect the current selection on Netflix.
الکساندر پین به ترفندهای قدیمی خود ادامه می دهد. کارگردان مشهوری که پشت فیلم های معتبری چون به کنار، انتخابات، در مورد اشمیت، نوادگان، و نبراسکا با باقیمانده، داستان دیگری از یک ضدقهرمان متعصب با شوخ طبعی گریم آور. این بار، پاول جیاماتی، داوین جوی راندولف و تازه وارد دومینیک سسا، کمدی برش پین را تیتر می کنند.
وزوز اول نشان می دهد باقی مانده می تواند بهترین شات فیلمساز آمریکایی تا به امروز در جایزه بهترین فیلم باشد. اما آیا این کمدی تلخ و شیرین به هیاهوی جشنواره ای خود ادامه خواهد داد؟
چه همهمه ای در اطراف است باقی مانده?
آخرین فیلم پین به شدت در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد و شور و هیجانی را در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو برانگیخت که منجر به نمایش های پرجمعیت و موج جدیدی از فیلم شد. نظرات تا حد زیادی مثبت. بر روی کاغذ، باقی مانده فوراً نویدبخش است و پین را با پائول جیاماتی، خواننده اصلی که در آن ایفای نقش کرده بود، متحد می کند جنب – یک کمدی سوزاننده که جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای اولی به ارمغان آورد.
اعتبار: ویژگی های تمرکز
که در باقی ماندهجیاماتی یک بار دیگر گروهی از بازندگان دوستداشتنی را رهبری میکند که بهدنبال برقراری ارتباط با وجود ناهنجاریهای اجتماعی هستند. نوشته دیوید همینگسون (به B—– در آپارتمان 23 اعتماد نکنید!)، داستان کمدی-درام در سال 1970 در مدرسه شبانه روزی پسرانه شیک اما ضعیف بارتون، درست خارج از بوستون می گذرد.
با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، پروفسور هانهام (پل جیاماتی) خاردار، وقتی از او خواسته می شود که به عنوان پرستار بچه برای باقی مانده ها عمل کند، متعجب می شود – دانش آموزان در طول دو هفته تعطیلات دانشگاه در خانواده خود به خانه نمی روند. این خدمه بدخلق شامل آنگوس (دومینیک سسا)، یک نوجوان 15 ساله با هوشیاری سریع و رگه های خود ویرانگر است. مری (داوین جوی راندولف) مدیر قدیمی کافه تریا، که برای همه آشپزی می کند، اولین تعطیلات خود را پس از مرگ پسر 19 ساله اش (و تازه فارغ التحصیل بارتون) در جنگ ویتنام به تنهایی تحمل می کند.
در اینجا محیطی مناسب برای برخورد فرهنگ ها و همچنین انفجارهای احساسات و کاوش در امتیازات است. فیلمنامه سهگانه همینگسون تمرکز خود را از هانهام به آنگوس به مری و دوباره برمیگرداند، و ابتدا نماهای برتری فکری، تکبر و انعطافپذیری را که آنها ارائه میکنند به دیگران نشان میدهد. اما کم کم، لحظات خصوصی و تعاملات اجباری در یک زمان پر احساس، جای خود را به افشای تاریخ های غم انگیز، رازهای شرم آور و در نهایت آسیب پذیری می دهد.
این نوع داستان سرایی غنی است که منتقدان و آکادمی از آن استقبال می کنند. و با حمایت بازیگرانی از بازیهای خیرهکننده، پین میتواند پس از سه نامزدی، سرانجام در آستانه برنده شدن بهترین فیلم باشد.نوادگان، نبراسکا، و جنب).
باقی مانده متحرک و خنده دار است، اما متزلزل است.
