همکاری دو رقیب اسپیس ایکس ماهواره های آمازون را در مدار قرار می دهد

موشک فالکون 9 اسپیس ایکس برخی از ماهواره های اینترنتی کویپر آمازون را در سال 2025 به فضا خواهد فرستاد. آمازون در حال حاضر از یکی از بزرگترین رقبای خود برای ارسال ماهواره های اینترنتی پروژه کویپر به فضا کمک می گیرد. آمازون اعلام کرد که این شرکت از موشک فالکون 9 اسپیس ایکس برای این کار استفاده کرده است سه تیر در سال 2025 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام آمازون، این شرکت از یک موشک اسپیس ایکس برای استقرار ماهواره های پروژه کویپر در سه پرتاب استفاده خواهد کرد. در پروژه کویپر، آمازون می خواهد ماهواره های خود را در مدار پایین زمین قرار دهد تا در نهایت بتوانند اتصال اینترنت را برای کاربران سراسر جهان فراهم کنند. آمازون اولین ماهواره آزمایشی کویپر خود را اکتبر گذشته پرتاب کرد و توانست به اینترنت وصل شود و یک تماس تصویری دو طرفه برقرار کند. با این حال، ما هنوز باید این کار را انجام دهیم استارلینک اسپیس ایکس تا حالا حدود 5000 ماهواره در رینگ رقابت جدی و مستمری ایجاد کرد.

رقابت آمازون و همکاری با اسپیس ایکس

با وجود رقابت بین این دو شرکت، جای تعجب نیست که آمازون از موشک فالکون 9 اسپیس ایکس برای پرتاب بعدی خود استفاده کند. بر اساس گزارش قبلی وال استریت ژورنال، شرکت های ماهواره ای و سازمان های دولتی به طور فزاینده ای به موشک های قابل استفاده مجدد اسپیس ایکس برای پرتاب های پایدارتر و ارزان تر متکی هستند. شرکت ایلان ماسک تنها در شش ماه اول سال 2023 تقریبا 88 درصد او پروازها را بیمه کرد.

  سامسونگ در حال رفع مشکلات دوربین گلکسی اس 24 با به روز رسانی نرم افزاری است

با این حال، شرکت ها هنوز اکثر ماهواره های آمازون را اداره می کنند آبی اصلی، العریان فضا ULA ارسال خواهد شد. این شرکت سال گذشته قراردادی را برای انجام 83 پرتاب با این سه شرکت منعقد کرد و می‌گوید بیشتر ماهواره‌های خود را از طریق این پرتاب‌ها به فضا خواهد فرستاد. آمازون برنامه ریزی کرده است 3236 ماهواره ارسال به فضا این شرکت قصد دارد ماهواره های کویپر بیشتری را در نیمه اول سال 2024 در مدار قرار دهد و آزمایش های آزمایشی را اواخر سال آینده آغاز خواهد کرد.

منبع: https://digiato.com/astronomy/spacex-will-take-some-amazon-satellites-to-space