هوش مصنوعی، چت بات ها و واقعیت افزوده برترین ترندهای فناوری هفته هستند

عینک هوشمند Ray-Ban ZDNET Meta Smart

ژوئن Wan/ZDNET

در طول هفته دوم از شاخص نوآوری ZDNET، هوش مصنوعی و به خصوص هوش مصنوعی مولد بار دیگر در صدر فهرست قرار دارند. واضح است که این شما را شوکه نمی کند و مطمئناً باید انتظار داشته باشیم که این روند ادامه پیدا کند، زیرا در حال حاضر اخبار، علاقه و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی بیش از هر موضوع دیگری در زمینه فناوری وجود دارد.

اگر با راه‌اندازی هفته گذشته آشنا نیستید، شاخص نوآوری بر اساس رای‌گیری گروه روزنامه‌نگاران و تحلیلگران ما، روندهای برتر فناوری را برجسته می‌کند. ما به‌ویژه به دنبال نوآورانه‌ترین پیشرفت‌هایی هستیم که بیشترین تأثیر را بر آینده خواهند داشت. مدیران تحریریه ZDNET 10 روند برتر هفته را انتخاب می کنند، سپس پانل ما به رتبه چهار برتر رأی می دهد.

روندهای اصلی هفته عبارت بودند از:

  1. Microsoft Copilot اکنون به شما امکان می دهد ربات های چت شخصی خود را ایجاد کنید
  2. پیشرفت هوش مصنوعی EnCharge می تواند مشکل انرژی مولد هوش مصنوعی را حل کند
  3. عینک هوشمند Meta Ray-Ban اکنون می تواند نقاط عطف را شناسایی کند
  4. AWS ابزاری را برای تأیید سودمندی مدل‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کند

پانل ما به صراحت استقرار چت ربات های شخصی شده توسط Microsoft Copilot را به عنوان خبر هفته انتخاب کرد. کاربران Copilot Pro اکنون می توانند از دستورالعمل های شخصی سازی شده برای ایجاد ربات های چت خود استفاده کنند و حتی می توانند انتخاب کنند که آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند یا خصوصی نگه دارند. البته، امروزه یکی از بزرگترین چالش‌های همه چت‌ربات‌های هوش مصنوعی مولد این است که مقدار باورنکردنی انرژی مصرف می‌کنند. استارت‌آپ EnCharge AI یک پیشرفت بالقوه ارائه می‌کند که می‌تواند مدل‌های هوش مصنوعی را بر روی تراشه‌های کم‌قدرت‌تر با استفاده از محاسبات درون حافظه (IMC) اجرا کند و genAI را به محاسبات لبه‌ای برساند.

  کشف جدید تلسکوپ جیمز وب دریچه جدیدی را به دنیای ابرنواخترها باز می کند

تنها توسعه غیر هوش مصنوعی در لیست این هفته عینک هوشمند Ray-Ban Meta بود که ویژگی واقعیت افزوده جدیدی را ارائه کرد که در آن عینک ها می توانند از دوربین خود برای شناسایی مکان های دیدنی محلی استفاده کنند. البته آنها از هوش مصنوعی برای انجام این کار استفاده می کنند، بنابراین شاید داستانی بدون هوش مصنوعی نباشد.

سرانجام، تیم AWS آمازون ابزار جدیدی را برای کمک به کسب‌وکارها راه‌اندازی کرد تا با اعتبارسنجی مدل‌های genAI مبتنی بر استاندارد که تیم AWS در حال توسعه هستند، موج جزر و مد ابزارهای هوش مصنوعی مولد جدید را مرتب کنند.

همه چیز برای این هفته است. هفته آینده برای دیدن آخرین روندها برگردید.

منبع: https://www.zdnet.com/article/innovation-index-march-15-2024/#ftag=RSSbaffb68