اعتبار: ویژگی های تمرکز
جیاماتی در منطقه آسایش خود در حال بازی در نقش یک حرامزاده عبوس و بداخلاق است که ممکن است توسط جوان و ، مورد تمسخر قرار گیرد – معلم او توسط دانش آموزان بی احساسی که ناتوانی چشمی را مسخره می کنند، “والی” نامیده می شود – اما کسی که می تواند مردم را با مطالب مرتبط و مرتبط متقاعد کند. به درستی سرزنش های خنده دار ماکت ها او به یک دانش آموز اخمو می گوید: «زندگی مانند نردبان مرغ است. “کوچک و مزخرف!”
این چیز جدیدی نیست که می بینیم خرخر جیاماتی در برابر نیاز تابناک شخصیت رقت انگیز دیگری نرم می شود. در اینجا، او ابتدا شفقت خود را به مری ارائه می کند، که حاضر نمی شود درد غم او را به بچه های صاحب حقی که در مورد آشپزی او شوخی می کنند نشان دهد. راندولف دارای یک خستگی جهانی است که ممکن است برخی از کار او به خاطر بیاورند فقط قتل ساختمان. اما خارج از این محیط شیدایی، این بازیگر یک نام تجاری سردتر از کسالت ارائه می دهد. حرکات او در آشپزخانه تقریباً مکانیکی است، گویی او در حال انجام حرکات کار است و قادر به وجود در لحظه نیست. بنابراین هنگامی که یک محیط اجتماعی خود را نشان می دهد که ممکن است در آن هجوم بیاورد، تغییر جزئی در جسم او ایجاد می شود که در معرض خطر سقوط می لرزد. دور از بازی دلخراش و دلخراش در اسکار، راندولف (که برای نقش مکملش در فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. Dolemite نام من است) عملکردی متفاوت از عذاب خاموش و شادی لرزان را ارائه می دهد. این پرتره غم و اندوه است آنقدر واقعی که شما را غاز می کند.
بین جیاماتی و راندولف، باقی مانده ویژگی های استعدادهای سنگین وزن مقابله با موضوعات بالغ از دست دادن و پشیمانی. دومینیک سسا که اولین فیلم بلند خود را بازی می کند، خود را در موقعیتی غیرقابل رشک برای همسانی با آنها می بیند. به اعتبار او، او از همان اولین پوزخند یک حضور چشمگیر در صفحه نمایش دارد، که نه تنها نشان دهنده شیطنت آشفتگی دوران نوجوانی او است، بلکه جرقه ای از اعتماد به نفس اجرایی نیز دارد. سسا نترس است، چه در مواجهه با توهینهای خرخر جیاماتی و چه با پذیرش درد تپنده راندولف. با این حال، وقتی فیلم از او میخواهد که مسئولیت روایتش را بپذیرد، لحن از بین میرود. شاید این از عمد باشد، با تکیه پین به اضطراب ناخوشایند دوران نوجوانی. اما نالههای این پسر کوچک ثروتمند فقیر، اگرچه در تاریخ موجه است، اما به اندازه همکارهای بزرگتر داغدارش ضربه نمیزند.
وقتی تمرکز روی نوجوان در سه گانه مرکزی او است، باقی مانده احساس کمتر تیز و بیشتر شبیه یک ریف با احساس خوب است انجمن شاعران مرده یا دختر حرفش را قطع کرد. قهرمانان آن با درد کنار می آیند، اما نه به گونه ای که لحن را به گریه بیاندازد. Levity با یک موسیقی متن پر جنب و جوش با آهنگ های جذاب یا فریبندهمانند «زمان امروز آمده است»، «سه بار در بزن» و «شب دور برقص». منگنه های برش به شدت ضربه می خورند، اما پس از آن شیرینی – به دست آمده و ارگانیک – از طریق لحظات حساس بین مشتریان بداخلاق می آید. یک پالت رنگی گرم و نوستالژیک ما را به تصور آینده ای کمتر سردتر از این داستان زمستانی دعوت می کند. و شاید بهتر از همه این باشد که پین فیلمش را با بازیگران پشتیبان خیره کننده ای پر می کند که هر کهن الگو و خط دور ریختنی را وادار به آواز خواندن می کند.
