هوش مصنوعی بشریت را نابود خواهد کرد

صفحه ای که می بینمیکی از بنیانگذاران Google W الون ماسکبنیانگذار تسلا در جشن تولد 44 سالگی ماسک در سال 2015 درباره هوش مصنوعی صحبت کرد. در گذشته، پیج گفته بود که انسان‌ها در نهایت با ماشین‌ها ادغام خواهند شد، اما ماسک نظر دیگری داشت. او انسان ها را به آرمانشهر دیجیتال لری پیج ترجیح می داد و معتقد بود که ماشین ها احتمالا روزی بشریت را نابود خواهند کرد. الون ماسک و لری پیج آنقدر در مورد خطرات هوش مصنوعی اختلاف نظر داشتند که به نظر می رسد بحثی که در آن روز رخ داد به دوستی آنها پایان داد.

در جشن تولد 44 سالگی ماسک در سال 2015 که افراد زیادی در آن حضور داشتند، پیج پیش بینی کرد که… مدینه فاضله دیجیتال زمانی که انسان‌ها با ماشین‌های هوشمند ادغام می‌شوند و رقابت بین آن‌ها افزایش می‌یابد، به وجود می‌آید. نظر ماسک این بود که در این راه جامعه محکوم به فنا می شود زیرا ماشین ها بشریت را نابود می کنند. در آن روز، پیج ماسک را متهم کرد که انسان‌ها را بر اشکال زندگی دیجیتالی آینده اولویت می‌دهد.

ایلان ماسک با لری پیج در مورد آینده هوش مصنوعی مخالف است

لری پیج، موسس گوگل و ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا

بیوگرافی ایلان ماسک، والتر آیزاکسوناو همچنین در کتاب خود به این اختلاف اشاره کرده است، اما تاریخ آن را به سال 2013 می رساند. ایزاکسون می گوید که ماسک در آن زمان به پیج گفت که طرفدار انسان است و انسانیت را دوست دارد.

جشن تولد ماسک تنها باری نبود که این دو بر سر هوش مصنوعی با هم درگیر شدند.

  وقتی هوش مصنوعی برای ما اینترنت را می خواند چه کسی درآمد کسب می کند؟

وقتی پیج در آزمایشگاه هوش مصنوعی 2014 ذهن عمیق به قیمت بیش از 500 میلیون دلار خریداری شد و او همچنان مدیرعامل گوگل بود. به گفته ایزاکسون، قبل از این معامله، ماسک با موسس DeepMind تماس گرفت تا او را متقاعد کند که این پیشنهاد را نپذیرد. طبق کتاب ایزاکسون، ماسک به او گفت:لری نباید آینده هوش مصنوعی را در دستان خود بگیرد

ماسک بعداً به عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی غیرانتفاعی به OpenAI پیوست تا سیستم‌های هوش مصنوعی بسازد که به نفع بشریت باشد. او سرانجام در سال 2018 پس از یک تلاش ناموفق برای تصاحب استارتاپ، هیئت مدیره OpenAI را ، کرد و از آن زمان استارتاپ هوش مصنوعی خود را با نام xAI با هدف “درک ماهیت واقعی جهان” راه اندازی کرد.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/larry-page-accused-elon-musk-of-favoring-human-species-over-digital-life-forms