نقد فیلم The Holdovers: پل جیاماتی و الکساندر پین برای کمدی ترسناک با هم متحد می شوند

الکساندر پین به ترفندهای قدیمی خود ادامه می دهد. کارگردان مشهوری که پشت فیلم های معتبری چون به کنار، انتخابات، در مورد اشمیت، نوادگان، و نبراسکا با باقیمانده، داستان دیگری از یک ضدقهرمان متعصب با شوخ طبعی گریم آور. این بار، پاول جیاماتی، داوین جوی راندولف و تازه وارد دومینیک سسا، کمدی برش پین را تیتر می کنند.

وزوز اول نشان می دهد باقی مانده می تواند بهترین شات فیلمساز آمریکایی تا به امروز در جایزه بهترین فیلم باشد. اما آیا این کمدی تلخ و شیرین به هیاهوی جشنواره ای خود ادامه خواهد داد؟

چه همهمه ای در اطراف است باقی مانده?

آخرین فیلم پین به شدت در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد و شور و هیجانی را در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو برانگیخت که منجر به نمایش های پرجمعیت و موج جدیدی از فیلم شد. نظرات تا حد زیادی مثبت. بر روی کاغذ، باقی مانده فوراً نویدبخش است و پین را با پائول جیاماتی، خواننده اصلی که در آن ایفای نقش کرده بود، متحد می کند جنب – یک کمدی سوزاننده که جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای اولی به ارمغان آورد.

پل جیاماتی و دومینیک سسا در برف ایستاده اند "باقی مانده."


اعتبار: ویژگی های تمرکز

که در باقی ماندهجیاماتی یک بار دیگر گروهی از بازندگان دوست‌داشتنی را رهبری می‌کند که به‌دنبال برقراری ارتباط با وجود ناهنجاری‌های اجتماعی هستند. نوشته دیوید همینگسون (به B—– در آپارتمان 23 اعتماد نکنید!)، داستان کمدی-درام در سال 1970 در مدرسه شبانه روزی پسرانه شیک اما ضعیف بارتون، درست خارج از بوستون می گذرد.

با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، پروفسور هانهام (پل جیاماتی) خاردار، وقتی از او خواسته می شود که به عنوان پرستار بچه برای باقی مانده ها عمل کند، متعجب می شود – دانش آموزان در طول دو هفته تعطیلات دانشگاه در خانواده خود به خانه نمی روند. این خدمه بدخلق شامل آنگوس (دومینیک سسا)، یک نوجوان 15 ساله با هوشیاری سریع و رگه های خود ویرانگر است. مری (داوین جوی راندولف) مدیر قدیمی کافه تریا، که برای همه آشپزی می کند، اولین تعطیلات خود را پس از مرگ پسر 19 ساله اش (و تازه فارغ التحصیل بارتون) در جنگ ویتنام به تنهایی تحمل می کند.

  صبح بعد: نبرد چت بات ها، قسمت دوم

در اینجا محیطی مناسب برای برخورد فرهنگ ها و همچنین انفجارهای احساسات و کاوش در امتیازات است. فیلمنامه سه‌گانه همینگسون تمرکز خود را از هانهام به آنگوس به مری و دوباره برمی‌گرداند، و ابتدا نماهای برتری فکری، تکبر و انعطاف‌پذیری را که آن‌ها ارائه می‌کنند به دیگران نشان می‌دهد. اما کم کم، لحظات خصوصی و تعاملات اجباری در یک زمان پر احساس، جای خود را به افشای تاریخ های غم انگیز، رازهای شرم آور و در نهایت آسیب پذیری می دهد.

این نوع داستان سرایی غنی است که منتقدان و آکادمی از آن استقبال می کنند. و با حمایت بازیگرانی از بازی‌های خیره‌کننده، پین می‌تواند پس از سه نامزدی، سرانجام در آستانه برنده شدن بهترین فیلم باشد.نوادگان، نبراسکا، و جنب).

باقی مانده متحرک و خنده دار است، اما متزلزل است.

داواین جوی راندولف و دومینیک سسا کنار هم نشسته اند "باقی مانده."


اعتبار: ویژگی های تمرکز

جیاماتی در منطقه آسایش خود در حال بازی در نقش یک حرامزاده عبوس و بداخلاق است که ممکن است توسط جوان و ، مورد تمسخر قرار گیرد – معلم او توسط دانش آموزان بی احساسی که ناتوانی چشمی را مسخره می کنند، “والی” نامیده می شود – اما کسی که می تواند مردم را با مطالب مرتبط و مرتبط متقاعد کند. به درستی سرزنش های خنده دار ماکت ها او به یک دانش آموز اخمو می گوید: «زندگی مانند نردبان مرغ است. “کوچک و مزخرف!”