کری پرستون به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی Chipper می درخشد. جیم کاپلان جوان بهسرعت همدلی ما را بهعنوان یک تازهوارد به دست میآورد که ناامیدانه میخواهد خود را با آن جا بیاورد. گیلیان ویگمن و تیت دونوان ظاهر میشوند تا به سرعت به یک وضعیت از هم گسیخته خانوادگی ابعاد بدهند. و یک کارمند واقعی ، فروشی به نام جو هاول صحنه ای را با یک تحویل به سبک بوستون به قدری واضح می دزد که در چندین نمایش TIFF زوزه های خنده را برانگیخت.
در کل، باقی مانده فیلمی فوقالعاده از پین است که مملو از خندههای بلند و شیرینی تلخ است. با وجود اینکه وقتی به دنبال عمق اضطراب نوجوان میگردیم، این کمدی ترقهخورده با چرخشی دراماتیک خشنودکننده است. دوست داشتنی و جدی، او می تواند یک مدعی قوی در فصل جوایز باشد.
باقی مانده در اولین نمایش بین المللی خود در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو 2023 مورد بررسی قرار گرفت. این فیلم در اکران محدود در تاریخ 27 اکتبر و در سینماهای سراسر کشور در تاریخ 10 نوامبر اکران می شود.
برای جهانیان، زندگی پریسیلا پریسلی مانند یک افسانه به نظر می رسید. مانند سیندرلا، او یک دختر معمولی و مهربان بود که از گمنامی به شاهزاده خانم تبدیل شد – اما نه توسط یک شاهزاده خفه شده و بی جنس. او توسط پادشاه راک اند رول انتخاب شد تا در قصر خود زندگی کند، در محاصره لوکس، پوشیده از بهترین لباس ها و بوسه ها و کلمات شیرین جذاب ترین مرد زنده. با پریسیلا، سوفیا کاپولا، نویسنده/کارگردان، ما را به پشت دروازههای درخشان گریسلند میبرد تا منظرهای را از داخل قفس طلاکاری شده آن نمایان کنیم.
از این منظر، به راحتی می توان فهمید که چگونه یک دختر بسیار جوان به دنیای پادشاه از موسیقی سوئینگ، جذابیت های جنوبی، قرص ها و جذابیت های ، کشیده شد. اما کاپولا همچنین نشان می دهد که چگونه این افسانه تبدیل به داستان شاهزاده خانمی شد که در یک برج به دام افتاده بود، تنها عشق او تبدیل به ظالم شد.
برگرفته از خاطرات پریسیلا پریسلی در سال 1985، من و الویس، با خود پریسلی به عنوان تهیه کننده اجرایی، پریسیلا نگاهی درخشان، همدلانه و در عین حال ساده لوحانه به اولین عشقی است که توجه جهان را به خود جلب کرد – اما نباید حسادت برانگیخته می شد.
همچنین ببینید:
11 فیلمی که می خواهید در NYFF 2023 ببینید
پریسیلا این سوفیا کاپولا است که برای بزرگترین عشق خود بازی می کند.
اعتبار: سابرینا لانتوس
سوفیا کاپولا از زمان فیلم کوتاهش «ستارگان را لیس بزن» در سال 1998، آشفتگی عاطفی دوران کودکی سفیدپوستان را با شور و اما صراحت نشان داده است. خودکشی باکره از خواهران مرموز و محکوم لیسبون خوشحال بود. در ترجمه گم شده است یک زن آمریکایی را در توکیو از دست داد، در حالی که ماری آنتوانت و حلقه درخشان التماس همدلی برای زنان جوان بداخلاقی که ممکن است متهم به دوست داشتن بیش از حد مد شوند. در اقتباس کاپولا در سال 2017 حتی به زنان کنفدراسیون نیز فضایی داده شد تا عمیقترین خواستهها و خشم خود را ابراز کنند. آنها را اغوا کرد. امروز او به دختر جوانی روی میآورد که داستانش در میان زرق و برق، رسواییها و مرگ زودهنگام همسر فوقالعادهاش گم شد.
