هند می خواهد در 5 سال آینده یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان باشد

آشوینی وایشناو، وزیر فناوری اطلاعات هند، می گوید هند قصد دارد در پنج سال آینده در بین پنج تولیدکننده برتر نیمه هادی جهان قرار گیرد.

صنعت جهانی تراشه بازار پیچیده ای است و آشوینی وایشناو ادعا می کند که هند برنامه های خوبی برای این صنعت دارد. وی چند روز پیش در مصاحبه ای اشاره کرد که صنعت تراشه بازار بسیار پیچیده ای دارد و زنجیره های ارزش جهانی و زنجیره تامین در شرایط فعلی بسیار پیچیده است.

بر اساس گزارش TrendForce، تا دسامبر، تایوان حدود 46 درصد از ظرفیت ریخته گری نیمه هادی جهان را در اختیار داشت و پس از آن چین با 26 درصد، کره جنوبی با 12 درصد، ایالات متحده با 6 درصد و ژاپن با 2 درصد از بازار قرار دارند.

هند قصد دارد در بین 5 سازنده برتر تراشه در جهان باشد

به نظر نمی رسد که تنش میان آمریکا و چین به این سرعت پایان یابد. در چنین شرایطی، هند از شرکت های بیشتری که به دنبال کاهش وابستگی خود به چین هستند، سود می برد.

Ashwini Vaishnav می گوید که هند خود را به عنوان “شریک قابل اعتماد در زنجیره ارزش” برای تولید کنندگان الکترونیک قدرت، صنعتی و دفاعی می بیند.

هفته گذشته، نخست وزیر هند، نارندرا مودی، سه کارخانه تولید تراشه را افتتاح کرد. تراشه های ساخت هند که در این کشور تولید می شوند به تثبیت حضور قدرتمند و قابل توجه هند در زنجیره های ارزش جهانی کمک می کنند. این رویکرد می تواند این کشور آسیایی را به یک مرکز تولید نیمه هادی در جهان تبدیل کند. وایشناو انتظار دارد که ارزش بخش جهانی نیمه هادی ها در هفت سال آینده به یک تریلیون دلار برسد. این رشد به حدود یک میلیون مهندس نیمه هادی نیاز دارد. باید دید این کشور در بازار چیپ چه مسیری را طی خواهد کرد.

  تسلا سایبرتراک خطری برای دوچرخه سواران و عابران پیاده است

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/india-wants-to-be-a-global-chip-powerhouse