این چیز جدیدی نیست که می بینیم خرخر جیاماتی در برابر نیاز تابناک شخصیت رقت انگیز دیگری نرم می شود. در اینجا، او ابتدا شفقت خود را به مری ارائه می کند، که حاضر نمی شود درد غم او را به بچه های صاحب حقی که در مورد آشپزی او شوخی می کنند نشان دهد. راندولف دارای یک خستگی جهانی است که ممکن است برخی از کار او به خاطر بیاورند فقط قتل ساختمان. اما خارج از این محیط شیدایی، این بازیگر یک نام تجاری سردتر از کسالت ارائه می دهد. حرکات او در آشپزخانه تقریباً مکانیکی است، گویی او در حال انجام حرکات کار است و قادر به وجود در لحظه نیست. بنابراین هنگامی که یک محیط اجتماعی خود را نشان می دهد که ممکن است در آن هجوم بیاورد، تغییر جزئی در جسم او ایجاد می شود که در معرض خطر سقوط می لرزد. دور از بازی دلخراش و دلخراش در اسکار، راندولف (که برای نقش مکملش در فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. Dolemite نام من است) عملکردی متفاوت از عذاب خاموش و شادی لرزان را ارائه می دهد. این پرتره غم و اندوه است آنقدر واقعی که شما را غاز می کند.

  چگونه یک نفرین می تواند برای شخص مفید باشد؟

بین جیاماتی و راندولف، باقی مانده ویژگی های استعدادهای سنگین وزن مقابله با موضوعات بالغ از دست دادن و پشیمانی. دومینیک سسا که اولین فیلم بلند خود را بازی می کند، خود را در موقعیتی غیرقابل رشک برای همسانی با آنها می بیند. به اعتبار او، او از همان اولین پوزخند یک حضور چشمگیر در صفحه نمایش دارد، که نه تنها نشان دهنده شیطنت آشفتگی دوران نوجوانی او است، بلکه جرقه ای از اعتماد به نفس اجرایی نیز دارد. سسا نترس است، چه در مواجهه با توهین‌های خرخر جیاماتی و چه با پذیرش درد تپنده راندولف. با این حال، وقتی فیلم از او می‌خواهد که مسئولیت روایتش را بپذیرد، لحن از بین می‌رود. شاید این از عمد باشد، با تکیه پین ​​به اضطراب ناخوشایند دوران نوجوانی. اما ناله‌های این پسر کوچک ثروتمند فقیر، اگرچه در تاریخ موجه است، اما به اندازه همکارهای بزرگ‌تر داغدارش ضربه نمی‌زند.

وقتی تمرکز روی نوجوان در سه گانه مرکزی او است، باقی مانده احساس کمتر تیز و بیشتر شبیه یک ریف با احساس خوب است انجمن شاعران مرده یا دختر حرفش را قطع کرد. قهرمانان آن با درد کنار می آیند، اما نه به گونه ای که لحن را به گریه بیاندازد. Levity با یک موسیقی متن پر جنب و جوش با آهنگ های جذاب یا فریبندهمانند «زمان امروز آمده است»، «سه بار در بزن» و «شب دور برقص». منگنه های برش به شدت ضربه می خورند، اما پس از آن شیرینی – به دست آمده و ارگانیک – از طریق لحظات حساس بین مشتریان بداخلاق می آید. یک پالت رنگی گرم و نوستالژیک ما را به تصور آینده ای کمتر سردتر از این داستان زمستانی دعوت می کند. و شاید بهتر از همه این باشد که پین ​​فیلمش را با بازیگران پشتیبان خیره کننده ای پر می کند که هر کهن الگو و خط دور ریختنی را وادار به آواز خواندن می کند.

  Arc Browser دارای ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که سعی می کند برای شما در وب حرکت کند.

کری پرستون به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی Chipper می درخشد. جیم کاپلان جوان به‌سرعت همدلی ما را به‌عنوان یک تازه‌وارد به دست می‌آورد که ناامیدانه می‌خواهد خود را با آن جا بیاورد. گیلیان ویگمن و تیت دونوان ظاهر می‌شوند تا به سرعت به یک وضعیت از هم گسیخته خانوادگی ابعاد بدهند. و یک کارمند واقعی ، فروشی به نام جو هاول صحنه ای را با یک تحویل به سبک بوستون به قدری واضح می دزد که در چندین نمایش TIFF زوزه های خنده را برانگیخت.

در کل، باقی مانده فیلمی فوق‌العاده از پین است که مملو از خنده‌های بلند و شیرینی تلخ است. با وجود اینکه وقتی به دنبال عمق اضطراب نوجوان می‌گردیم، این کمدی ترقه‌خورده با چرخشی دراماتیک خشنودکننده است. دوست داشتنی و جدی، او می تواند یک مدعی قوی در فصل جوایز باشد.

باقی مانده در اولین نمایش بین المللی خود در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو 2023 مورد بررسی قرار گرفت. این فیلم در اکران محدود در تاریخ 27 اکتبر و در سینماهای سراسر کشور در تاریخ 10 نوامبر اکران می شود.

منبع: https://mashable.com/article/the-holdovers-review