پریسیلا، چه عمدی و چه غیر عمدی، به عنوان خواهر و برادر جذاب فیلم باز لورمن عمل می کند. الویس، که داستان ستاره راک نامدار را به عنوان یک تراژدی به تصویر می کشد که در آن یک رویاپرداز با چشمان ، به دستکاری های یک پیرمرد مکر – سرهنگ تام پارکر می افتد. خنده دار، الویسشرور حیله گر فقط نام دارد پریسیلا، که به نظر درست می رسد. در فیلم لورمن، او چیزی بیش از یک طرح داستانی پاکیزه است که به عنوان دلیلی بر این موضوع تلقی می شود که در پشت همه جنجال ها، پریسلی در قلب یک شاهزاده بوده است. اما فیلم کاپولا ورق را تغییر می دهد، در عوض الویس را مردی دستکاری نشان می دهد که به دنبال رابطه با دختری 14 ساله بود و به دقت کنترل را اعمال می کرد تا زمانی که او محکم زیر انگشت شست او قرار گرفت.
برای بزرگسالان، پرچمهای قرمز ممکن است در اوایل برافراشته باشند، زیرا الویس پریسیلا را در یک مهمانی خانگی مجرد میکند و او را به اتاق خوابش دعوت میکند – پس از اینکه فهمید که او فقط «کلاس نهم» است. با این حال، کاپولا با دیدگاه پریسیلا موافق است. بنابراین در حالی که علائم هشدار دهنده واضح است، استدلال احساسی دختر نیز واضح است. یکی از فضیلتها و بدیهای دوران کودکی سفید، ترکیبی از هورمونها و غرور است که ما را متقاعد میکند که دنیا را میفهمیم، حتی اگر پر از خطراتی باشد که از ساده لوحی ما تغذیه میکند. در حالی که والدین پریسیلا سعی می کنند در مورد این جوان 24 ساله که سال اول دبیرستان خود را دنبال می کند به او هشدار دهند، او اصرار دارد که آنها او را مانند او نمی شناسند. و ما که در کنار او در لحظات پرخاشگری و میل قلبی نوجوانان مقید هستیم، او را همانطور که او می بیند می بینیم.
جیکوب الوردی در نقش الویس پریسلی نفس گیر است.
اعتبار: Philippe Le Sourd
THE رضایتستاره ای که آرواره هایش را با تریلر خنده دار قوی و شیطانی می اندازد نمک سوزی یک الویس با چهره های متعدد ایجاد می کند. شخصیت پر زرق و برق اجرا کننده جزئی ترین عناصر در اینجا است، زیرا کنسرت های الویس بیشتر به صورت شبح گرفته می شود و تصویری پویا ایجاد می کند و در عین حال او را در فاصله دور نگه می دارد. از آنجایی که این فیلم درباره او نیست، کاپولا عمداً از قرار دادن صدای معروف خود در موسیقی متن آن اجتناب میکند، اگرچه برخی از سازهای برخی از آهنگهای پریسلی به صورت مخفیانه وارد میشوند، شاید اشارهای به تأثیر فراگیر او بر پریسیلا داشته باشد.
جایی که الوردی واقعاً میدرخشد، نزول ناراحتکننده از خواستگاری جسور به شوهری بداخلاق است. در ابتدا، بدن او با اعتماد به نفس معمولی تکان میخورد و از پریسیلا و ما دعوت میکند تا وقتی او برای نواختن یک آهنگ به سمت پیانو میرود تماشا کنیم. او با خنده می خندد اما خجالتی به دنبال بوسه می رود. او مردی است که می داند چگونه با پسرانش بازی کند و برای سرگرمی به اسلحه شلیک می کند. اما یک رگه تاریک وجود دارد که هر زمان که او و پریسیلا با هم مخالفت کنند ظاهر می شود.
الوردی در انفجارهای شدید منفجر می شود. خرخر جنوبی با امضای الویس به شدت به صدا در می آید، اما وقتی به سراغ “سیلا” می رود و قول می دهد که هرگز واقعاً به او آسیبی نرساند، به حالت ملایم و خنده دار باز می گردد. این یک تبدیل از هاید به جکیل است که با سرعت وحشتناکی اتفاق می افتد، اما ما به راحتی می توانیم درک کنیم که چگونه این نوجوان بارها از چنین رویدادهایی چشم پوشی کرده است و در بهمن لطافتی که در پی دارد، آرامش پیدا کرده است.
کیلی اسپانی در نقش پریسیلا بازی عمیقی ارائه می دهد.
اعتبار: سابرینا لانتوس
حرفه: میراثاین بازیگر تلاش می کند تا شخصیتی خلق کند که بتواند حتی زمانی که الویس در ساختمان است، جلب توجه کند. فیلمنامه کاپولا عمیقاً ریشه در دیدگاه پریسیلا دارد و نه تنها به ما بینشی از احساسات او نسبت به الویس در دیالوگ ها می دهد، بلکه نماهایی نزدیک که به وضوح اولین لحظات هیجان انگیز میل را برجسته می کند. هنگامی که او در پیانو می خواند، او نفس نفس می زند، کمی تحت تاثیر ظاهر او. دستانش به خوبی روی زانوهایش قرار می گیرند اما محکم به هم بسته شده اند. این یک واکنش ظریف است، اما واکنشی که جریان الکتریکی را در آن سیگنال می دهد. وقتی ران او را لمس میکند، هیجانی که از صورتش ساطع میشود، مسری است.
با این حال اسپانی چیزهای بیشتری برای بازی ، از یک نوجوان دلخراش دارد، زیرا او در 14 تا 27 سالگی نقش پریسیلا را بازی می کند. کاپولا این سفر را به صورت زمانی اما به صورت موجی به ما نشان میدهد که گاهی اوقات کمیک به نظر میرسد. برای مثال، والدین پریسیلا مکرراً از دیدن این مرد بالغ امتناع میورزند، اما هر بار که او در میان سرزنشهای آنها التماس میکند، فیلم به سمت او در ماشین میرود و به سمت او میرود. حل و فصل این بحث ها نادیده گرفته می شود، گویی نتایج آنها اجتناب ناپذیر است. این نماهای نزدیک در صندلی عقب به ما یادآوری می کند که او در این سفر روی صندلی راننده نیست، اما در این مرحله از سفر خوشحال است. همانطور که جاده سنگتر و سنگتر میشود، چشمان اسپانی از روشن به محتاط تغییر میکند. هیکل او از ناهنجاری جوانی به یک راه رفتن سخت تغییر می کند.
در حالی که برخی از فیلمسازان ممکن است از این قوس دراماتیک برای ارائه یک اوج احساسی واضح، خیس از هق هق و اظهارات قابل نقل قدرت و/یا رنجش استفاده کنند، کاپولا چنین کاتارسیس هالیوودی را رد می کند. در عوض، رشد پریسیلا از طریق تعاملات ظریفی که شروع به گسترش فراتر از محدوده گریسلند می کند، آشکار می شود. تکامل آن به همان اندازه از طریق عملکرد اندازهگیری شده اسپانی بیان میشود که در طرحهای لباس، مو و آرایش باشکوه – به لطف استیسی باتات، کلیونا فیوری و جو-آن مک نیل.
پریسیلا از مد برای گفتن خیلی چیزها استفاده می کند.
اعتبار: سابرینا لانتوس
در فیلمهایی که زنان در آن نقش آفرینی میکنند، لباسهایی که یک قهرمان میپوشد اغلب معنای زیادی دارد. که در پریسیلاکاپولا با یک صحنه الویس عمداً متلاطم کننده توجه ما را به هدف لباس قهرمان داستانش جلب می کند.
او را به خرید برد، یک حرکت خوب از طرف دوست پسر ثروتمند و مسن ترش. اما او پسرانش را آورد که در حالی که او در هر نگاهی برای مردش تلاش می کرد، غر زدند و جیغ کشیدند. با این حال، الویس پر از ستایش نیست. هر لباسی برای او فرصتی است تا دخترش را راهنمایی کند تا شبیه شود او عشق. او رنگ آبی را دوست دارد. او فکر میکند که این طرحها برای زنان بزرگتر است، نه شاهزاده خانم کوچکش. او قهوه ای را دوست ندارد. در حالی که سیلا یک لباس بروکاد طلایی خیره کننده را نشان می دهد، می خندد: «این من را یاد ارتش می اندازد. از آنجا، ظاهر پریسیلا به شدت از مدل دختر مدرسه ای و صورتی کم رنگ به لباس های کوچک آبی بچه گانه تغییر کرد. اما همانطور که او به خودش میرسد، بهعنوان یک فرد و نه فقط یک زن، شروع به کاوش فراتر از آن یونیفرم میکند – وقتی با لباسی روان و طرحدار نارنجی و قهوهای به خانه میآید، شروع به دعوا میکند.
به همین ترتیب، یادداشت های الویس در مورد اینکه چگونه باید موها و آرایش خود را بپوشد، وضعیت رابطه آنها را نشان می دهد. او بهطور مذهبی خط بالدار و مژههای مصنوعی بزرگ میزند و نمایشی از زنانگی خلق میکند که او را آرام میکند – حتی زمانی که برای به دنیا آوردن فرزندشان به بیمارستان میرود. اما همانطور که آنها دورتر می شوند، موهای او از آن کندوی سیاه رنگ می ریزد تا ظاهر قهوه ای طبیعی تری با رشته های بلند روی شانه هایش بدهد. خط چشم دراماتیک او می لغزد، شاید به این دلیل که از گریه ، برای او خیلی خسته شده است. و چهره جدید پریسیلا فصل جدیدی را در زندگی او تداعی می کند که کاپولا با کنجکاوی آن را به تخیل بیننده واگذار می کند.
کاپولا در حالی که اوج دیدنی را رد می کند، استانداردهای فیلم های زندگی نامه هالیوود را نیز رد می کند. هیچ کارت عنوانی به شما اجازه نمی دهد به سرعت 50 سال آینده (و در حال افزایش) از زندگی پریسیلا پریسلی را بدست آورید. هیچ عکس واقعی در تیتراژ پایانی به عنوان یک کمپین آشکار FYC برای تیم تولید ظاهر نخواهد شد. و هیچ خداحافظی بزرگی که بتواند مردم را به همدردی بیشتر با کارگردان مشهورش ترغیب کند، آشکار نخواهد شد. این پایانی است که مطمئناً برخی را راضی نخواهد کرد و حتی ممکن است خشمگین باشد. اما از همان ابتدا، قوس کاپولا برای پریسیلا یکی از اولین عشق هاست و آنجاست که این فصل از زندگی پریسیلا پریسلی به پایان می رسد.
در مجموع، سوفیا کاپولا فیلمی پر شور، سرشار از عاشقانه، فیلمبرداری کرد، اما در دام جذابیت زوج مشهورش گم نشد. اگرچه داستان عشق در اینجا داستانی جاه طلبانه نیست، تصور کاپولا از شخصیت اصلی مخاطب را دعوت می کند تا عمیقاً درک کند که عاشق شدن الویس چه احساسی دارد و سپس در چندین بار احساس شکست می کند. کاپولا که در داستان سرایی بصری کیچ، زرق و برق و زنانگی مجلل است، دنیای پریسیلا را با تمام توجهی که دختر روی ناخن هایش انجام می دهد به جزئیات نقاشی می کند. هر شات مهم است و نتیجه می دهد و داستانی درخشان اما محجوب از عشق، از دست دادن و رسیدن به سن را خلق می کند.
پریسیلا در اولین نمایش خود در آمریکای شمالی در جشنواره فیلم نیویورک 2023 مورد بازبینی قرار گرفت. این فیلم در تاریخ 3 نوامبر در سینماها اکران می شود.